Rijden, sleutelen of poetsen?

Waar beleef je het meeste plezier aan?

• Rijden

Stemmen: 47 88,7%
  • Poetsen

Stemmen: 2 3,8%
  • Sleutelen

Stemmen: 4 7,5%

• Totaal aantal stemmen
    53

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.763
580
Mischien al iemand eens een polletje aan gewaagd maar zo niet...

Vroeg me af waar mensen de meeste tijd mee bezig waren of het meeste plezier in hadden.

Ter ilustratie:

Kennis van me (die eerder deels mijn motor onderhield) heeft zelf een stuk of 6 motoren maar rijdt nooit. Sporadisch op een zomerdag maar 1000 km op jaarbasis haalt hij niet. Sleutelen is de passie en rijden vind ie weinig aan.

Een andere kennis van me heeft de motor nog nooit gepoetst (transalp staat er ergens onder de modderplaten), rijdt echt enorm veel (meer dan 40.000 per jaar), doet enkel het noodzakelijke onderhoud maar ding is om te rijden. Hij verafschuwd mijn motor die altijd glimt en het contrast is overweldigend.

Zelf heb ik naast het rijden de motor altijd netjes bijgehouden. Poetsen voor het posergehalte en verder eigenlijk enkel rijden. De laatste jaren (2-3 jaar) ben ik echter steeds meer bezig met sleutelen waar ik echt enorm veel plezier in heb. Al doende leert men en vind mezelf steeds handiger worden. gaat me steeds makkelijker af. Rijden blijft leuk op zn tijd maar op een vrije zondagmiddag zit ik liever te sleutelen dan een rit te maken ofzo.

Poetsen beleef ik amper plezier aan maar aangezien een smerige motor me enorm ergert poets ik me wel een ongeluk op het ding; met mooi weer 2 keer per week, met slecht weer dagelijks ;)

Mark MF

MF veteraan
27 jul 2002
1.872
0
Ik poets mn motor meestal om de 500km. Poetsen vind ik nie zo leuk maar wel noodzakelijk. Maar ben dan meestal wel trots dat ie er weer mooi bij staat *D

heb dus maar op rijden gestemd

Link

Die hard MF'er
10 mrt 2004
590
0
48
Amsterdam
Als ik de ketting smeer wil ik wel eens wat vet van de achtervork afhalen.
Verder rijden :]

Speedy70

MF veteraan
8 aug 2002
2.635
0
48
Twentûh
Nu wij een eigen huisje hebben met de motoren in de schuur was en poets ik de motor vaker dan je jaren voorheen.
Maar ik ga liever rijden dus ik heb op rijden gestemd.
's winters wordt tie nu super grondig gewassen en gepoetst.

PS hoezo achterstallig poetsonderhoud:

VFRiendelijke groetuh
Speedy

Offshore

MF'er
11 mrt 2004
237
0
47
Vlissingen
www.irma-run.com
Poetsen, alleen het woord al. B|

Jammer genoeg wil mijn schoonmaakster de motor niet voor mij poetsen, dus ben ik genoodzaakt het zelf te doen. Maar dan ook maar één keer per verlof en niet meer. Meestal vlak voor dat ik weer weg moet en de motor weer eens een maandje stil staat. 8-)

Sjeik

MF veteraan
13 okt 2004
8.083
1
Rijden allicht , poetsen ehhhhhhhmmmmm alleen als het echt nodig is.

Stropdas

Die hard MF'er
23 okt 2004
475
0
38
Harderwijk (Gelderland)
De motor heb ik zelf voor nr. 1. Mocht er iemand zijn in regio Nieuwegein die onderdeel 2 heel leuk vind dan mag die dat melden. Ik bezorg hem werk en hij houd mij veilig op de weg :+

poema

Die hard MF'er
16 mrt 2003
447
0
Den haag
ook maar rijden gestemd. Poetsen is niet zo vaak nodig omdat ik 'm alleen maar voor mijn plezier hebt en hij komt dus ook de deur niet uit als de wegen niet absoluut droog zijn. Sleutelen is ook leuk (als alles meezit :) )

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.427
375
Enschede
Bezoek site
Uiteraard rijden, inmiddels staat nu 102.000 km op de teller. Heb wel afgelopen week de motor grondig gepoetst en nu al op stal gezet. Heb afgelopen jaar al genoeg kilometers gemaakt, denk rond de 7500km, en vind het eigenlijk wel goed zo.

Komende winter wordt de motor opgehaald voor een grote beurt en dan kunnen we volgend jaar weer mooi wat kilometers ermee maken.

tlh

Die hard MF'er
3 apr 2004
325
0
arnhem
www.thumperzone.com
Rijden!
Poetsen hooguit een paar keer per jaar, meestal voor de winter poetsen en pekelbestendig maken en na de winter de pekelrotzooi en de rest er weer afspuiten/ poetsen.
Sleutelen: amper.

tlh

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.363
55
51
Oss
www.habbiebabbie.net
Hmm, het is meer een combi denk ik bij mij:

bezit van de motor: 50% van de lol
Kijken naar de motor: 20% (langs lopen en stiekem "ha lieverd" zeggen)
poetsen/onderhoud: 15%
Rijden: 15% (hoewel ik dat dagelijks doe)

Mazzel,

Roland

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
vuil op de motor is ook een beschermlaag... en de motor is om te RIJDEN, niet om te poetsen (dan hadden ze het motorblok niet hoeven uitvinden) en ook niet om aan te sleutelen, daarvoor hebben ze italiaanse en amerikaanse motoren uitgevonden.