rijden met startmotor

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
is het normaal dat een ducati kan rijden op de startmotor, m.a.w. als hij in zijn versnelling staat en wil starten en mijn koppeling niet inknijp hij wil rijden op de startmotor?? zo niet waar ligt dit aan, schakelaar bij koppelings hendel of ergens bij het schakelpookje heeft dit soms contactspray nodig of iets dergelijks?>? :(
 
Is toch net als met een auto, starten zonder koppeling en in de versnelling zorgt ervoor dat de auto vooruit gaat, lijkt me alleen, zowel bij motor als bij auto niet gezond voor je startmotor.

Shit, Sjaap is me net voor zie ik :P
 
is het normaal dat een ducati kan rijden op de startmotor, m.a.w. als hij in zijn versnelling staat en wil starten en mijn koppeling niet inknijp hij wil rijden op de startmotor?? zo niet waar ligt dit aan, schakelaar bij koppelings hendel of ergens bij het schakelpookje heeft dit soms contactspray nodig of iets dergelijks?>? :(

Van welke planeet kom jij zeg??? ;)

Ja. das normaal, bij elke motor.
 
waarschijnlijk is de vraag of deze DUC niet een beveiliging heeft dit het rijden op startmotor voorkomt.
Op mijn AT kan dit dus niet als alles goed werkt. Er zit een schakelaar bij de koppeling en in de versnellingsbak zodat als ie in de versnelling staat, je niet kan starten zonder dat je de koppeling in knijpt.

Maar ik weet dus niet of dit op je DUC ook zo hoort.

[edit]
oh ja, in de versnelling en jiffy uit, dan slaat ie ook af.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk is de vraag of deze DUC niet een beveiliging heeft dit het rijden op startmotor voorkomt.
Op mijn AT kan dit dus niet als alles goed werkt. Er zit een schakelaar bij de koppeling en in de versnellingsbak zodat als ie in de versnelling staat, je niet kan starten zonder dat je de koppeling in knijpt.

Maar ik weet dus niet of dit op je DUC ook zo hoort.

[edit]
oh ja, in de versnelling en jiffy uit, dan slaat ie ook af.
[/edit]

eindelijk iemand die het begrijpt ;)
 
Nou, auto van mn moeder gaat ook rijden wanneer je hem probeert te starten in de eerste versnelling zonder te ontkoppelen... |( Lijkt me normaal dus.

jaaa logisch bij mijn auto gaat de richtingaanwijzer ook vanzelf uit na de bocht |( en hetlicht bij mijn motor gaat blijft ook branden na het verwijderen van de contactsleutel |(
 
is het normaal dat een ducati kan rijden op de startmotor, m.a.w. als hij in zijn versnelling staat en wil starten en mijn koppeling niet inknijp hij wil rijden op de startmotor?? zo niet waar ligt dit aan, schakelaar bij koppelings hendel of ergens bij het schakelpookje heeft dit soms contactspray nodig of iets dergelijks?>? :(

is ook handig als je midden op een spoorweg overgang stil komt te staan en de motor wiegert om aanteslaan.vervolgens gaan de lichten knipperen,bellen gaan luiden, slagbomen naar beneden. shit, kom een trein aan. dan kan je op de startmotor, 1e versn. ,koppeling los, de spoorweg overgang toch nog verlaten. en je mooie fiets/auto behouden. (slim hé?! van die autofabrikanten) :}
 
Die van mij gaat er ook vandoor als ik 'm start en hij staat niet in z'n vrij (neutraal lampje brandde wel maar hij staat stiekem toch niet in z'n vrij :( ).

Da's niet zo lief
nono.gif
van dat lampje. Ik heb een voortstel:
brakelamp.gif
}) ;)
 
Misschien een beetje dom en snap ik het allemaal weer niet helemaal... })

Gizzmo zegt dat dat bij elke fiets is...,
maar mijn fiets wil alleen starten in neutraalstand. En doet helemaal niks als ie daar niet in staat.
 
Van welke planeet kom jij zeg??? ;)

Ja. das normaal, bij elke motor.
ik weet niet waar jij vandaan komt
maar mijn motor krijg je niet gestart in zn versnelling en koppeling niet in |(
ruk zooi heb je dan anders
bijna elke motor heeft een startbeveiliging en die R1 tr*#p ineens zeker niet ?


ff ontopic
meestal blijven schakelaars hangen door vuil en zo
dus ff cleanen en opgelost ( tenzij ie het dus helemaal niet heeft )

[edit]

LCB was me voor ;)
 
Laatst bewerkt:
is ook handig als je midden op een spoorweg overgang stil komt te staan en de motor wiegert om aanteslaan.vervolgens gaan de lichten knipperen,bellen gaan luiden, slagbomen naar beneden. shit, kom een trein aan. dan kan je op de startmotor, 1e versn. ,koppeling los, de spoorweg overgang toch nog verlaten. en je mooie fiets/auto behouden. (slim hé?! van die autofabrikanten) :}
ja , en jij bent ook een lekkere
zeker nog nooit in een echte auto gereden })
niet in zn vrij of park , geen starten !!!
 
In r'daal een keer gebeurt..

Vrouw staat geparkeerd in de parkeer garage in een jeep.
Ze had de versnelling in zijn 1 staan en starte de auto zonder de koppeling te gebruiken...

Startmotor bleek sterk genoeg om haar auto door de railing te douwen en ze flikkerde met auto en al van drie hoog naar beneden...

Wonder boven wonder is ze tijden de val uit de jeep gevallen en heeft ze alles overleefd,...
 
Terug
Bovenaan Onderaan