Rijden op vluchtstrook R465A (O brief)

Absoluut niet mee eens.

TS reageert puur uit emotie, in de redenatie zit niets wat hout snijdt.

Er reageren in dit topic mensen die daadwerkelijk regelmatig met OvJ's te maken hebben en mensen die volgens mij zich alleen een beeld gevormd hebben van OvJ's op grond van... tja, wat eigenlijk vraag ik mij af ?

Misschien teveel

51-ZTKR8yFL.jpg


gekeken of anders

matlockgreatestcasesdvd.jpg



The-A-Team.jpg


Jeugd sentiment van vroeger 8-)
 
Absoluut niet mee eens.

TS reageert puur uit emotie, in de redenatie zit niets wat hout snijdt.

Er reageren in dit topic mensen die daadwerkelijk regelmatig met OvJ's te maken hebben en mensen die volgens mij zich alleen een beeld gevormd hebben van OvJ's op grond van... tja, wat eigenlijk vraag ik mij af ?

Waar baseer jij dat op? Ik probeer juist (samen met jullie) te bedenken hoe ik dit feitelijk gezien het beste aan kan pakken om de boel recht te zetten en de zaak te laten seponeren. Mijn gevoel is dat mij onrecht is aangedaan, maar daar spreek ik volgens mij nergens over in mijn aanpak..
 
Waar baseer jij dat op? Ik probeer juist (samen met jullie) te bedenken hoe ik dit feitelijk gezien het beste aan kan pakken om de boel recht te zetten en de zaak te laten seponeren. Mijn gevoel is dat mij onrecht is aangedaan, maar daar spreek ik volgens mij nergens over in mijn aanpak..

Vermoedelijk baseert hij dat op het feit dat je een vertekend beeld van justitie lijkt te hebben en dientengevolge op tamelijk felle wijze van leer trekt tegen diegenen die je dat duidelijk proberen te maken.

Overigens spreek je nu zelf over seponeren, dan zal je je (zoals ik al eerder aangaf) in dit geval toch tot de OvJ dienen te wenden.
 
Waar baseer jij dat op? Ik probeer juist (samen met jullie) te bedenken hoe ik dit feitelijk gezien het beste aan kan pakken om de boel recht te zetten en de zaak te laten seponeren. Mijn gevoel is dat mij onrecht is aangedaan, maar daar spreek ik volgens mij nergens over in mijn aanpak..

Je spreekt er niet over en het spettert er wel vanaf, vandaar dat MBM dat ook benoemd.
Het handeld zich namelijk om een administratieve fout of een waarneming, dat is menselijk en daar zit niets van onrechtvaardigheid bij.
Het gevoel mag je verliezen, anders verlies je deze zaak terwijl je hem makkelijk kunt winnen!
 
Laatst bewerkt:
4 maanden verder en eindelijk een update: omdat ik niet reageerde op het verhoor werd er telkens heen en weer gepingeld door het CJIB tussen mij en mijn werkgever. Mijn werkgever gaf aan dat ik de bestuurder was, maar het CJIB wilde de zaak niet doorzetten naar de officier voordat ik gehoord was. Vanochtend gebeld en aangegeven dat ik geen verklaring wens af te leggen en geen vragen wil beantwoorden. CJIB gaat de boel nu doorzetten naar OvJ. Als blijkt dat ik in de afgelopen 2 jaar niet eerder een soortgelijke overtreding heb gepleegd ga ik een strafbeschikking ontvangen. Ook een adres gehad waarnaar ik het WOB verzoek alvast kan sturen. Zodra de zaak in behandeling is genomen het PV ook opvragen via het parket. Het zal mij benieuwen...
 
Staat het voertuig op naam van je werkgever?

Je zult een dagvaarding krijgen. Als je tijdens de zitting aangeeft niet te hebben gereden bestaat de kans dat zowel jij als je werkgever worden gedagvaard. Als je dan vol houdt dat je niet hebt gereden zit er niks anders op dan dat er een boete wordt opgelegd aan de kentekenhouder. Er is immers geen bewijs wie heeft gereden en de kentekenhouder is vervolgens verantwoordelijk voor het voertuig. Je werkgever zal die dus krijgen.

Ik weet niet hoe je werkgever er in staat, maar ik kan me voorstellen dat ze het boetebedrag gaan doorschuiven naar jou. Wellicht is het daarom handig als je in ieder geval aan je werkgever kunt aantonen dat je daar niet hebt gereden.

Beter is natuurlijk wanneer bij de rechter kan worden aangetoond dat het voertuig daar helemaal niet is geweest, dan kan de hele zaak onderuit worden geveegd.

Succes :)




~[edit]
In je openingspost schrijf je dat de bestuurder is staande gehouden en je geeft stellig aan dat jij niet die persoon was. Er moet ergens op papier staan wie dan wel is staande gehouden. Misschien is het handig om een jurist in te schakelen om dit uit te zoeken en onderbouwen.
 
Laatst bewerkt:
'wie eist, bewijst'...TS zal dus moeten bewijzen dat er iets niet klopt in de brief van het CJIB.

mijn broer, ooit rijdend in een Citroën ZX, kreeg ook eens een prent. hij zou in Roermond e.o. te hard hebben gereden. hij woonde toen zelf in Nigtevecht. bezwaar gemaakt met foto van de bips van de ZX, vanwege de specifieke zaken die alleen op zijn auto geplakt zaten (NL-sticker, KPH). uiteindelijk geseponeerd. het loont dus wel de moeite...
Dan zou CJIB moeten bewijzen.
Alleen in NL belastingrecht geldt enigszins omgekeerde bewijslast.

En ja, alleen constatering opsporingsambtenaar is onvoldoende. Ik heb ooit een parkeerboete gehad in Rotterdam, terwijl ik daar jaren niet ben geweest. Al helemaal niet met betreffende auto.
Ik werd fijntjes gewezen op pv van controle meneer. Nou had ik zelf dezelfde papieren, dus gevraagd of ik mijn pv van niet aanwezig zijn kon doorsturen, zodat het weer 1-1 stond...
 
4 maanden verder en eindelijk een update: omdat ik niet reageerde op het verhoor werd er telkens heen en weer gepingeld door het CJIB tussen mij en mijn werkgever. Mijn werkgever gaf aan dat ik de bestuurder was, maar het CJIB wilde de zaak niet doorzetten naar de officier voordat ik gehoord was. Vanochtend gebeld en aangegeven dat ik geen verklaring wens af te leggen en geen vragen wil beantwoorden. CJIB gaat de boel nu doorzetten naar OvJ. Als blijkt dat ik in de afgelopen 2 jaar niet eerder een soortgelijke overtreding heb gepleegd ga ik een strafbeschikking ontvangen. Ook een adres gehad waarnaar ik het WOB verzoek alvast kan sturen. Zodra de zaak in behandeling is genomen het PV ook opvragen via het parket. Het zal mij benieuwen...

Ik ben zeer benieuwd hoe deze af gaat lopen, hou je ons op de hoogte?
 
een agent had mij ook te snel zien rijden, maar geen kenteken kunnen noteren.
Hield ie me aan en ik antwoordde op iedere vraag dat ik niet wist waar hij het over had 8-) .
Later wel en een bon gekregen, brief teruggestuurd met verweer. Nooit meer iets van gehoord. :W
 
Maat van me pas bij Utrecht stukje vluchtstrook gepakt om ons op te wachten.
motoragent reedt achter m buiten dienst ,ff aftikken 2weken later 379 eurootjes voor de staatskas😤
 
Terug
Bovenaan Onderaan