tvl2000
MF veteraan
Had een vraagje, ik heb eeb suzuki gsx-r 750W uit 1994 gekocht maar vroeg mij af of ik zomaar V-power kan gaan tanken? Iemand ervaring hiermee?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar kan ik iets mee, dank je !
Onze auto kwam niet door de v-gasmeting voor benzineauto's effe v-power getankt
Stuk gereden en hij kwam er door.
Volgens mij levert het wel een schonere motor op ik tank het wel.
Groet Dave Nada
Bij mijn motor merk ik i.d. minim verschil tussen 95 en v-power. Maar op BP ultimate loopt echt slechter veel knallen in uitlaat en zo. Schooner word hij er wel van gezien mijn auto apk ervaring. Dus baad het niet schaad het ook niet.
ben al bijna overtuigd
Heb je het zelf al eens gebruikt dan?
Ik kan het "goed" merken in mijn motor.
Laatst in Duitsland (Eifel) een ongeplande test gedaan, eerst getankt met euro95, ik vondt hem minder snel reageren en hij stonk ook meer uit mijn uitlaat.
Dag erna getankt met 98 en dat reed al stukken beter, rook ook stuk normaler. Daarna bij een Aral van die ultimate 100 getankt en dat merkte ik zeker in het trekvermogen.
Hij was veel directer.
Kon het vooral merken met wheelies maken, maat van mij met zijn zx6r merkte precies hetzelfde.
Kwa verbruik maakt het niet zo veel, kregen hem daar niet onder de 1op20.
Bij mijn diesel koekblik kan ik het ook merken, normale diesel of die BP versie. Bij de test voor de APK zei die meester ook dat het te zien was.
Ik rijd met de auto op Total Excellium, merkbaar feller. En om ff de vraag te beantwoorden van de TS: ja je kunt gerust Vpower tanken, je motor heeft waarschijnlijk minimaal 91 of 95 nodig, dus alles wat hoger is kan geen kwaad.
En uiteraard is het onzin als je sommige experts mag geloven. Vooral merk je het na een (of 3/4) tankje weg gereden te hebben.
Ik zit nog steeds aan een test te denken: oude 4 in lijn met 4 carb's, blok openhalen om de verontreiniging te zien/vast te leggen.
Vervolgens 4 kleine tankjes er op, 1 euro95, 1 Vpower, 1 Ultimate, 1 Excellium.
Dus voor elke cilinder een ander brandstof.
1000 km rijden, blok weer open halen en kijken wat het effect is geweest.
Ik rijd met de auto op Total Excellium, merkbaar feller. En om ff de vraag te beantwoorden van de TS: ja je kunt gerust Vpower tanken, je motor heeft waarschijnlijk minimaal 91 of 95 nodig, dus alles wat hoger is kan geen kwaad.
En uiteraard is het onzin als je sommige experts mag geloven. Vooral merk je het na een (of 3/4) tankje weg gereden te hebben.
Ik zit nog steeds aan een test te denken: oude 4 in lijn met 4 carb's, blok openhalen om de verontreiniging te zien/vast te leggen.
Vervolgens 4 kleine tankjes er op, 1 euro95, 1 Vpower, 1 Ultimate, 1 Excellium.
Dus voor elke cilinder een ander brandstof.
1000 km rijden, blok weer open halen en kijken wat het effect is geweest.
Onze auto kwam niet door de v-gasmeting voor benzineauto's effe v-power getankt
Stuk gereden en hij kwam er door.
Volgens mij levert het wel een schonere motor op ik tank het wel.
Groet Dave Nada
Nou als je co te hoog is of je Lambda getal is niet goed dan helpt (soms) een stukje rijden op hoge toeren ook wel hoor, daar heb je geen V-power voor nodig.
Ik geloof wel dat V-power beter is voor je motor, maar het prijsverschil is wat groot.
En (sorry dat ik het zeg, maar) er zijn heel veel mensen die schijnheilig doen over V-power, maar de banden eens op spanning zetten of brandstoffilter en bougie's eens vervangen dat doen (laten doen) ze niet
Waarom zou je dat willen dan?
Geloof je ook dat David de Kabouter bestaat?