Rijden zonder accu... kan het?

Vrachos

MF'er
11 mei 2007
149
0
Mensen zeggen altijd technisch is alles mogelijk... Maar is dat ook zo? Kan je rijden zonder een accu?

graafie68

MF veteraan
19 mei 2007
1.744
0
zal je dynamo niet echt op prijs stellen. tenzij je die ook graag wil vervangen. die wil zijn prikkels graag ergens laten.

Laatst bewerkt:

Vrachos

MF'er
11 mei 2007
149
0
zie je het is nog niet zo makkelijk. Nou waarom dit topic? Ja ik zit zonder accu en het is zulk mooi weer :P

Erik84

Rookie
5 dec 2006
22
0
34
Dan zit je ook nog met verlichting e.d., want volgens mij al heb je een accu die schoon leeg is, dan loopt je motor misschien wel, maar volgens mij levert de accu niet genoeg stroom voor verlichting en andere electronische apparatuur. Dus morgen om 8 uur naar de lokale brommerboer voor een nieuwe accu en rijden maar weer.

Vrachos

MF'er
11 mei 2007
149
0
mja ik heb gewoon carbs:) Maar ik was het ook niet van plan! Leek me al geen goed idee maar baal zo dat me accu pas na pinksteren komt echt gezeik

Jacappi

MF veteraan
27 jan 2008
1.477
0
Little house on a eiland
Mensen zeggen altijd technisch is alles mogelijk... Maar is dat ook zo? Kan je rijden zonder een accu?
:+ Als je brommer elektrische ontsteking heeft :N
Als je brommer injectie heeft :N
Je kan hem de hele wereld rondduwen of slepen zonder of met een lege of kapotte accu starten :N :N :N O-) maar proberen kan natuurlijk altijd :+ _O-

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
7.122
144
34
Neerkant
ligt eraan wat voor type dynamo je hebt.

gaat niet altijd, soms wel.
Mijn XR500 met elctronische ontsteking loopt zonder accu.
Mijn GS750 met contactpunten loopt zonder accu niet.

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.440
1
Zou kunnen. De SR regelt het voltage netjes af naar rond de 14 volt, maar je accu fungeert ook als een buffer om pieken en dalen op te vangen. Ik zou het maar laten.

edkedk

MF veteraan
16 okt 2007
1.561
3
Nee het kan niet.
Accu dient als een buffer. Zonder de accu ontbreekt een continu stroombron.

edkedk

MF veteraan
16 okt 2007
1.561
3
gisteren nog met m'n cbf 250 gedaan... dynamo was toch al naar de kl*ten
Dan kun jij ook maar heel even rijden. Zeker als je verlichting gebruikt dan is je accu zo leeg.
De ontsteking gebruikt niet veel stroom. Dus zonder werkende dynamo en een volle accu, kun je nog een aardig stukje rijden, mits je geen verlichting gebruikt. Dat zijn toch wel de grootste stroomverbruikers.