Rijden zonder helm?!?!?!

Panzer

MF'er
26 apr 2004
41
0
Leiden
Zoals jullie misschien wel weten mag je in sommige staten in de US of A zonder helm rijden, stel dat dit in Nederland ook zou mogen zouden jullie dit dan doen?
 
Zoals jullie misschien wel weten mag je in sommige staten in de US of A zonder helm rijden, stel dat dit in Nederland ook zou mogen zouden jullie dit dan doen?
gebruik de zoek functie even. Er was al een topic met zelf dezelfde titel geloof ik.
En nee, ik zou het niet doen vanwege de vliegjes enz.
 
In mijn geval: nooit

Ik voel me al naakt als ik m'n motorbroek niet aan heb. Maar je kan al hersenschade krijgen van gewoon over je voeten te vallen en de grond te raken met je hoofd. Ik wil niet weten wat dat is tegen 50 - 90 - 120 -... :X
 
Eeeuhm NEE, ik vind wel fijn zo'n helm!! houdt een beetje de wind tegen !! en iif een stuk veiliger!

Ps maak anders ff een polletje aan!!
 
Als ik kijk hoeveel insecten er op mijn helm hangen na een ritje zou ik alleen daarom al een helm dragen :P
 
Ja heerlijk 200+ zonder helm knallen. Mondje open.. en je hoeft meteen weer een dagje niet te eten :9 !!

Why don't you stretch you're face :]


In dit spee land kunnen we het wel vergeten :( Belachelijk!!! Je mag ook niks meer B|
 
Ok, als ik het topic een beetje mag misbruiken wil ik graag een antwoord op de volgende vraag.

Laatst had een vriend van mij heel veel haast. Hij moest naar het station en zou het niet meer redden tenzij hij bij mij (ik was op de motor) achterop zou stappen. Na even te overwegen heb ik hem laten staan, vond het gewoon te link. Daarbij komt ook nog dat ik nog niet zo veel ervaring heb met rijden met passagiers.

Vraag: Zouden jullie hem wel mee hebben genomen? En stel dat we aangehouden zouden worden, wat zou dat voor conequenties voor mij hebben? (invordering rijbewijs oid?)

Ontopic: Voor alleen de insecten al zou ik zeker met helm rijden. Plus als je valt... '( nee ik hou hem lekker op.
 
Vraag: Zouden jullie hem wel mee hebben genomen? En stel dat we aangehouden zouden worden, wat zou dat voor conequenties voor mij hebben? (invordering rijbewijs oid?)

Nee, ten eerste omdat ik de passagier dan nog eerder mijn helm op laat zetten
ten tweede omdat er haast bij geboden was (en dan zal je altijd zien.....)

Boete voor zonder helm rijden, plus dat je niet meer verder mag rijden zonder
helm (dus je kennis kan alsnog lopen en te laat komen), ik dacht wel dat de boete
voor zijn rekening komt, dit is geloof ik ook het geval voor autogordels
(mits je minderjarig bent)

On Topic: Ieder op eigen risiko, mits je zelf de rotzooi opruimt (of je nabestaanden)
 
Laatst bewerkt:
Ok, als ik het topic een beetje mag misbruiken wil ik graag een antwoord op de volgende vraag.

Laatst had een vriend van mij heel veel haast. Hij moest naar het station en zou het niet meer redden tenzij hij bij mij (ik was op de motor) achterop zou stappen. Na even te overwegen heb ik hem laten staan, vond het gewoon te link. Daarbij komt ook nog dat ik nog niet zo veel ervaring heb met rijden met passagiers.

Vraag: Zouden jullie hem wel mee hebben genomen? En stel dat we aangehouden zouden worden, wat zou dat voor conequenties voor mij hebben? (invordering rijbewijs oid?)

Ontopic: Voor alleen de insecten al zou ik zeker met helm rijden. Plus als je valt... '( nee ik hou hem lekker op.
morraalridders ten spijt, JA, ik zou hem meegenomen hebben. Stom, ik weet het maar ach, live is a bitch.
 
Ik hoor ze in de verte alweer aankomen... ;)


full
ikuzus

en

full
Hewi



:+


Maar even on-topic, ik zou niet zonder helm gaan rijden, ook niet als het toegestaan zou zijn. Op de brommer deed ik het vroeger regelmatig, en ook met hoge snelheden. Maar da's de leeftijd, toch? ;) Kort gezegd: het is gewoon te gevaarlijk.
 
rijden zonder helm is heaven...

jammer dat we in de hel genaamd nederland wonen


anders wist ik het wel...meteen in de vuilnisbak dat onding en relaxed zonder helm rondtouren...zonnebrilletje op...mischien een bandana
 
rijden zonder helm is heaven...

jammer dat we in de hel genaamd nederland wonen


anders wist ik het wel...meteen in de vuilnisbak dat onding en relaxed zonder helm rondtouren...zonnebrilletje op...mischien een bandana
Doe je gelijk een paar mooie chaps en een leren vestje zonder iets eronder aan en je bent de man! :Z
 
rijden zonder helm is heaven...

jammer dat we in de hel genaamd nederland wonen


anders wist ik het wel...meteen in de vuilnisbak dat onding en relaxed zonder helm rondtouren...zonnebrilletje op...mischien een bandana
Damn, dat jij niet allang gebanned bent. Jij hebt toch dat vorige topic geopend. Daar werd je al uitgemaakt voor een ongelooflijke knoest en nu loop je weer te roepen dat je zonder helm wilt rijden.
 
rijden zonder helm is heaven...

jammer dat we in de hel genaamd nederland wonen


anders wist ik het wel...meteen in de vuilnisbak dat onding en relaxed zonder helm rondtouren...zonnebrilletje op...mischien een bandana

Kost maar 70 € als je langs de kant gezet wordt, gewoon doen als jij je er beter bij voelt B|
 
Van mij mogen ze best de helmplicht afschaffen.

Maar dan wel een nieuwe regel: Geen helm = Niet ziektenkosten verzekert en geen WAO.
 
Ok, als ik het topic een beetje mag misbruiken wil ik graag een antwoord op de volgende vraag.

Laatst had een vriend van mij heel veel haast. Hij moest naar het station en zou het niet meer redden tenzij hij bij mij (ik was op de motor) achterop zou stappen. Na even te overwegen heb ik hem laten staan, vond het gewoon te link. Daarbij komt ook nog dat ik nog niet zo veel ervaring heb met rijden met passagiers.

Vraag: Zouden jullie hem wel mee hebben genomen? En stel dat we aangehouden zouden worden, wat zou dat voor conequenties voor mij hebben? (invordering rijbewijs oid?)

Ontopic: Voor alleen de insecten al zou ik zeker met helm rijden. Plus als je valt... '( nee ik hou hem lekker op.

Trein komt toch te laat, kun je net zo goed gaan lopen.

ff ontopic: als brildrager zou het handig zijn om geen helm op te hoeven wurmen, maar veiligheid voor alles lijkt mij, ze vinden die dingen niet voor niks uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan