Rijden tussen tramspoor

Heb die vraag ook op het theorie-examen gehad en het antwoord is idd 'ja', maar dat begreep je inmiddels al.
Ben trouwens blij dat ik in een tramloze omgeving heb afgereden. Krijg het met het koekblik al benauwd als ik in Den Haag een tram tegenkom. Komt ook door die stomme voorrangregels van die dingen, als ze afslaan hebben ze geloof ik zelfs voorrang. vergeet altijd ter plekke hoe het ook alweer zat en geef ze voor de zekerheid altijd maar voorrang (doen Hagenezen trouwens ook altijd voor hun eigen veiligheid, hoorde ik).
 
Ben ik blij dat we hier geen tramsporen hebben *O*

en snelwegen....
en treinen....
en metro...

en...niks eigenlijk -O-





Ik geloof dat je daar gewoon over mag rijden, zolang hij niet op een busstrook of iets dergelijks ligt.
Hangt van de situatie zelf af.


jullie hebben dan weer een bospad waar je niet harder dan 80 mag!! _O-

wel oppassen dat je niet op je bek gaat en de rails schuin oversteekt.

ik ben zo een keer midden in amsterdam met mijn trapfiets tussen de rails klem komen te zitten met een flinke face plant als gevolg.

ik schaam me nu nog alhoewel aan het gelach te horen het er erg leuk uit heeft gezien (de fiets bleef keurig rechtop staan :')


de gemiddelde motorband is wel een stuk breder dan die van de gemiddelde fiets.. :Y ik kan echt niet met mijn motorband tussen de rails komen hoor.. hoogstens dat je hetzelfde gevoel krijgt als bij sporen in de weg.. en dan nog.. je kan er gewoon overheen, niks van aantrekken van die dingen.. (ok een noodstop op rails zou ik ook niet graag maken, maar bij normaal rijden is er niks aan de hand)
 
Heb die vraag ook op het theorie-examen gehad en het antwoord is idd 'ja', maar dat begreep je inmiddels al.
Ben trouwens blij dat ik in een tramloze omgeving heb afgereden. Krijg het met het koekblik al benauwd als ik in Den Haag een tram tegenkom. Komt ook door die stomme voorrangregels van die dingen, als ze afslaan hebben ze geloof ik zelfs voorrang. vergeet altijd ter plekke hoe het ook alweer zat en geef ze voor de zekerheid altijd maar voorrang (doen Hagenezen trouwens ook altijd voor hun eigen veiligheid, hoorde ik).
HTM kills!
 
Oei, klote joh, die weg ziet er ook niet al te best uit.


En dat die gast ook gewoon doorloopt, in plaats van je even te helpen :X

Ach ja, die andere gast hielp me wel. Inmiddels kan ik em alleen op tillen. Alleen een klein deukje in de tank aan over gehouden. Had ik ook maar niet met mijn GPS moeten klooien.
 
plaatje inscannen en posten dan maar he voor een zeker duidelijk antwoord
(trouwens staat het antwoord niet achter in je theorie boek O-) )
 
Er staat altijd met een bord oid aangegeven of je de tramrails mag volgen of niet. Tussen tramrails rijden op zich is best toegestaan, maar pas op! Ga geen rare fratsen uithalen als je merkt dat je opeens in 't verlengde er van rijdt, hoe minder je eraan probeert te corrigeren, hoe waarschijnlijker het is dar er helemaal niets gebeurt :)
 
Heb die vraag ook op het theorie-examen gehad en het antwoord is idd 'ja', maar dat begreep je inmiddels al.
Ben trouwens blij dat ik in een tramloze omgeving heb afgereden. Krijg het met het koekblik al benauwd als ik in Den Haag een tram tegenkom. Komt ook door die stomme voorrangregels van die dingen, als ze afslaan hebben ze geloof ik zelfs voorrang. vergeet altijd ter plekke hoe het ook alweer zat en geef ze voor de zekerheid altijd maar voorrang (doen Hagenezen trouwens ook altijd voor hun eigen veiligheid, hoorde ik).

Hagenezen weten niet beter, dus die maken zich der ook niet druk om.. Deze igg niet.. ;) , overigens komt het maar heel weinig voor dat een tram voor je neus kan afslaan zonder dat je moeten stoppen voor een rood stoplicht.. :/
 
@chase; goegel maar 's htm+ongeval
regelmatig platgereden voetgangers/bussen/blikkers/fietsers, en ja, motorrijders (hoewel die er vaak beter op bedacht zijn)
hegenezen weten wel degelijk beter, en laten dus de tram liever voor gaan.
 
Precies, dat heb ik me althans door een native Hagenees laten wijsmaken. Hij had op zijn koekblik theorie-examen de vraag over de tram fout. Het koekblik had op die foto voorrang maar hem was vanaf zijn peutertijd ingepeperd dat je om te overleven trams altijd voor moet laten gaan. ;)
 
als er geen normale openbare weg naast ligt en er aan het begin van de straat geen inrijverbod staat mag je gewoon over de trambaan. Ligt er wel een normale rijbaan naast, dan mag je NIET over de trambaan heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan