Rijden met passagier (type motor?)

Als je geen beperkingen hebt met het rijbewijs qua categorie en je wilt comfortabel verplaatsen, alle twee en niet dat je duo met zijn of haar knieën in de oksels zit koop dan in ieder geval een motor waarbij je rechtop zit, achter een scherm of fairing. En als je dan ook nog wat mee wil nemen zodat je ook comfortabel kunt overnachten moet je ook wel wat capaciteit hebben.
Dit is onze verplaatsingscombinatie. Niks hotels of B&B, maar gewoon lekker kamperen. Maar dan wel in een tent waar je in kunt staan in plaats van kruipen en een fatsoenlijke stoel en tafel in plaats van op de grond of allerlei in elkaar geknutselde "stoeltjes".
Alleen ging ik zo
kqIHidpE5Hu8i_qFbLFvDzKkCEq9CUuKMdDwxvWF_fI4KzPGStjoZUtS39m0CDmyXUVNU9No1V5x-hss624gk40xyP-7xRUCilYrSGJmlOMZPQZBhv5DnRIl1GfRcIrBw6MqC87d-VCTO3-e-KhVBWVqKm18Y-nioFN_w5vS2LlSZWLHP8dIeQ0k8OExr5k1LODYY0fZybpSLGoEQ3A4W9HpLXg_FpP9rACVQOl7GXmP_Mb9U7laBgtfrKPgmevKGCvYc4F_q298Zi1Ctc6DDXtP7m66uq5792hIq4z27I2s9Ko_IHlQ00PYYxS3nM9s4B6ulPLUiMos-Puhul6cqMnBIHRI9acdZXAxkbcQ1bg9VO9o4zxQH17TefdsWrU_fgVJ0vEiI2n00AYo73l1VuMHIIJTot5WTtUkbltaaKkjo81n0E02CRbCbbcyBDHt4E7G8nRWTDfWrVv5v9LWeC7QOWluW_B40ZsOk9IQYK4rZFcQTkfs3a1n6NlE-jTyuwsH3YJhgBWlLkxLCP5dy0IZBUs4bIaz_f6aqiIQ4ssdTRl6hTz1-il-ayBFxeGt0rYSAr88mdv-T6HXTzMQ9kOuXQ49DYYTI1_cdzSJCG91DRQqKTlcAA88rVozqeNLDK09dwUtXeC_4QpEVz50etxISIhmwO4RCz1877pZwEvQPF-vHYtczrFzzZM2pcwWoyMRqQ-VG-BB_r9btnmLqYLF=w1249-h703-no

Fatsoenlijke tafel en stoel kan ik wel begrijpen, maar om nou voor een vakantie in je eentje een complete houten picknicktafel met banken mee te nemen vind ik wel een beetje overdreven...… Knoopte je dat als geheel achterop of ging het mee in losse planken?

:+:+
 
Als losse planken, natuurlijk!!:Y:Y

Er zit op de Roadstar een mooi verchroomd rek op.
HKjw45V_AoeEAXCuJGKDUhzKEIGfFgeSKwyEVQUWFIiTx3otbs7c-0zg38yXO4hWYZdKLn5exOae_8OhBq9cvSrxGt-6ToUsE2rqaZciDJAw9Dxnd7-dm4DtWnE9JK8grUYWv4svmokUrK33hgSLF3A--ZxxBOupnamKmECNc6f7o95Av5i9nSZUvXJNhsiE4imyZHCws1-60TIOkEYzRy8NH7fa5IFkrAi4LMmjYmKm9idWiR1XrHiW2-Iyt7IBC0KQQW-T5v1olNpCjHMIqe5h9c4UlZ9hVwg3MYe9dTLhYNm9geCSHWcTMAIRXsKtnZ7b-N3gDXHIwsofIurwilHkigP_zgS1lHY4y_2BlpUBVnNIOSoxuvzhkYrU4h1rpFXIqnj6DzjVmFkYJ1ePTawIq9He2juEp_0mWyD9rORBKdwQf96TP2ARSAcYE9VIfWqC0b95zGK6Z77Uz74PR-TuHMr277JlY3jgA5rCR0BN_1m-GIbEZgqDrGVLlvuKCMm8Gds_U89HslR_eJMtyX6duzcH2MZx9XSwi-RbB-FQgp7_jG49Un-htSiRceLQoQHnX2dMBuLhYthTa_p0_9v2p4AWy3-0LdZrvQq1-k0KT4_uBaFfnOxAx8la4ylAs2Y7Lbbl_SY9Og8-iWG1U68laCAmtXk=w1249-h703-no


Daar had ik een plaat Trespa op liggen. De rol onder deze plaat, geel met reflectiestrepen is een gereedschapsrol, PVC buis.
Speciaal om de planken tot een setje om te toveren!!
En dan de twee tassen van de motor plus de ruimte voor een rol op de duo zit. Alleen nam ik geen stoel of tafel mee maar zocht er een langs de weg of op de camping.:]
 
Interessante discussie is dit geworden. Even samenvatten als newbie.
Als ik het goed begrijp:
Enerzijds is een hoger vermogen beter om comfortabel te kunnen rijden, maar begrijp ik de opmerking dat een te hoog vermogen meer ervaring vraagt.
Om comfortabel met twee te kunnen rijden is het dus van belang dat er niet teveel moet geschakeld worden en dat 'ie dus in een lagere versnelling al wat vermogen kan geven.
 
[QUOTE="RG-gamma, post: 29082587, member: ik heb van heel wat mensen die volgens zichzelf goede motorrijders en beheerste rijders waren
[/QUOTE]
En dat bewijst.mijn punt! Het haat absoluut niet.om de pk's en cc's! en hoe groot een motor is. Gaat erom hoe je ermee omgaat! En die vriendjes van je hebben dat via een dure les.geleerd!
 
Laag toerental en hoog koppel geeft een minder zenuwachtige motor. Leent zich beter voor een rustige rijstijl als een sportmotor die zich pas lekker voelt bij 7000 toeren. Die zijn uiteindelijk gemaakt voor een vlotte rijstijl, knietje aan de grond. En dat kunnen ze goed.
 
Interessante discussie is dit geworden. Even samenvatten als newbie.
Als ik het goed begrijp:
Enerzijds is een hoger vermogen beter om comfortabel te kunnen rijden, maar begrijp ik de opmerking dat een te hoog vermogen meer ervaring vraagt.
Om comfortabel met twee te kunnen rijden is het dus van belang dat er niet teveel moet geschakeld worden en dat 'ie dus in een lagere versnelling al wat vermogen kan geven.
Leest dit stuk maar eens over de V strom ,die is prima te rijden met passagier,en is een twin dus heeft koppel zat onderin,
een maat van mij heeft er 1 en heeft bijna heel Europa er mee gezien,
 
Site bekeken!! Als je de eerste foto ziet kun je al meteen vaststellen dat beide op een ontspannen manier op de motor zitten.Het zit in ieder geval comfortabeler als op deze modellen.
Ter_Mors_Mamola.png

Maar het ziet er wel mooi uit!!! Looks is soms ook wat waard.
 
Ach, ik heb ooit bijna zo als duo op een GPZ900 gezeten. Ritje naar Portugal en Spanje vanuit Belgie en weer terug.
Ikke slapen, ventje rijden. Kan best hoor! Nah, eigenlijk niet:N
 
Kan allemaal wel, zeker als je jong bent. Maar als er een keuze is kies dan voor comfort als duo. Solo kies je voor sturen en vermogen, mogelijk ook specifiek merk en looks. En als dat allemaal naar je zin is past de mens, het flexibele deel van de motorsport, zich omwille van deze aspecten wel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan