Goedeavond,
Om een voorbeeld te geven zijn degene die voor echt alles hun motor pakken, zoals ff langs de drogist bijvoorbeeld. Zo'n korte ritje is deze regel uitstekend geschikt.
De reden waarom er een verschil is binnen en buiten de bebouwde kom is zodat je de regels makelijk kan volgen en niet hoeft te twijfelen of je nu wel of niet verplicht ben je helm op te hebben. De 70km weg heb ik onder "toelaatbaar" laten vallen na overweging in mijn vorige post in dit topic.
Om een voorbeeld te geven zijn degene die voor echt alles hun motor pakken, zoals ff langs de drogist bijvoorbeeld. Zo'n korte ritje is deze regel uitstekend geschikt.
De reden waarom er een verschil is binnen en buiten de bebouwde kom is zodat je de regels makelijk kan volgen en niet hoeft te twijfelen of je nu wel of niet verplicht ben je helm op te hebben. De 70km weg heb ik onder "toelaatbaar" laten vallen na overweging in mijn vorige post in dit topic.
De ideeen over binnen de bebouwde kom helm af en daarbuiten op gaan naar mijn idee nergens over. Want als je gaat rijden met de motor dan blijf je nooit binnen de kom, tenminste daar ga ik niet van uit. Daarbij komt dat er op diverse wegen (ik kijk naar Eindhoven maar zo zijn er nog wel meer steden) binnen de bebouwde kom 70 gereden mag worden. Waarom zou je daar dan zonder helm mogen rijden, en in een 60-zone die buiten de bebouwde kom ligt niet?