Rijden zonder helm?!?!?!

Van mij mogen ze best de helmplicht afschaffen.

Maar dan wel een nieuwe regel: Geen helm = Niet ziektenkosten verzekert en geen WAO.


:Z :Z

en dan stop je nu ook met roken, drinken en vette meuk eten

tevens ga je vanaf nu 1x per maand naar de dokter om je vetpercentage te meten.

Als je de norm overschrijd ga je onmiddelijk uit het ziekenfonds (wat je allemaal zelf betaald) en krijg je ook geen WAO meer.
 
:Z :Z

en dan stop je nu ook met roken, drinken en vette meuk eten

tevens ga je vanaf nu 1x per maand naar de dokter om je vetpercentage te meten.

Als je de norm overschrijd ga je onmiddelijk uit het ziekenfonds (wat je allemaal zelf betaald) en krijg je ook geen WAO meer.

yup, als je ziekte of invaliditeit direct te herlijden is op je eigen wangedrag, en dat zelf wist, en dat het dus van te voren voorkomen had kunnen worden.

Als jij straks kwijlend in een rolstoel zit, terwijl je wist dat dit met het dragen van een helm voorkomen had kunnen worden, vind ik niet dat men al te veel aandacht aan jouw moet schenken.

Er zijn duizenden mensen in Nederland die niets aan hun medische problemen kunnen doen, die verdienen meer hulp en aandacht.
 
yup, als je ziekte of invaliditeit direct te herlijden is op je eigen wangedrag, en dat zelf wist, en dat het dus van te voren voorkomen had kunnen worden.

Als jij straks kwijlend in een rolstoel zit, terwijl je wist dat dit met het dragen van een helm voorkomen had kunnen worden, vind ik niet dat men al te veel aandacht aan jouw moet schenken.

Er zijn duizenden mensen in Nederland die niets aan hun medische problemen kunnen doen, die verdienen meer hulp en aandacht.


Ja dat zeg ik dus

je mag alleen nog in het ziekenfonds als je niet drinkt, niet rookt, niks vets eet

verder moet je conditie van een topatleet hebben

eigenlijk is het dus gewoon verschrikkelijk dom gelul wat je nou allemaal zegt!!
 
zou je dit stompzinnige discussies ook hebben over wel/geen gordel in de auto? :X
Het is helder dat gordels om, levens redt. Het is duidelijk dat helm op veel gezonder is dannuh.....zonder?

En de rest heeft gewoon te maken met 'looks' :?
 
zou je dit stompzinnige discussies ook hebben over wel/geen gordel in de auto? :X
Het is helder dat gordels om, levens redt. Het is duidelijk dat helm op veel gezonder is dannuh.....zonder?

En de rest heeft gewoon te maken met 'looks' :?


Ik ben er ook voor om gewoon die helm op te zetten maar word er ondertussen wel erg simpel van dat mensen altijd beginnen te roepen dat je dan ook maar meteen geen recht hebt op ziekenfonds en WAO

Ik betaal zelf ook voor al die voorzieningen net zoals andere mensen dat doen.
 
Ik ben er ook voor om gewoon die helm op te zetten maar word er ondertussen wel erg simpel van dat mensen altijd beginnen te roepen dat je dan ook maar meteen geen recht hebt op ziekenfonds en WAO

Ik betaal zelf ook voor al die voorzieningen net zoals andere mensen dat doen.

Snap ik helemaal. Laat die moraalridders maar lullen. Er zal geen hond zich iets aan trekken van die naar spruitjes ruikende wijsvinger(s) })
 
Zoals jullie misschien wel weten mag je in sommige staten in de US of A zonder helm rijden, stel dat dit in Nederland ook zou mogen zouden jullie dit dan doen?
Misschien een reactie die niemand (die mij kent dan) van mij zal verwachten:

Ja, als het zou mogen, dan zou ik het zeker doen :X :o
 
zonder helm....leuk hoor maar hard rijden is er dan niet bij! Ik bedoel, rij maar eens 200+ (of zelfs al 150+) zonder helm....brrr je ogen waaien uit je kop!


MAzzel,

Roland
 
Zoals jullie misschien wel weten mag je in sommige staten in de US of A zonder helm rijden, stel dat dit in Nederland ook zou mogen zouden jullie dit dan doen?

Ja tuurlijk zou ik dat dan doen! Maar alleen op een motor zonder remmen en bij voorkeur in t-shirt, korte broek en jezussandalen aan de pootjes... :+
 
zonder helm....leuk hoor maar hard rijden is er dan niet bij! Ik bedoel, rij maar eens 200+ (of zelfs al 150+) zonder helm....brrr je ogen waaien uit je kop!


MAzzel,

Roland
Tsssss..... zo hard mag je in Nederland niet eens rijden, zwak argument dus :P :P

Op dat ding, ik moet er niet aan denken om zonder te rijden op sneltransport op 2 wielen.

en met helm zie ik er beter uit dan zonder :P
 
zou het niet doen, vind het wel fijn zo'n vliegenvanger ;)

vroeger op mijn brommer reed ik ook altijd met, dus ben niet anders gewend eigenlijk.

van mij mogen ze wel de helmplicht afschaffen. natuurlijke selectie noemen we dat dan. als je hetgeen er in je hersenpan zit niet de moeite van het beschermen waard vind, zal dat wel terecht zijn O-)
 
Ja tuurlijk zou ik dat dan doen! Maar alleen op een motor zonder remmen en bij voorkeur in t-shirt, korte broek en jezussandalen aan de pootjes... :+


Wel sokken aan dan hé, anders is het geen porum die sandalen :+


on-topic
[me]Loeder zou niet zonder helm gaan rijden...........[/me]
 
Mensen die zich "naakt" voelen zonder. Dat is volgens mij gewenning. Vroeger voelde ik me naakt en onveilig zonder radardetector, tegenwoordig mis ik 'm echt niet meer!
 
Amerikanen zijn zoiezo wazig...geen helm op de motor en wel op de trapfiets :?

wel lachen die US toeristen hier op de fiets met hun helmpies
 
rijden zonder helm is gevaarlijk dat is duidelijk, maar zonder helm een stukje rijden is heerlijk. *D

Overigens was dat in een klein dorpje in italie waar ik nog nooit van mn leven politie had gezien, tot op het moment dat ik na 10 mn aangehouden werd en 125 Euri kon aftikken ;(
 
Leuk dat als iemand in zo'n topic "ja" zegt meteen gebanned moet worden.

Ikzelf vind helmplicht helemaal niet zo erg. Als het niet verplicht was zou ik meestal ook een helm dragen. Buiten veiligheid speelt comfort bij hogere snelheden mee.

Maar op korte stukjes in het dorp zal ik hem dan best wel eens thuis laten.

[me]De Highlander hoopt dat hij nu niet gebanned word.[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan