rijden zonder rijbewijs

Kansloos vrijdagmiddag topic, begin alvast met :W



:W


en dat op dinsdag..... moet wat worden deze week. :+
 
Laatst bewerkt:
wat je ook kan doen, als je geen rijbewijs hebt, maar je rijdt wel....en ze willen je aanhouden...is snel wegrijden.....

zodra je de BBK binnenkomt of er al rijdt, gewoon naar een bekende buurt rijden, met smalle straatjes, steegjes , fietspaden waar van die palen staan.....en zo hard knallen als je kan.....


werkt het beste als er alleen een squad-car achter je aanrijdt. die staken de achtervolging wel....want ze kunnen je dan niet volgen

als er een policebike achter je aanrijdt dan ben je de zak want die raak je nooit kwijt. Tenzij je ECHT als een gevaarlijke halve zool gaat rijden, dan moet hij voor de veiligheid van andere burgers wel stoppen met de achtervolging.


Als je ze dan kwijt bent, zorg dan dat de politie je 24 uur lang niet te pakken kan krijgen. Ga dus de stad in....pak de trein naar een andere stad....kom weer terug.

Na 24 uur is't namelijk geen 'heterdaadje' meer en krijg je minder straf/boete.

mvg.
 
Laatst bewerkt:
4 Rijden zonder rijbewijs € 200 feitnummer k055

En motor word meegenomen indien de bestuurder het voertuig niet door iemand weg kan laten rijden.
 
TS heeft toepasselijke naam, wat een geit ben je als je zonder rbw gaat rijden. Even profiel op nagetrokken, in eerste instantie voor leeftijd, had ik kunnen raden van iemand die geit72 heet magoed, in t profiel staat een fout, er staat namelijk psychiatrisch verpleegkundige, die moet psychiatrisch patient zijn.... :+
 
Niet zo gek ook: de een is een belg, de ander een nederlander. In de Belg zijn ze dus iets trenger.
Het is maar wat je "iets" noemt. Een mede-inlener waar ik mee werk heeft in d'n Bels (hij is dus zelf ook een Belg) een kleine aanrijding gehad met alleen een beetje materiële schade. Echter was het voertuig waarin hij reed niet verzekerd. In Nederland goed voor een boete van ongeveer €230,00. In d'n Bels dus goed voor een boete van €2000,00 en drie maanden ontzegging van de rijbevoegdheid. Dus wat ze daar voor een ritje zonder rijbewijs rekenen??? Ik weet het niet.
 
Maar hoevaak komen ze achter je aan? Als je eenbeetje zoetjes rijdt, en als ze je kenteken niet natrekken komen ze je niet achterna. Via je kenteken kunnen ze namelijk zien of de eigenaar van het voertuig een rijbewijsheeft ofniet.
 
Maar hoevaak komen ze achter je aan? Als je eenbeetje zoetjes rijdt, en als ze je kenteken niet natrekken komen ze je niet achterna. Via je kenteken kunnen ze namelijk zien of de eigenaar van het voertuig een rijbewijsheeft ofniet.

Dan vragen ze puur een kenteken ten naamstelling op wat nu als ik een motor heb die verzekerd is maar zelf er niet op rij maar bv een vriend?
 
wat je ook kan doen, als je geen rijbewijs hebt, maar je rijdt wel....en ze willen je aanhouden...is snel wegrijden.....

zodra je de BBK binnenkomt of er al rijdt, gewoon naar een bekende buurt rijden, met smalle straatjes, steegjes , fietspaden waar van die palen staan.....en zo hard knallen als je kan.....


werkt het beste als er alleen een squad-car achter je aanrijdt. die staken de achtervolging wel....want ze kunnen je dan niet volgen

als er een policebike achter je aanrijdt dan ben je de zak want die raak je nooit kwijt. Tenzij je ECHT als een gevaarlijke halve zool gaat rijden, dan moet hij voor de veiligheid van andere burgers wel stoppen met de achtervolging.


Als je ze dan kwijt bent, zorg dan dat de politie je 24 uur lang niet te pakken kan krijgen. Ga dus de stad in....pak de trein naar een andere stad....kom weer terug.

Na 24 uur is't namelijk geen 'heterdaadje' meer en krijg je minder straf/boete.

mvg.


Ooit van ambtshalve gehoord en een kentekenplaat? :+
 
Dan vragen ze puur een kenteken ten naamstelling op wat nu als ik een motor heb die verzekerd is maar zelf er niet op rij maar bv een vriend?

Dan houden ze je niet aan tenzij er een alchoholcontrole is of als je geen voorrang verleent of te snel rijdt.

Edit: Verkeerd gelezen, hij word wel aangehouden als ze de kenteken natrekken. Maar hij mag doorrijden als hij een geldig rijbewijs kan tonen.
 
Laatst bewerkt:
Om die paar euro je eige druk maken is wel het laatste wat je moet doen.

Je kan je beter afvragen ... wat voor toekomst heb ik voor ogen als ik een ongewenst frontaaltje oploopt waarvan ik vooraf zeker wist dat het me niet zou overkomen :?

Om over de vooruitzichten van je slachtoffer maar te zwijgen :X
 
Laatst bewerkt:
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het een belachelijk idee vind om alleen maar te overwegen om te gaan rijden zonder rijbewijs. Maar verder een reactie op de vraag. De kans dat je gepakt wordt is vrij klein. Zolang je niet betrokken raakt bij een ongeval of op een andere manier de aandacht trekt. Je ziet af en toe wel eens in de krant staan dat er een bestuurder is gepakt terwijl hij al 40 jaar zonder rijbewijs reed ofzo. En bedenk bij jezelf, hoe vaak ben je staande gehouden voor een algehele controle waarbij ze ook de papieren checken, zonder dat je bv iets gedaan hebt. Tig keer ben ik staande gehouden om te blazen, maar daarbij hebben ze nog niet 1 keer naar mijn papieren gevraagd. Al die keren had ik gewoon in een politiecontrole kunnen staan zonder dat ik een rijbewijs had.

Mocht jij trouwens op de motor van iemand anders rijden die wel is verzekerd, maar jij rijd zonder rijbewijs, dan zal er uiteraard niet uitgekeerd worden in geval van schade. Maar ook de eigenaar van de motor is strafbaar omdat hij de motor uitleend aan iemand die geen rijbewijs heeft
 
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het een belachelijk idee vind om alleen maar te overwegen om te gaan rijden zonder rijbewijs. Maar verder een reactie op de vraag. De kans dat je gepakt wordt is vrij klein. Zolang je niet betrokken raakt bij een ongeval of op een andere manier de aandacht trekt. Je ziet af en toe wel eens in de krant staan dat er een bestuurder is gepakt terwijl hij al 40 jaar zonder rijbewijs reed ofzo. En bedenk bij jezelf, hoe vaak ben je staande gehouden voor een algehele controle waarbij ze ook de papieren checken, zonder dat je bv iets gedaan hebt. Tig keer ben ik staande gehouden om te blazen, maar daarbij hebben ze nog niet 1 keer naar mijn papieren gevraagd. Al die keren had ik gewoon in een politiecontrole kunnen staan zonder dat ik een rijbewijs had.

Mocht jij trouwens op de motor van iemand anders rijden die wel is verzekerd, maar jij rijd zonder rijbewijs, dan zal er uiteraard niet uitgekeerd worden in geval van schade. Maar ook de eigenaar van de motor is strafbaar omdat hij de motor uitleend aan iemand die geen rijbewijs heeft

Dat geldt uiteraard alleen voor de eigen schade. Schade aan derden wordt wel degelijk uitgekeerd, en vervolgens op de dader verhaald.
 
Laatst bewerkt:
Die wordt zeker in beslag genomen! Het is dat ik paar maanden geleden "Blik Op De Weg" had gekeken! en was ook z'n gastje die op een Yamaha R1 Rond blaasde ergens in Brabant! Terwijl ie nog an het lessen was! :Y Die kon de Motor van zijn maat inleveren -O- Maar volgens mij heeft die gast z'n motor wel terug gekregen :] TReminste dat hoop ik voor hem :+ In iederegeval niet slim, als je brokken maakt ben je de klos lijkt mij :W
Volgens mij was die agent alleen zo vriendelijk de motor ergens naartoe te brengen, omdat ie anders ook maar zo aan de kant van de weg zou moeten staan. Dus geen inbeslagname, alleen maar "extra service" :9
 
Laatst bewerkt:
wat je ook kan doen, als je geen rijbewijs hebt, maar je rijdt wel....en ze willen je aanhouden...is snel wegrijden.....

zodra je de BBK binnenkomt of er al rijdt, gewoon naar een bekende buurt rijden, met smalle straatjes, steegjes , fietspaden waar van die palen staan.....en zo hard knallen als je kan.....


werkt het beste als er alleen een squad-car achter je aanrijdt. die staken de achtervolging wel....want ze kunnen je dan niet volgen

als er een policebike achter je aanrijdt dan ben je de zak want die raak je nooit kwijt. Tenzij je ECHT als een gevaarlijke halve zool gaat rijden, dan moet hij voor de veiligheid van andere burgers wel stoppen met de achtervolging.


Als je ze dan kwijt bent, zorg dan dat de politie je 24 uur lang niet te pakken kan krijgen. Ga dus de stad in....pak de trein naar een andere stad....kom weer terug.

Na 24 uur is't namelijk geen 'heterdaadje' meer en krijg je minder straf/boete.

mvg.
Goh... dat leest als een spannend boek :P
 
wat je ook kan doen, als je geen rijbewijs hebt, maar je rijdt wel....en ze willen je aanhouden...is snel wegrijden.....

zodra je de BBK binnenkomt of er al rijdt, gewoon naar een bekende buurt rijden, met smalle straatjes, steegjes , fietspaden waar van die palen staan.....en zo hard knallen als je kan.....


werkt het beste als er alleen een squad-car achter je aanrijdt. die staken de achtervolging wel....want ze kunnen je dan niet volgen

als er een policebike achter je aanrijdt dan ben je de zak want die raak je nooit kwijt. Tenzij je ECHT als een gevaarlijke halve zool gaat rijden, dan moet hij voor de veiligheid van andere burgers wel stoppen met de achtervolging.


Als je ze dan kwijt bent, zorg dan dat de politie je 24 uur lang niet te pakken kan krijgen. Ga dus de stad in....pak de trein naar een andere stad....kom weer terug.

Na 24 uur is't namelijk geen 'heterdaadje' meer en krijg je minder straf/boete.

mvg.

KANSLOZE |( |( Dat was vroeger,....op je opgevoerde citta,....omdat ze je kentekenplaatje toch niet konden lezen,...grow up!!!
Dit soort stompzinning commentaar zet alleen maar aan tot,....ze zouden je moeten bannen,..ei :( kel
 
Ik ga niet reageren in zo een dom topic...
Ik ga niet reageren in zo een dom topic...
Ik ga niet reageren in zo een dom topic...


Sh*t toch gereageerd :W
 
De eigenaar van de zaak waar destijds m'n scooter in onderhoud was reed trouwens ook hele tourtochten terwijl hij geen rijbewijs had. Dan tik je echt niet zuiver, en tegen je 40ste kan je ook niet meer echt van jeugdzondes spreken.
 
Het is mij nu een beetje onduidelijk of TS nu bedoelt 'rijden zonder een rijbewijs te hebben' of 'rijden zonder een rijbewijs op zak te hebben'. Het niet kunnen tonen van een rijbewijs levert je ook een boete op, ook al ligt dat ding gewoon thuis.

Aangezien ik geen auto heb, zit mijn rijbewijs altijd in mijn motorjack en heb ik m dus altijd op zak als ik motorrijd.
 
hierbij dan de nogmaals dezelfde reactie van de TS: ik vroeg t me gewoon af aangezien ik er laatst een discussie over had met iemand. Enne..dat ik dan gelijk de meest grove beledigingen naar mijn hoofd gesmeten krijg is beetje kinderachtig vind ik..vroeg btw niet zozeer een mening maar meer naar een feit mbt de wet..maar thanx anyway! :P ..
Enne..even tegen al die 'heilige boontjes'..: alsof jullie geen enkele keer zonder dat je geslaagd was voor je mrb al keertje hebben gereden op iemands anders bike..pfff...wat is iedereen toch vreselijk braaf....:P ...;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan