Rijden tussen tramspoor

MartijnSUB

Rookie
19 jul 2009
8
0
Dag motorrijders,

Ik weet niet of ik dit bericht in de juiste categorie heb geplaatst. Indien dit niet het geval is, mijn oprechte excuses hiervoor.

Mijn vraag: ik vraag me af of het wettelijk is toegestaan om op een motor tussen het tramspoor te rijden op een openbare weg. In die zin dat je tussen beide stalen spoorstaven rijdt.

Ik kreeg deze vraag onlangs op mijn theorie-examen en ik weet het antwoord hier niet op omdat ik dit niet in mijn theorieboek heb kunnen vinden.

Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

BVD Martijn
 
Waarom niet waar moet je anders rijden? Net links ernaast ofzo? Dan zit je volgens mij te dicht tegen de middenstreep aan?
 
wel oppassen dat je niet op je bek gaat en de rails schuin oversteekt.

ik ben zo een keer midden in amsterdam met mijn trapfiets tussen de rails klem komen te zitten met een flinke face plant als gevolg.

ik schaam me nu nog alhoewel aan het gelach te horen het er erg leuk uit heeft gezien (de fiets bleef keurig rechtop staan :')
 
wel oppassen dat je niet op je bek gaat en de rails schuin oversteekt.

ik ben zo een keer midden in amsterdam met mijn trapfiets tussen de rails klem komen te zitten met een flinke face plant als gevolg.

ik schaam me nu nog alhoewel aan het gelach te horen het er erg leuk uit heeft gezien (de fiets bleef keurig rechtop staan :')


mwwwoch . Heb ik leuker gezien.
Maatje ging net zo op z'n bakkes ,schaamt zich rot ,springt weer op de fiets om de lachende mensen te onvluchten en rijdt dus 5 meter verder weer de rails in en weer plat .
En ja, ik reed daar een paar meter achter en had er goed zicht op . :+
 
''Het mag, zolang niet aangegeven is dat het niet mag''

Dat zal zo zijn. Maar zolang ik niet weet of het ergens is aangegeven heb ik geen antwoord op mijn vraag, tenzij je hiermee suggereert dat het niet is aangegeven.
 
ik ben zo een keer midden in amsterdam met mijn trapfiets tussen de rails klem komen te zitten met een flinke face plant als gevolg.
dat is nog een riskante manouvre, maatje van me heeft daarmee z''n schouder gebroken. 5 jaar na dato kan hij nog steeds geen tas tillen....
 
Als het geen byzonder weggedeelte is (ie busbaan, verdrijvingsvlak enz enz) is het gewoon rijbaan. Dus ja, daar mag je gewoon tussen rijden.
Waarom deze vraag? op een normale weg is er niets wat sugereerd dat je dat niet zou mogen...
 
Laatst bewerkt:
''Het mag, zolang niet aangegeven is dat het niet mag''

Dat zal zo zijn. Maar zolang ik niet weet of het ergens is aangegeven heb ik geen antwoord op mijn vraag, tenzij je hiermee suggereert dat het niet is aangegeven.
Sja, maar dat geldt voor alles he.. je moet wel weten wat er ter plekke is aangegeven.. anders is dit net zo'n vraag als: mag ik in een straat rijden?
Antwoord: dat mag, tenzij is aangegeven dat het niet mag...
 
Ik zeg: Doen!

Maar zonder gekheid, waarom zou dat niet mogen? En inderdaad, waar wil je anders rijden? Ik woon zelf (gelukkig) niet in een stad met trams e.d., maar die rails lopen toch gewoon overal over de weg? Die zijn zogezegd 'onderdeel' van de weg? Lijkt me een duidelijk antwoord, zoals al vaker gegeven hierboven.
 
Als het spoor op de rijbaan ligt mag het wel.
Er is geen wetgeving die zegt dat je niet tussen de 2 rails mag rijden.
Er is wel wetgeving die zegt dat je in sommige gevallen niet op de trambedding mag rijden, maar das iets anders.

Of het nu verstandig is om tussen de 2 rails te rijden is een andere vraag ....
(eerder niet dan wel, maar soms kan je niet anders door de weggesteldheid)
 
je mag er gewoon tussen rijden ik les in denhaag en rij dan vaak in rijswijk waar de tram dus over de riijbaan rijd en dan moet ik er zelf tussen rijden om in het midden van de rijbaan uit te komen hoop dat het een beetje duidelijk is zo
 
Kneedown tegen de rails? :P

Maar inderdaad, gladde pokkedingen dus altijd waakzaam blijven :Y

Why not?

Isle of Man hier gaan ze zo goed als KD overheen waar dat trammetje nu rijd })

07%20Mountain%20road.jpg
 
Laatst bewerkt:
''Het mag, zolang niet aangegeven is dat het niet mag''

Dat zal zo zijn. Maar zolang ik niet weet of het ergens is aangegeven heb ik geen antwoord op mijn vraag, tenzij je hiermee suggereert dat het niet is aangegeven.

Dat weet ik niet, ik ken de situatie niet ter plaatse.
Maar om een voorbeeld te geven:
Het mag niet als die rails is 'afgeschermd' middels een doorgetrokken streep.

P.s. als we het toch over trams hebben: Die mag je ook rechts inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan denk ik. ALs die rails op een als zodanig aangeduide (bus)/trambaan ligt, mag het niet.

Maar ik ken hiero wegen zat waar ook trams overheen rijden. Dan rijdt je "noodgedwongen" tussen de rails. Of de tram op de weg, net hoe je wil. Ik zou héél goed naar het plaatje kijken ;)
 
wel oppassen dat je niet op je bek gaat en de rails schuin oversteekt.

ik ben zo een keer midden in amsterdam met mijn trapfiets tussen de rails klem komen te zitten met een flinke face plant als gevolg.

ik schaam me nu nog alhoewel aan het gelach te horen het er erg leuk uit heeft gezien (de fiets bleef keurig rechtop staan :')
BikeSign.jpg


_O-
 
Dag motorrijders,

Ik weet niet of ik dit bericht in de juiste categorie heb geplaatst. Indien dit niet het geval is, mijn oprechte excuses hiervoor.

Mijn vraag: ik vraag me af of het wettelijk is toegestaan om op een motor tussen het tramspoor te rijden op een openbare weg. In die zin dat je tussen beide stalen spoorstaven rijdt.

Ik kreeg deze vraag onlangs op mijn theorie-examen en ik weet het antwoord hier niet op omdat ik dit niet in mijn theorieboek heb kunnen vinden.

Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

BVD Martijn

Soms (Amsterdam) zit de tramrail rechts van de midden streep van de weg, je mag dan tussen de spoorstaven rijden.
 
altijd tricky. in den haag/rijswijk en jotjeknoj sterft het van die dingen. :N
met droog weer al klöte; bij regen proberen te mijden als de pest!
 
Ben ik blij dat we hier geen tramsporen hebben *O*

en snelwegen....
en treinen....
en metro...

en...niks eigenlijk -O-





Ik geloof dat je daar gewoon over mag rijden, zolang hij niet op een busstrook of iets dergelijks ligt.
Hangt van de situatie zelf af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan