Rijden zonder db-killer

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ik rij altijd zonder db killer. Dan hoort iedereen mij aankomen en dat is een stuk veiliger ;)

Nu zei iemand gisteren tegen mij dat dat slechter is, omdat je dan te weinig tegendruk hebt.

Is dit waar? Wat is op het geluid na, het effect van met of zonder dbkiller rijden?
 
Laatst bewerkt:
Wat is op het geluid na, het effect van met of zonder uitlaatdemper rijden?

Ergernis bij in ieder geval alle niet motorrijders, kans op op verbod alle niet-originele uitlaten, bekeuring, gehoorbeschadiging, en typische vrijdagtopics... 8-)


(Ik dacht dat vooral twee-tact er last van had, viertact niet.)
 
Laatst bewerkt:
Ergernis bij in ieder geval alle niet motorrijders, kans op op verbod alle niet-originele uitlaten, bekeuring, gehoorbeschadiging, en typische vrijdagtopics... 8-)


(Ik dacht dat vooral twee-tact er last van had, viertact niet.)

Ja ok maar ik heb het meer over technische gevolgen :)
 
Op een 4 takt maakt het niet zoveel uit(moet je hem wel opnieuw afstellen) op een 2 takt zou het een wonder zijn moest die nog starten...

Verder is het gewoon asociaal van zonder uitlaat of met iets dat niet dempt rond te rijden. zeker als je der 's nachts mensen met wakker maakt.
 
Laatst bewerkt:
dat tegendruk is gelul, of rijd je soms op een 2-takt die z'n tegendruk wel nodig heeft?

Een 4-takt heeft nauwelijks tegendruk nodig, enig verschil tussen met- of zonder db killer kan zijn dat je air/fuel verhouding wat verandert, maar om dat te meten zou je hem op de testbank moeten zetten
 
na je merkt het wel.. Van verschillende mensen gehoord dat MET db-killer de motor aanzienlijk minder power heeft.

zelf heb ik ook wel is helemaal zonder demper+connectorpijp gereden, ik had het idee dat ie erg vel was, en snel in toeren klom. Maar wel een hoop power mistte.
Maargoed met een motogp geluid door de stad heen sturen is wel gruuuwelijk :P
Heerlijike vlammen *D

En volgens mij is tegendruk bij 4 takt van minder belang als bij 2takt
 
Technisch....niet veel....paar honderd gram lichter.... :?

Wellicht heeft iemand een grafiek van een run; met/zonder db-killer.
 
Was dat nu voor gelul. Het pk verschil met een andere of geen uitlaat is marginaal. Een open luchtfilter en wat tuning van de injectie zal een veel groter effect hebben. En zoals eerder gezegd een 4 takt heeft geen uitlaat nodig om te functioneren
 
Dus al die Harley rijders zonder dempers zijn aso's?

absoluut! Ik heb op alle motoren die bij mij thuis staan zowel die van mij als van mijn flatgenoot. Fabrieksdempers staan. En dat maakt meer dan genoeg lawaai. Om nog verder te gaan na 10 uur trek ik in de bebouwde kom niet meer op. Alles rustig aan. Het heeft geen zin van mensen wakker te maken. Ik apprecieer het ook niet dat johnny's mij 's nachts wakker maken...
 
Laatst bewerkt:
absoluut! Ik heb op alle motoren die bij mij thuis staan zowel die van mij als van mijn flatgenoot. Fabrieksdempers staan. En dat maakt meer dan genoeg lawaai. Om nog verder te gaan na 10 uur trek ik in de bebouwde kom niet meer op. Alles rustig aan. Het heeft geen zin van mensen wakker te maken. Ik apprecieer het ook niet dat johnny's mij 's nachts wakker maken...

_O- Dan moeten die fabrieksdempers wel uitgeleefd zijn als ze lawaai maken.
 
Wat een onzin lees ik hier van sommige mensen zeg :Z
Een 2-takt die zonder demper start kun je een wonder noemen? Onzin, hij zal alleen niet goed meer presteren omdat er geen tegendruk is.

Een 4-takt zonder Db-killer in de uitlaat heeft, mits goed afgesteld, iets meer vermogen (Lees: een pk of 2 - 3). Verder heeft het, op het geluid na, geen technische gevolgen voor je motor. Mits afgesteld natuurlijk.
 
absoluut! Ik heb op alle motoren die bij mij thuis staan zowel die van mij als van mijn flatgenoot. Fabrieksdempers staan. En dat maakt meer dan genoeg lawaai. Om nog verder te gaan na 10 uur trek ik in de bebouwde kom niet meer op. Alles rustig aan. Het heeft geen zin van mensen wakker te maken. Ik apprecieer het ook niet dat johnny's mij 's nachts wakker maken...
Dus jij loopt na 22:00 uur? :+

Inkoppertje

Ontopic:
Ik kan het geluid van een mooie aftermarket demper veel meer waarderen dan het geluid zonder demper :Y
 
Dus jij loopt na 22:00 uur? :+

Inkoppertje

Ontopic:
Ik kan het geluid van een mooie aftermarket demper veel meer waarderen dan het geluid zonder demper :Y

Ik hou 'm onder de 4000 t/min

En 2-3 pk meer is zoals gezegd een marginaal verschil. Ik heb mensen een hele dag aan een 2 takt zien knoeien om die gestart te krijgen. En nadat ik ze erop gewezen had dat er geen demper op stond en ze die gemonteerd hadden starten die boven wonder ineens wel
 
Dus jij loopt na 22:00 uur? :+

Inkoppertje

Ontopic:
Ik kan het geluid van een mooie aftermarket demper veel meer waarderen dan het geluid zonder demper :Y
Lees 't hele topic eens door, dan had je geweten dat de topicstarter een Db-killer bedoeld i.p.v. een demper ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan