rijden zonder accu/ spanningsregelaar

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.240
156
Stadskanaal
Hallo,

Ik heb het domme pech dat ik met, waarschijnlijk, een kapotte spanningsregelaar in Lille, Frankrijk sta
Als ik rijdt, doet alles het, maar na verloop van tijd komt er een gigantische stank uit de accu, en is deze te heet om vast te pakken

Accu raakt dus aan de kook

Morgen wil ik wel naar huis, maar is het zondag, dus veel reparatie opties heb ik niet.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de motor op de accu te starten, en dan de accu los te koppelen.
En of dit geen problemen geeft.

Mocht dit wel kunnen, is het dan ook mogelijk om de motor aan te duwen, zonder accu?

Het gaat hier wss om een kapotte spanningsregelaar.
En zou die dan eventueel ook van het circuit losgekoppeld moeten worden?

Ik ben ten einde raad, en hoop stiekem om vanavond nog een reactie van 1 van jullie te krijgen.

Gr. Een hopeloze, gestrande motorrijder in Frankrijk -O-
 
Heb ik ook eens gehad met mn cb1 ,was 200 km van huis en accu al afgeschreven.
Anwb gebeld en (we ) hebben het opgelost door idd de spanningsregelaar los te koppellen en een andere volle accu erin gestopt om de verlichting te kunnen laten werken en een aantal keren te kunnen starten .

Savonds zat ik weer op mij eigen bankje zonder problemen.
Weet niet hoe dat is op zo een lange rit.

Succes iig en vergeet niet dat je altijd weer wel thuiskomt,links of rechts om
 
Herkenbare situatie *D

accu4.jpg

accu5.jpg

accu2.jpg


Als je mazzel hebt is er morgen voor de middag nog ergens een grote supermarkt open in Frankrijk. Daar verkopen ze ook accu's en hobby materiaal ;). Met die accu hierboven kon ik +/- 500 km rijden. (zonder verlichting en het is maar een simpele carburateurmotor)
 
Laatst bewerkt:
accu heeft nu de rest gered door zich leeg te koken. ga je zonder accu rijden dan kan je er op wachten dat er veel meer elektronische componenten het gaan opgeven zolang je de spanningsregelaar aangesloten laat. en zonder accu en zonder spanningsregelaar heb je geen vonken en doet de motor het niet.
op de trailer is de beste en makkelijkste optie.
wees wel slim en haal de accu er alvast uit en was de omgeving er van met overvloedig water schoon accuzuur moet je zo kort mogelijk laten zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hij stonk behoorlijk, en is heel warm geworden, maar is NIET gaan lekken, en is nog NIET leeg, heb hem daarna nog kunnen starten, zonder enige problemen


Is dus denk ik gewoon heel warm geworden, maar volgens mij nog net niet kapot *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan