rijden zonder rijbewijs

Alleen al weer door dit antwoord, laat je dus zien dat je er geen zak van begrijpt.......
Schijnbaar ben jij dus degene die mag bepalen welke wetten en regels serieus genomen moeten worden, en welke er alleen maar zijn om ons lekker dwars te zitten.
MMhh, knappe uitspraak doe je hier...

Ik mag idd alle wetten en regels in twijfel trekken in een discussie als deze, wil dit automatisch zeggen dat ik dan in de praktijk ook alle wetten meteen maar aan m'n laars lap?
Je verwijt mij van er niets van begrijpen, maar jij snapt totaal niet wat mijn standpunten zijn op dit onderwerp, en je doet er zo te zien niet eens moeite voor.
Puur vanwege het feit dat ik een andere mening ben toebedeeld over bepaalde zaken, het durf om vraagtekens te zetten bij bepaalde wetten en regels tov andere snap ik er niets van ...

Volgens mij is het nog steeds mijn recht om mijn regelgevers en hun uitspraken in twijfel te trekken en niet per deffinitie alles voor de ultieme waarheid aan te nemen.
Dat hier bepaalde mensen zich daar niet in kunnen vinden en die regels als leidraad voor hun discussie gebruiken is prima, maar kraak dan anderen niet af omdat zij niet zo denken, en juist een eigen mening kunnen vormen ipv de mening van de regelgevers klakkeloos na te volgen en voor te lezen...


Ook ik lap over het algemeen de max snelheid aan m'n laars, en ook ik vind dit lang niet zo erg als rijden zonder rijbewijs, maar dat is natuurlijk zolang als het goedgaat.

Wel eens geprobeert om met 180 een VW kever door midden te klieven????, ik wel, kan je vertellen dat daar een hoop ellende mee gepaard gaat hoor, en dan leer je misschien iets meer relativeren, maar het blijft natuurlijk vreemd dat jij de grenzen vast mag stellen, en dat is dus geen RBW, DranK , Hard rijden mag dan weer wel, maar niet je 25 KWtje stiekum open gooien..... Wel een bromfietsje opvoeren, en wat vind je dan nog acceptabel, 50 -60 -70 120...........
Ehh, niet praten over dingen die je niet weet, ja ik heb ook wel een een Audi van iets te dichtbij gezien, en juist daarom heb ik zo mijn beweegredenen om in dit topic te reageren.

Iemand sie op 25kw moet rijden maar op een open fiets rijd, rijd gewoon rond zonder RBW!

Ik denk alleen dat zaken als "Te hard rijden " en te breed geheel geven. Mijn deffinitie van regelmatig te hard rijden is tot een kmm of 10 te hard, voor sommigen is dat systematisch 50 of 100km te hard.
Imo mogen ze hier in NL accuut invoeren dat men gewoon geen alcohol mag gebruiken al smen wil gaan rijden, geen 2 pinten, geen 1, gewoon nul. Wel drank in het spel, RBW afnemen en nooit meer terug geven.

Maar dit zijn kennelijk standpunten die ik niet mag hebben, of althands niet hier mag uitspreken omdat ik zelf "sportpijpen" heb, en wel een "te hard" rijdt...

Ach ja... idd ik snap er niets van, en jullie hebben allemaal volkomen gelijk in dit onderwerp. Daarom zal ik dit topic nu met rust laten, omdat wel kennelijk elkaar niet kunnen of willen begrijpen.

Ik ga me nu diep zitten schamen onder een steen en word dan frater in de hoop mijn leven te kunnen beteren voor alle zwaar verboden dingen die ik ooit in mijn leven heb gedaan.... B|


Jaja, vol met typo's, ben niet dislexties, heb gewoon geen spellingscontrolle, en nooit opgelet op school...
 
Laatst bewerkt:
Het is geen kwestie van jou niet willen begrijpen. Het probleem is dat je jezelf meerdere keren tegenspreekt. Dat roept de vraag op wélk deel van je mening ik nou serieus moet nemen. Op vragen daarover ga je zelfs niet in.

Nogmaals: Leg mij nu eens uit hoe je aan de ene kant kunt vinden dat mensen zich aan de wet moeten houden als ze zonder rijbewijs, zonder verzekering of te hard gaan rijden, maar aan de andere kant vindt dat mensen de wet niet zo serieus moeten nemen.


Overigens: een verbod om te rijden met een alcoholpromillage boven 0 kán zelfs niet. Na het drinken van een glas vruchtensap of het eten van een appel ligt je promillage al boven 0......dat komt door de manier waarop onze spijsvertering werkt.
Veel homeopathische middeltjes worden opgelost in (een beetje) alcohol.... Veel gebak bevat een (klein beetje) alcohol. Rumbonen bevatten alcohol.....
Dat roept ook de vraag op, wat je dan vindt van mensen die medicijnen gebruiken die de rijvaardigheid beïnvloeden. Wat vind je van het gebruik van berpaalde drugs in het verkeer? Mag je wel met een jointje op gaan rijden? Je hebt een lange, zware dag gehad en zit helemaal kapot. Mag je dan nog rijden?
Laat me gokken: je gebruikt geen alcohol......
 
hierbij dan de nogmaals dezelfde reactie van de TS: ik vroeg t me gewoon af aangezien ik er laatst een discussie over had met iemand. Enne..dat ik dan gelijk de meest grove beledigingen naar mijn hoofd gesmeten krijg is beetje kinderachtig vind ik..vroeg btw niet zozeer een mening maar meer naar een feit mbt de wet..maar thanx anyway! :P ..
Enne..even tegen al die 'heilige boontjes'..: alsof jullie geen enkele keer zonder dat je geslaagd was voor je mrb al keertje hebben gereden op iemands anders bike..pfff...wat is iedereen toch vreselijk braaf....:P ...;-)

Wij waren niet braaf, we denken zo af en toe beter na.
Maar indien iemand zonder rijbewijs toch wil rijden, tja wat doe je daar tegen.
Een ongeluk kan ook ontstaan doordat een ander een fout maakt en dan wordt het toch beroerd. Helaas denken de meeste alleen maar aan een eventuele boete die ze zouden kunnen krijgen. En das jammer.
 
Het rijden zonder rijbewijs leverde me vier maanden huisarrest op. Komt natuurlijk ook omdat ik mijn vaders auto in de garage reed zonder de garagedeur te openen. Jeugdzonde! (ik was 16)

Dit even als reactie op de vraag of iemand hier ooit zonder rijbewijs gereden heeft. Ik dus, maar niet op de motor. Achteraf (meer als 20 jaar later dus) is het een leuke anekdote, maar ik had ook iemand anders aan kunnen rijden. Dan was het geen leuke anekdote. Nu was het alleen materieele schade. B|

Heb ook jaren gereden zonder de rijbewijzen. Beetje schade bij het 'lenen'van een motor van een maatje. Bij terugkomst viel die om..

Voor de rest geen schade. JanB gaf het al een beetje aan, soms - met de nadruk op soms - doen gasten het beter zonder rijbewijs. Soms is er ook geen peil op te trekken.

Soms slaat de overheid ook door met regelgeving. Er hoeft maar 1 ongeluk te gebeuren ( met wat voor voertuig dan ook ) en er volgt een serie wetten waarin je aan moet voldoen om te sturen. Cursussen/certificering ga zo maar door.
Mag wat kosten dan voor de particulier. Hoppa, een tractor certificaat, hoppa een heftruckcertificaat , ga zo maar ddor.

Ik heb ze allemaal, maar overdrijven is ook een kunst, elders in de wereld word je niks gevraagd :? En dat leeft wat losser. En dat is die over-regulering. Je kunt ook accepteren dat er een slachtoffer valt, zonder dat half NL de klas lokaaltjes in moet.

En rijden zonder het rijbewijs, het is wel gek :+ maar je let op je eigen hachie, dus indirect ook op andere verkeersdeelnemers.

Nu doe ik alles beschaafd :P

geen reacties svp, ehh was een reactie voor TS
 
Laatste keer dan.

Nogmaals: Leg mij nu eens uit hoe je aan de ene kant kunt vinden dat mensen zich aan de wet moeten houden als ze zonder rijbewijs, zonder verzekering of te hard gaan rijden, maar aan de andere kant vindt dat mensen de wet niet zo serieus moeten nemen.
Mag ik vinden dat de regels her en der schorten? Dat ik vindt dat rijden zonder RBW, met alcohol op, of zonder verzekering voor mij een zwaardere catagorie overtredingen is als iemand die met sportpijpen rijd, iets te snel rijdt ( nee, geen 50 of 100km/h maar zeg +/- 10km te hard )
Iemand die dit niet heeft levert een veel en veel groter risico op voor anderen dan iemand met z'n sportuitlaat.

Pas de regels daarop aan. Dat iemand zichzelf verrot rijdt prima, maar meestal gebeurt dat nou net niet helaas...
Dat zijn mijn standpunten. Pak dit soort vergrijpen zwaarder aan, maak het een misdrijf ipv een overtreding met bijbehorende sancties. Niet om alles maar wetteloos te maken, zeker niet. Is dit zo verkeerd gedacht van mij?

Overigens: een verbod om te rijden met een alcoholpromillage boven 0 kán zelfs niet. Na het drinken van een glas vruchtensap of het eten van een appel ligt je promillage al boven 0......dat komt door de manier waarop onze spijsvertering werkt.
Veel homeopathische middeltjes worden opgelost in (een beetje) alcohol.... Veel gebak bevat een (klein beetje) alcohol. Rumbonen bevatten alcohol.....
Dat roept ook de vraag op, wat je dan vindt van mensen die medicijnen gebruiken die de rijvaardigheid beïnvloeden. Wat vind je van het gebruik van berpaalde drugs in het verkeer? Mag je wel met een jointje op gaan rijden? Je hebt een lange, zware dag gehad en zit helemaal kapot. Mag je dan nog rijden?
Laat me gokken: je gebruikt geen alcohol......

Mmhh, toch gek dat er landen genoeg ter wereld zijn waar het wel zo is dat je niet met drank op achter het stuur mag. Waarom kan dat daar wel en hier niet?
Heel dat gedoe met rumbonen, advocaat ijsjes etc. is bekend, maar daar zijn technisch gezien mogelijkheden zat voor om dat te ondervangen tegenwoordig. Hetzij met adem analiese, hetzij met bloedproef als de eerste blaastest positief was.
Je ziet alles erg zwart/wit terwijl er ook een heel groot grijs gebied tussen zit. Volgens mij is het onder invloed aan het verkeer deelnemen ( hetzij drank/drugs/medicijnen oid ) überhaupt gewoon niet toegestaan en potentieël beboetbaar )

En wat is er trouwens mis met geen alcohol drinken? Dat doe ik idd niet, en daar heb ik heel goede redenen voor, omdat ik helaas maar al te goed weet wat dat kan aanrichten als het fout gaat. Moet ik mezelf dan verantwoorden voor het niet drinken? Begrijp ik het dan niet, dat mensen met 2 pinten, of 4 of 10 nog prima in staat zijn auto te rijden?
Nee, onzin. Drank/zware medicijnen/drugs op en rijden (hoeveel dan ook) is bewust het risico nemen om een ander letsel toe te brengen.

Zo, dit was mijn laatste post in dit topic. Hoop dat je het nu mischien wel snapt, of wil inzien wat en hoe ik het bedoel. Ik snap de stelleing die jullie hebben van een overtreding is een overtreding, alleen zit daar voor mij persoonlijk een heel grote wereld van verschil tussen.

Succes verders met deze discussie, en voor iedereen nog veel veilige km's *D
 
Laatste keer dan.Mag ik vinden dat de regels her en der schorten? Dat ik vindt dat rijden zonder RBW, met alcohol op, of zonder verzekering voor mij een zwaardere catagorie overtredingen is als iemand die met sportpijpen rijd, iets te snel rijdt ( nee, geen 50 of 100km/h maar zeg +/- 10km te hard )
Iemand die dit niet heeft levert een veel en veel groter risico op voor anderen dan iemand met z'n sportuitlaat.

Pas de regels daarop aan. Dat iemand zichzelf verrot rijdt prima, maar meestal gebeurt dat nou net niet helaas...
Dat zijn mijn standpunten. Pak dit soort vergrijpen zwaarder aan, maak het een misdrijf ipv een overtreding met bijbehorende sancties. Niet om alles maar wetteloos te maken, zeker niet. Is dit zo verkeerd gedacht van mij?Mmhh, toch gek dat er landen genoeg ter wereld zijn waar het wel zo is dat je niet met drank op achter het stuur mag. Waarom kan dat daar wel en hier niet?
Heel dat gedoe met rumbonen, advocaat ijsjes etc. is bekend, maar daar zijn technisch gezien mogelijkheden zat voor om dat te ondervangen tegenwoordig. Hetzij met adem analiese, hetzij met bloedproef als de eerste blaastest positief was.
Je ziet alles erg zwart/wit terwijl er ook een heel groot grijs gebied tussen zit. Volgens mij is het onder invloed aan het verkeer deelnemen ( hetzij drank/drugs/medicijnen oid ) überhaupt gewoon niet toegestaan en potentieël beboetbaar )

En wat is er trouwens mis met geen alcohol drinken? Dat doe ik idd niet, en daar heb ik heel goede redenen voor, omdat ik helaas maar al te goed weet wat dat kan aanrichten als het fout gaat. Moet ik mezelf dan verantwoorden voor het niet drinken? Begrijp ik het dan niet, dat mensen met 2 pinten, of 4 of 10 nog prima in staat zijn auto te rijden?
Nee, onzin. Drank/zware medicijnen/drugs op en rijden (hoeveel dan ook) is bewust het risico nemen om een ander letsel toe te brengen.

Zo, dit was mijn laatste post in dit topic. Hoop dat je het nu mischien wel snapt, of wil inzien wat en hoe ik het bedoel. Ik snap de stelleing die jullie hebben van een overtreding is een overtreding, alleen zit daar voor mij persoonlijk een heel grote wereld van verschil tussen.

Succes verders met deze discussie, en voor iedereen nog veel veilige km's *D


Alcohol mag, 2 biertjes moet ook kunnen ( autootje althans )

Medicijnen mag ook, lees de bijsluiters.

En gezien je emotionele reactie : emoties zijn levensgevaarlijk bij rijden , soms linker dan 2 biertjes. Leef en laat leven, doe kalm aan, en ben t wel eens met JanB.

Maak het jezelf niet zo onnodig lastig.
 
Laatste keer dan.Mag ik vinden dat de regels her en der schorten? Dat ik vindt dat rijden zonder RBW, met alcohol op, of zonder verzekering voor mij een zwaardere catagorie overtredingen is als iemand die met sportpijpen rijd, iets te snel rijdt ( nee, geen 50 of 100km/h maar zeg +/- 10km te hard )
Iemand die dit niet heeft levert een veel en veel groter risico op voor anderen dan iemand met z'n sportuitlaat.

Pas de regels daarop aan. Dat iemand zichzelf verrot rijdt prima, maar meestal gebeurt dat nou net niet helaas...
Dat zijn mijn standpunten. Pak dit soort vergrijpen zwaarder aan, maak het een misdrijf ipv een overtreding met bijbehorende sancties. Niet om alles maar wetteloos te maken, zeker niet. Is dit zo verkeerd gedacht van mij?Mmhh, toch gek dat er landen genoeg ter wereld zijn waar het wel zo is dat je niet met drank op achter het stuur mag. Waarom kan dat daar wel en hier niet?
Heel dat gedoe met rumbonen, advocaat ijsjes etc. is bekend, maar daar zijn technisch gezien mogelijkheden zat voor om dat te ondervangen tegenwoordig. Hetzij met adem analiese, hetzij met bloedproef als de eerste blaastest positief was.
Je ziet alles erg zwart/wit terwijl er ook een heel groot grijs gebied tussen zit. Volgens mij is het onder invloed aan het verkeer deelnemen ( hetzij drank/drugs/medicijnen oid ) überhaupt gewoon niet toegestaan en potentieël beboetbaar )

En wat is er trouwens mis met geen alcohol drinken? Dat doe ik idd niet, en daar heb ik heel goede redenen voor, omdat ik helaas maar al te goed weet wat dat kan aanrichten als het fout gaat. Moet ik mezelf dan verantwoorden voor het niet drinken? Begrijp ik het dan niet, dat mensen met 2 pinten, of 4 of 10 nog prima in staat zijn auto te rijden?
Nee, onzin. Drank/zware medicijnen/drugs op en rijden (hoeveel dan ook) is bewust het risico nemen om een ander letsel toe te brengen.

Zo, dit was mijn laatste post in dit topic. Hoop dat je het nu mischien wel snapt, of wil inzien wat en hoe ik het bedoel. Ik snap de stelleing die jullie hebben van een overtreding is een overtreding, alleen zit daar voor mij persoonlijk een heel grote wereld van verschil tussen.

Succes verders met deze discussie, en voor iedereen nog veel veilige km's *D

Ja natuurlijk begrijpen we jouw....
Overtredinkjes die jij maakt, komen omdat er gewoon slechte regelgeving is, maar overtredingen van een ander moeten gewoon zwaar bestraft worden.....

Wat nou als jij met je sportpijp een ruiterpad kruist, waar net een jongedame op een paard aankomt, en dat beest schrikt zich de tufus, gooit de ruiter af, nek gebroken....
Wat als jij door je sportpijp de amulance niet kunt horen, die op weg is naar een noodgeval, wat als jij met je sportpijp een schaap zo laat schrikken dat ie dood neervalt (komt echt voor met schapen hoor)
maar goed dat moet mogen, die regels zijn onzin.........

Begrijp nu eens dat regels gemaakt worden om de zwakkere te beschermen, alle regels wel te verstaan, en jij wilt graag de strafmaten hiervoor bepalen
 
overdrijven is ook een kunst, met die tufus paard van je enzo, dat heb ik de laatste tig jaren never gelezen, dat daardoor iemand kassiewijle is gegaan.
 
Ach, what the hell...

Alcohol mag, 2 biertjes moet ook kunnen ( autootje althans )

Medicijnen mag ook, lees de bijsluiters.

En gezien je emotionele reactie : emoties zijn levensgevaarlijk bij rijden , soms linker dan 2 biertjes. Leef en laat leven, doe kalm aan, en ben t wel eens met JanB.

Maak het jezelf niet zo onnodig lastig.




Ok, alcohol mag ( autotje altans? Motor vind je not done? ) Ik zou graag zien dat het terug werdt gebracht to 0 versnaperingen.
Daarmee maak ik het me niet lastig, alleen de mensen die met 2 drankjes op achter het stuur willen kruipen maken het me dan lastig met hun reacties.... ( de omgedraaide wereld hé ;) )

Ehh, en medicijnen... Lees dit eerst eens door en zeg het dan nog eens...

http://infopol.asp4all.nl/jsp/page.jsp?xdl=infopol/GgvDrg&xsl=infopol/GgvDrg&type=_all&GgvDrgIdt=10012368&Pad=Zoe,medic&SelTrf=&mode=&SelOnd=&Zoe.Geo=

Ook voor medicijnen gelden strikte regels!





Ja natuurlijk begrijpen we jouw....
Overtredinkjes die jij maakt, komen omdat er gewoon slechte regelgeving is, maar overtredingen van een ander moeten gewoon zwaar bestraft worden.....
Waar zeg ik dat????
Ik zeg alleen dat ik van mening ben dat die drie zaken van:

  1. Rijden zonder rijbewijs
  2. Met alcohol achter het stuur
  3. En rijden zonder verzekering

Alleen die drie dingen van mij als misdrijf strafbaar gesteld mogen worden!!!

Ik zeg nergens dat "mijn overtredingen" minder bestraft moeten worden! Dat maak jij ervan, en draai je mijn volledige woorden om ten gunste van jou...

Wat nou als jij met je sportpijp een ruiterpad kruist, waar net een jongedame op een paard aankomt, en dat beest schrikt zich de tufus, gooit de ruiter af, nek gebroken....
Wat als jij door je sportpijp de amulance niet kunt horen, die op weg is naar een noodgeval, wat als jij met je sportpijp een schaap zo laat schrikken dat ie dood neervalt (komt echt voor met schapen hoor)
maar goed dat moet mogen, die regels zijn onzin.........

Ja, en wat als er morgen een een vliegtuig naar beneden stort omdat ie mijn verboden knipperlichten als landingsbaan aanziet...

Totale onzin wat je hiermee probeert. Ik mag 103dB geluid hebben...Legaal! Iemand met een andere fiets mag bijv. maar 93dB hebben legaal, als hij een andere demper heeft die 97dB produceert is hij in overtreding. Maar waar denk je dat jouw schimmel het meeste van schrikt?
Mijn legale 103dB of zijn illegale 97dB

Kan jij elke nooddienst in je koekblik horen met een radio aan? Waarschijnlijk niet, net zo goed dus als iemand op de motor, waarschijnlijk nog slechter.

Begrijp nu eens dat regels gemaakt worden om de zwakkere te beschermen, alle regels wel te verstaan, en jij wilt graag de strafmaten hiervoor bepalen
Regels worden gemaakt om orde te creëren in chaos, en lijnen te maken om langs te leven, daarna wordt alles pas op de zwakkere toegepast. Onder onze wetgeveing zijn we als mens allemaal nog steeds gelijk, geen zwakere, geen sterkere. ( jaja, ik weet wat je nu gaat zeggen... En de fietser dan... dat is de zwakkere verkeersdeelnemer....blaat... )

Het is indirect wel degelijk het volk wat de strafmaat bepaald. Zij kiezen de mensen die op die plekken zitten in de politiek. Dit is een procces wat lang kan duren, maar dat is bij de meeste veranderingen het geval.
Dus ja, ik wil met mijn rechtmatige stem idd de juiste mensen aanzetten om de strafmaat eens nader te bekijken.

Nee, wat je hier allemaal verkondigt raakt kant nog wal imo...
 
Laatst bewerkt:
Goh .. wat zijn we weer vriendelijk tegen elkaar zeg ... :N

...

:^

Er wordt in NL al veelvuldig gebruik gemaakt van regels, imho wordt Nl zelfs overgereguleerd. Doe nou eens een beroep op de eigen verantwoordelijkheid!

Rijden zonder rbw, best: wordt alleen niet gepakt en rijdt zeker geen klein kind dood. Dan ben je nl echt goed de sjaak, en mag je wat mij betreft de maximale (bijv 10 jaar cel-) straf krijgen.

Hier op M-F is over het algemeen iedereen alleen roomser dan de paus en zal er dus wel anders over denken. :N

Laat degene zonder zonde de eerste steen werpen :W

Zei de atheïst.

Sportpijpen moeten. *D
 
Laatst bewerkt:
Nu ik het hele topic heb gelezen toch ook nog een reactie. Er zijn toch ook plaatsen/omstandigheden waar je zelfs zonder rijbewijs mag rijden?

Bijvoorbeeld als lesser. Zijn er vast nog wel meer te bedenken. Dus met een beetje creativiteit kom je toch nog legaal aan je :] -fun.
 
Overigens: een verbod om te rijden met een alcoholpromillage boven 0 kán zelfs niet. Na het drinken van een glas vruchtensap of het eten van een appel ligt je promillage al boven 0.....

Dat ben ik niet met je helemaal eens want zo haal je de controlemethode en de feitelijke actitviteit door elkaar. Je kunt inderdaad niet de wet aanpassen door het alcoholpromillage in het bloed op nul te zetten. Je kunt wel de wet aanpassen door te stellen dat het verboden is te rijden binnen X uur nadat je alcohol hebt gedronken. Dan zullen er een hoop mensen geluk hebben bij een standaard controle omdat ze erdoorheen glippen (maar dat is nu overigens ook zo), Maar het signaal van de wetgever is wel veel duidelijker, en je kunt bijvoorbeeld iemand wel bekeuren als je hem na een biertje te hebben gedronken in zijn auto ziet stappen.
 
Dat ben ik niet met je helemaal eens want zo haal je de controlemethode en de feitelijke actitviteit door elkaar. Je kunt inderdaad niet de wet aanpassen door het alcoholpromillage in het bloed op nul te zetten. Je kunt wel de wet aanpassen door te stellen dat het verboden is te rijden binnen X uur nadat je alcohol hebt gedronken. Dan zullen er een hoop mensen geluk hebben bij een standaard controle omdat ze erdoorheen glippen (maar dat is nu overigens ook zo), Maar het signaal van de wetgever is wel veel duidelijker, en je kunt bijvoorbeeld iemand wel bekeuren als je hem na een biertje te hebben gedronken in zijn auto ziet stappen.

Maar hoe wil je dat gaan controleren? Ga maar eens bewijzen dat iemand b.v 1 uur voor het rijden alcohol heeft gedronken. Dat kun je niet checken, lijkt me, tenzij je het ziet gebeuren. Iemand kan nog steeds zwaar onder invloed zijn terwijl het al uren geleden is dat hij/zij gedronken heeft.

Als het gaat om het afgeven van een signaal is het goed, maar wat heb je aan een regel die niet te controleren is? De politie zal dan al moeten zien dat je drinkt, en binnen de termijn die dan vastgesteld moet zijn, gaat rijden. Ziet de politie dat niet, ga dan maar eens bewijzen hoe lang het geleden is dat iemand heeft gedronken.

Begrijp me niet verkeerd, rijden onder invloed kan wat mij betreft niet zwaar genoeg bestaft worden.
 
En dan hebben we het nog niet gehad over andere verdovende of stimulerende middelen, die je rijvaardigheid aardig kunnen aantasten.

Om ff terug te komen op het onderwerp: ik ken iemand zonder rijbewijs A die veel en veel beter motor kan rijden dan een flink aantal motorrijders die ik op de weg tegenkom (waarvan ik veronderstel dat ze wel het rbw hebben).

Rijden zonder rijbewijs is dus niet per definitie gevaarlijker. Maar wel strafbaar en wel om de reden dat je dan onverzekerd rondrijd. Als het goed is krijg je in het geval dat je wordt staande gehouden ook twee processen verbaal: niet bezit zijn van juiste geldige categorie rijbewijs en een onverzekerd motorvoertuig besturen. Als ik er niet naast zit. En dat laatste is natuurlijk het belangrijkste, want juist die verzekering beschermt een derde tegen de mogelijke gevolgen wanneer er iets fout gaat.

Maar ja, gewoon niet doen is het beste.

Overigens reed ik ook af en tyoe op mijn motor naar werk, rondje in België en naar de rijles op mijn motor, maar achteraf bekeken mag ik heeeel erg blij zijn dat alles goed is gegaan. Dat ben ik nu ook iedere dag nu ik wel het juiste papiertje (plastic kaartje) heb.

Mensen: rij veilig en rij met plezier.
 
Maar hoe wil je dat gaan controleren? Ga maar eens bewijzen dat iemand b.v 1 uur voor het rijden alcohol heeft gedronken. Dat kun je niet checken, lijkt me, tenzij je het ziet gebeuren. Iemand kan nog steeds zwaar onder invloed zijn terwijl het al uren geleden is dat hij/zij gedronken heeft.

Je kunt nu ook niet 100% zeker controleren of iemand alcohol heeft gedronken want de blaasproef is ook niet waterdicht en er glippen mensen doorheen.


Als het gaat om het afgeven van een signaal is het goed, maar wat heb je aan een regel die niet te controleren is? De politie zal dan al moeten zien dat je drinkt, en binnen de termijn die dan vastgesteld moet zijn, gaat rijden. Ziet de politie dat niet, ga dan maar eens bewijzen hoe lang het geleden is dat iemand heeft gedronken.

En dan zet je daar bijvoorbeeld een vrij hoge straf op die afschrikwekkend genoeg werkt. Er zijn voldoende wetten waarvan de pakkans op zich niet zo groot is als je die overtreedt, dat wil niet zeggen dat die wet geen zin zou hebben.
 
Na wat uitgezocht te hebben blijkt dat je hoogstwss de eerste met een beetje mazzel een boete van 190 voor rijden zonder rbw krijgt en iets van 200 nog wat voor onverzekerd rijden. Bij recidive schijnt t wel echt als een misdrijf te worden gezien en kan je dus voor de officier van justitie verschijnen..but correct me if I am wrong please..
Enne..wat betreft alcoholrijden..zouden ze wat mij betreft van de sleuteltjes moeten invoeren waaraan een blaasapparaat zit. Waardoor je dus altijd even moet blazen voordat je opstapt..maar ja, dat is natuurlijk ook weer fraudegevoelig aangezien je ook iemand anders kan laten blazen..dan mss i.c.m. met irisscan..:P..;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan