tvl2000
MF veteraan
Had een vraagje, ik heb eeb suzuki gsx-r 750W uit 1994 gekocht maar vroeg mij af of ik zomaar V-power kan gaan tanken? Iemand ervaring hiermee?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een normaal afgestelde motor vervuild NIET, het is de verbrandingssnelheid icm ontstekingstijdstip niets anders
Dat zit toch echt in je koppie.Ik rijd met de auto op Total Excellium, merkbaar feller.
Dat zit toch echt in je koppie. (Afbeelding)
Is daar al een effect, dan is het op de lange termijn.
Nog afgezien van de noodzakelijke motormanagement veranderingen.
V power heeft toch alleen maar nut
als je een V power motor hebt??
een ducati of een rsv of guzzi o.i.d.??
V power heeft toch alleen maar nut
als je een V power motor hebt??
een ducati of een rsv of guzzi o.i.d.??
Ik tank nagenoeg alleen V-power in de motor. En als het niet voorhanden is de BP variant.Heb je het zelf ook al geprobeert ?? of ben je net als de auto/motordealers die zeggen dat het niet werkt en slecht is voor je motor????
Door de dopes in de benzine gaan de glij-eigenschappen van de cilinders erop vooruit waarmee ik wil zeggen dat er minder wrijving is. Dit zou moeten evolueren in een soepelere motorloop idd, een lager verbruik en eventueel een kleine vermogenswinst.
Voor oudere motoren waarbij er al redelijk wat vervuiling is, is het toch oppassen. Vooral het vuil in hoeken en gaten en tussen lagers kan loskomen door de dopes en schade veroorzaken. Kan op korte termijn en lange termijn. Doordat het vuil loskomt, kan er in de lagers bvb meer speling ontstaan waardoor het op den duur ook kapot draait. Of losgekomen brokken kunnen de kleine oliekanalen verstoppen en dan krijgen bepaalde delen geen of onvoldoende smering waardoor ook alles in de soep draait.
Maar zoals gezegd, dit geld alleen voor oudere motoren die redelijk wat kilometers hebben gedraaid zonder revisie.
Greetz
Ziet jou blok er na al die jaren nog steeds uit als nieuw???? Van binnen dan
Nog afgezien van de noodzakelijke motormanagement veranderingen.
als je de slijtageinvloeden verwaarloosd, ziet mijn en vele andere blokken er nog steeds uit zoals die geleverd werd ja....
Je begrijpt toch zelf ook wel dat er nauwelijks vervuiling op kan treden, mits de auto regelmatig op normale bedrijfstemperatuuren komt.
Jullie praten over kool en vuilafzetting, als dat door zou gaan zoals er gesuggereerd wordt, zouden de zuigers,kleppen op een gegeven moment toch iets moeten raken door al die "afzettingen" dat gebeurt dus nooit.
Ik heb al heel wat motoren uit elkaar getrokken, en kan (op ernstige olie problemen na) je verzekeren dat de meeste motoren er gewoon schoon van binnen uitzien. Vervuiling die optreed is bijna altijd het gevolg van olie nooit van brandstof
Niet helemaal waar , de EGR zorgt ook voor een behoorlijke vervuiling.
Bedoelde het ook meer voor de vele motorfietsen zonder, maar ik was wat vaag.Dat regelt ie zelf he , daarom heet het ook motormanagement.
Wat is daar nu anders aan dan?is vervuiling geen vervuiling dan? ( no offence hoor)
Bij een technisch goede motor zit er geen olie boven de zuiger, dus dat lijkt mij een beetje onzinWat ik nergens tegenkom, maar al wel eens ergens gelezen heb is dat het in hoog toeren motoren afgeraden wordt omdat het te goed reinigd en zo ook teveel olie van de cilinderwanden spoeld en er een smeerings probleem kan ontstaat.
Ik meen dat het Honda Nederland was, maar ik kan mij vergissen.
Bij een technisch goede motor zit er geen olie boven de zuiger, dus dat lijkt mij een beetje onzin