Rijden op Zandvoort

Wally82

Rookie
11 apr 2009
27
1
Delft
Beste leden,

Ik ga as maandag voor het eerst op het circuit van Zandvoort rijden.
Nu lees ik dat er DB restricties zijn. Ik heb een GSXR1000 K7 met en compleet Yoshimura systeem eronder. Ik heb verder geen DB killers erbij gekregen. Nu wou ik weten of er überhaupt wel DB killers zijn voor dit uitlaat systeem..
Wie kan mij verder op weg helpen? Ervaringen?
full
 
Ik heb geen ervaringen op zandvoort,wel op zolder(misschien wel strenger).
Men geeft meestal de tip geen gas wisselingen te doen bij de geluidspalen en er zoveel/ver mogelijk vandaan te blijven.
En,in het geval van open uitlaten,het hok niet open te zetten,langs zo'n paal.
Verder weet ik niet of men op zandvoort dynamisch of statisch meet en of men visueel op de uitlaten let.
Veel geluids "overtredingen"komen ook voort uit "race"luchtfilters,houd daar ook rekening mee ,mocht er 1 inzitten.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb van voor naar achter een compleet Yoshimura systeem. Dus geen katalysator meer en dus alles open.. Ik denk dat ik zozo een DB killer nodig heb.. Maar wie weet waar ik die kan krijgen?
 
Als je de binnen diameter opmeet van de uitgang van de dempers,zullen er vast wel killers zijn die passen,ik denk niet dat de lengtes van andere merken veel zullen verschillen.(anders kun er altijd nog een stuk er vanaf zagen }) )

Hier om je op weg te helpen : ≥ Vind db killer op Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook a.s. maandag via MSL.

95db mag je volgens hun website produceren. Nu ben ik afgelopen zondag wezen kijken en sommige maakte toch echt meer herrie.

Ikzelf heb een 600RR met Leo Vince demper en heb nu mijn standaard demper er maar onder gezet. Zonde van je geld als je van de baan wordt gehaald.

Ik ben wel van plan een db killer aan te schaffen want steeds die demper wisselen is bij mij niet zo makkelijk.

Zoals jouw motor nu is zou ik de moeite niet nemen om daar heen te gaan :)

Ik heb ook wel eens gelezen dat de GSXR standaard zelfs van de baan wordt gehaald (ik meen dan wel altijd op Zolder).
Ik weet dat de 750 K6 standaard 103 db maakt op kenteken. Mijn 600RR 93db.

Zo'n Suzuki met uitlaat zonder killer .... you do the math :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook a.s. maandag via MSL.

95db mag je volgens hun website produceren. Nu ben ik afgelopen zondag wezen kijken en sommige maakte toch echt meer herrie.

Ikzelf heb een 600RR met Leo Vince demper en heb nu mijn standaard demper er maar onder gezet. Zonde van je geld als je van de baan wordt gehaald.

Ik ben wel van plan een db killer aan te schaffen want steeds die demper wisselen is bij mij niet zo makkelijk.

Zoals jouw motor nu is zou ik de moeite niet nemen om daar heen te gaan :)

Ik heb ook wel eens gelezen dat de GSXR standaard zelfs van de baan wordt gehaald (ik meen dan wel altijd op Zolder).
Ik weet dat de 750 K6 standaard 103 db maakt op kenteken. Mijn 600RR 93db.

Zo'n Suzuki met uitlaat zonder killer .... you do the math :)

Die zijn berucht om hun inlaat geluid (airbox),had mij gsxr 750 K2 ook,lekker :9 maar funest bij metingen :')
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het.
Heb voorheen een K6, 750 gehad en dat klonk standaard beter dan de inlaat van mijn Honda. :o


@TS:
Ik afgelopen zondag wel een aantal GSXR'en K6\K7 gespot!

Deze hadden wel allemaal de standaard uitlaat en waren 600 of 750. Weet niet of er nog verschil in geluid zit met de 1000.
 
Mag je wel meedoen met open uitlaten, op de circuits die ik rijdt wordt je gewoon geweigerd als je open uitlaten hebt?

Zolder is wel zeer streng, zelfs oudere sportmotoren hebben daar problemen.

Mijn gsx-r750sp zat er 0.5 db over, dus originele uitlaat en geen ram-air luchtfilterkast.
 
Laatst bewerkt:
Wordt dat gemeten voor je het circuit opgaat?
Of wordt dat gemeten terwijl je op het circuit aan het rijden bent?
Ik ben ruim twee jaar geleden ook geweest, maar kan mij in de verste verte niet herinneren dat ze het bekeken/gemeten hebben. Maar misschien omdat ze zagen dat mijn motor in originele uitvoering is?

Vond het wel super, tot nog toe is dat de enige keer dat ik het gedaan heb, en zou het graag nog eens doen :]
full
 
Wordt dat gemeten voor je het circuit opgaat?
Of wordt dat gemeten terwijl je op het circuit aan het rijden bent?
Ik ben ruim twee jaar geleden ook geweest, maar kan mij in de verste verte niet herinneren dat ze het bekeken/gemeten hebben. Maar misschien omdat ze zagen dat mijn motor in originele uitvoering is?

Vond het wel super, tot nog toe is dat de enige keer dat ik het gedaan heb, en zou het graag nog eens doen :]
[afbeelding]

Vaak wordt het gemeten terwijl je op het circuit aan het rijden bent, maak je teveel herrie wordt je eraf gehaald.

@TS: Zoals de motor nu is heeft het niet veel zin om te gaan denk ik, ik denk dat je dan een record gaat vestigen: snelste van de baan gehaald ooit! :+

[mosterd na de maaltijd modus]

was het niet makkelijker om het een en ander uit te zoeken voordat je een circuitdag ging boeken? op de site van msl word zelfs nog verteld dat je met een originele uitlaat of uitlaat voorzien van dB killer moet rijden

[/mosterd na de maaltijd modus]
 
Mijn eerste (en tot nu toe enige) circuit dag was ook bij msl op Zandvoort, je hebt eerst een "keuring" en dan krijg je een sticker op je motor. Toen ik er was kreeg je een groet stickertje voor originele uitlaat een een oranje stickertje voor aftermarket MET dB-killer. Er is meerdere keren verteld dat een dB-killer verplicht is bij een aftermarket uitlaat. En bij ons werd trouwens ook alleen naar de uitlaat gekeken bij de keuring.

Dat oranje stickertje op de foto boven de 80 is dus van de keuring.

Grotefoto-UZTUL8GI.jpg

als we dan toch foto's erbij gaan zetten 8-)
 
Weet niet hoe het op zandvoort is, maar op assen moet die db killer er echt wel in, anders kun je net zo goed thuisblijven idd, ik reed gelijk op met n ander langs de meting en kreeg gelijk een waarschuwing, 2e keer is naar huis..
full
 
Het staat mee bij dat ik op de site van MSL eens gelezen heb dat een GSXR met Yoshi zelfs mét dB-killer de geluidseis niet haalt... Dat zou betekenen dat je een standaard demper nodig hebt.

Helaas kan ik de bron even niet terugvinden, maar als ik het vind dan zet ik de link hier effe neer.
 
Mijn eerste (en tot nu toe enige) circuit dag was ook bij msl op Zandvoort, je hebt eerst een "keuring" en dan krijg je een sticker op je motor. Toen ik er was kreeg je een groet stickertje voor originele uitlaat een een oranje stickertje voor aftermarket MET dB-killer. Er is meerdere keren verteld dat een dB-killer verplicht is bij een aftermarket uitlaat. En bij ons werd trouwens ook alleen naar de uitlaat gekeken bij de keuring.

Dat oranje stickertje op de foto boven de 80 is dus van de keuring.

[afbeelding]
als we dan toch foto's erbij gaan zetten 8-)
Ik had een originele uitlaat, en ook een oranje stickertje, kijk maar op de foto ;)
En foto's erbij is toch leuk ... het haalt het grandioze gevoel weer naar boven :]
Voor mij was het ook de eerste keer *O* , en jammer genoeg tot nu toe ook de enige keer -O-
 
Het staat mee bij dat ik op de site van MSL eens gelezen heb dat een GSXR met Yoshi zelfs mét dB-killer de geluidseis niet haalt... Dat zou betekenen dat je een standaard demper nodig hebt.

Helaas kan ik de bron even niet terugvinden, maar als ik het vind dan zet ik de link hier effe neer.

Zodra in wilt schrijven voor een circuitdag krijg je dat te zien (ik heb gisteren weer een dag geboekt vandaar ;) )

full
 
Nou vandaag de originele DB-Killers van Yoshimura binnen gekregen. Heb via een app op me iphone een DB meeting gedaan. Op 5000 toeren doet ie 87DB en in een keer op vol gas geeft ie 94DB..
Hoop dat de geluid meting een beetje dezelfde waardes meet dan zit ik goed :).
Thnx voor alle reacties..
full
 
Ah mooi dat je een killer hebt voor de uitlaat, hopelijk is dit voldoende :)

Veel plezier maandag! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan