Rijden zonder helm?!?!?!

Goedeavond,

Om een voorbeeld te geven zijn degene die voor echt alles hun motor pakken, zoals ff langs de drogist bijvoorbeeld. Zo'n korte ritje is deze regel uitstekend geschikt.

De reden waarom er een verschil is binnen en buiten de bebouwde kom is zodat je de regels makelijk kan volgen en niet hoeft te twijfelen of je nu wel of niet verplicht ben je helm op te hebben. De 70km weg heb ik onder "toelaatbaar" laten vallen na overweging in mijn vorige post in dit topic.


De ideeen over binnen de bebouwde kom helm af en daarbuiten op gaan naar mijn idee nergens over. Want als je gaat rijden met de motor dan blijf je nooit binnen de kom, tenminste daar ga ik niet van uit. Daarbij komt dat er op diverse wegen (ik kijk naar Eindhoven maar zo zijn er nog wel meer steden) binnen de bebouwde kom 70 gereden mag worden. Waarom zou je daar dan zonder helm mogen rijden, en in een 60-zone die buiten de bebouwde kom ligt niet?
 
Heb het pasgeleden wel gedaan. Maar ja; op een boerderij in Australie is het net effe anders dan in koud Nederland. Om te beginnen is er NieMAND die je omver kan rijden; zelfs die paar koeien die rondlopen stappen ruimscgoots op tijd opzij, zelfs als je er voor gaat, en aan de andere kant; het was dat of niet; ik heb niet echt mijn motorkleding meegenomen in het vliegtuig, dus tja... bovendien ging het niet zo hard ook, en.. eh, eindeloze discussie.

Maar in voelde me niet echt overdreven op mijn gemak, dus zou het onder meer normale omstandigheden echt niet doen.
 
ik rijd altijd door het bos met men motor, en als ik daar een helm op zet dan durf ik veel meer, zoals harder door de bocht gaan of 130 over los zand 8-)


PS, ik heb nog geen rijbenwijs dus ik heb nie veel keus om ergens anders te rijden dan het bos
 
Goedeavond,

Om een voorbeeld te geven zijn degene die voor echt alles hun motor pakken, zoals ff langs de drogist bijvoorbeeld. Zo'n korte ritje is deze regel uitstekend geschikt.

De reden waarom er een verschil is binnen en buiten de bebouwde kom is zodat je de regels makelijk kan volgen en niet hoeft te twijfelen of je nu wel of niet verplicht ben je helm op te hebben. De 70km weg heb ik onder "toelaatbaar" laten vallen na overweging in mijn vorige post in dit topic.

De regels zijn nu toch het makkelijkst?
Altijd een helm op, kan er ook geen verwarring ontstaan.
Heb zelf een schuiver gehad bij een duizelingwekkende snelheid van wel 30 km/h die er voor heeft gezorgd dat mijn CBR van 2000 economisch total loss was en mijn 2 weken oude helm gebutst.

Moet er niet aan denken wat er met mijn koppie was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.

Ongeacht de wetgeving zou ik dus gewoon mijn helm blijven dragen.
 
ik was vorig jaar in Turkije/ Bodrum op vakantie daar reed een hele mooie R1 :9 met daarop een gozer in korte broek + t-shirt en geen helm :o poei poei als die was gevallen |(
 
Ik ben het met Ronnie D. eens, gewoon houden zoals het is (lekker conservatief :P ) maar het is wel het makkelijkste. Want Ninja, je zal zien dat ze bij de lokale drogist net niet hebben wat je nodig hebt, en een stukje verder moet rijden. Dan ga je niet eerst naar huis om je helm te halen enz. :z
 
Ik ben het ook met Ronnie D. eens, de regels laten voor wat ze zijn is het makelijkst. Dus houden zo.

M'n verhaal was meer een oplossing voor als er een belang is van een grote groep motorrijders* die zonder helm willen rijden (wat op dit forum dus duidelijk niet het geval is).

* Een grote groep moet zeg maar meer dan 35% van de motorrijders zijn.
 
Ach ja, voorbeelden zijn er om met andere voorbeelden weer te overrulen..

Dus bij deze: een stad heeft meerdere drogisterijen en wie in een "gat" woont weet al dat ze een grote kans hebben dat ze verder moeten kijken dan hun plaatselijke drogist.
Dus dat overkomt je een keer en de volgende keer heb je voor de zekerheid toch maar een helm op om meteen door te kunnen rijden :]


Ik ben het met Ronnie D. eens, gewoon houden zoals het is (lekker conservatief :P ) maar het is wel het makkelijkste. Want Ninja, je zal zien dat ze bij de lokale drogist net niet hebben wat je nodig hebt, en een stukje verder moet rijden. Dan ga je niet eerst naar huis om je helm te halen enz. :z
 
Als je gewoon op google naar motor crashes zoekt krijg je genoeg mooie crashfoto's en filmpjes te zien..

Nadere analyse: ze hebben 99% een helm op omdat ze zichzelf willen beschermen tegen hun eigen domme gevaarlijke acties |(


|(

Meer heb ik niet te zeggen...


Zullen wel een paar mooie foto's worden voor rotten.com
:r
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie misschien wel weten mag je in sommige staten in de US of A zonder helm rijden, stel dat dit in Nederland ook zou mogen zouden jullie dit dan doen?

wel in de stad. Niet op de snelweg je wordt namelijk letterlijk doof van de wind als je harder dan 200 rijd.
 
pbc-funny-1-6-04.gif


8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan