Rijders Heerde/Epe e.o

Gisteravond nog door Heerde gekomen. Geen motoerist gezien :')
Zat gisteren op de fiets (geen motorfiets maar zo'n ding met trappers erop ;-) )

Reed nog even door Epe maar ik vond ook weinig motorfietsen op de weg.
Er was gisteren toch wel iets van sport op tv waar veel mensen blijkbaar naar kijken. (ik niet)
 
Zat gisteren op de fiets (geen motorfiets maar zo'n ding met trappers erop ;-) )

Reed nog even door Epe maar ik vond ook weinig motorfietsen op de weg.
Er was gisteren toch wel iets van sport op tv waar veel mensen blijkbaar naar kijken. (ik niet)
Was hier de reden ook, lekker rustig op de weg. Samen met moeders een rondje gereden.
 
Zo gaat dat.
20210711_185314.jpg
 
Ook een mooie Suzuki Boef ;-)

Voor de Fazer had Margreet ook een Bandit, zelfde als deze maar dan een zwarte, Fijne motor.
Eerlijk gezegd zou de Bandit ook op de lijst staan als ik voor een andere motor zou gaan kijken.
M n vrouw had de keuze tussen een Fazer en deze. Ze heeft helemaal niet op de Fazer proef gereden.
 
M n vrouw had de keuze tussen een Fazer en deze. Ze heeft helemaal niet op de Fazer proef gereden.
Ze heeft vroeger een Bandit 600 gehad (1997) en toen wilde ze wat anders.
De Fazer heeft Hyperpro vering (achter complete schokbreker en voor andere veren in de poot), rijd best goed.
 

Bijlagen

  • IMG-20160704-WA0003.jpeg
    IMG-20160704-WA0003.jpeg
    262 KB · Weergaven: 8
Ja klopt, dat blok is heerlijk soepel, smeuig, loopt trillingsarm en lekker zuinig. De nieuwere ihaalt het er niet bij, maar het frame van de nieuwe is wel wat stijver. Voor straat is de oude fazer een topper.
 
*****Sideswipe gaat even het biechthokje in *****


Ik heb de motor inmiddels verkocht. (na 28jaar non stop een motor te hebben gehad)

Eigenlijk om twee redenen, ten eerste omdat ik de laatste jaren meer van motorrijder naar motoreigenaar ben verschoven. De laatste motor 3 jaar gehad en in die tijd 2700 km gereden. En dit jaar pas in juli voor het eerst de startknop ingedrukt.
Door de verhuizing in 2010 van Noord-Holland naar de Veluwe pak ik tegenwoordig meer de 1 pk'r of de fiets voor een rondje door het bos omdat het bos 600meter verderop begint.
Daarbij opgeteld heb ik in eind 2019 een ander paard gekocht waar ik momenteel heel veel schik mee heb.
Eigenlijk een luxe probleem met te veel dingen die leuk zijn en de tijd die je beschikbaar hebt _O-

We gingen af en toe ook wel eens in de zomer naar Hochsauerland met de motor en na een keer een rare zomer (of 40°C....of regen) zijn we daarna een keer met de auto geweest en de mountainbikes meegenomen. Sindsdien zijn we niet meer met de motor geweest..... sterker nog.....ik had toen gelijk mijn cheapo Makro fietsendrager verkocht en een hele mooie Thule er voor teruggekocht. :+


De tweede reden is dat mijn smaak van een motor niet meer past bij mijn rijstijl. Waar ik vroeger met mijn GPztje de steunen aan de grond reed , rijd ik nu meer de toerritjes op binnen doorwegen en ontwijk de snelwegen met als gevolg dikke schaamranden op de banden van de R1 :$.
Het plezier was daarom ook een beetje weg, dus zou een type als een V-strom, Versys, TDM, wellicht een Bandit of zo'n retro zoals een Triumph bonneville beter passen dan een supersport.
 
Ik heb zelfs raceinstucties gegeven op een Fazer, dikke lol gehad, de meeste cursisten hadden er de grootste moeite mee 😋🏍️
Ik kan mij nog een verhaal herinneren (eind jaren 90) dat met een circuitdagje iemand met een GS500 (met topkoffer) een aantal Fireblades, ZX-9r en 916's achter zich liet.

Rijgemak is ook best een factor die meetelt.
 
Ik ben onlangs overgestapt van een R1 naar een KTM 990 superduke, ging een wereld voor me open! Wat een genot!
Ik was de schik ook kwijt, rijden om het "moeten". Nu zoek ik smoesjes om te gaan rijden op de 2cil. :]
 
Ik ben onlangs overgestapt van een R1 naar een KTM 990 superduke, ging een wereld voor me open! Wat een genot!
Ik was de schik ook kwijt, rijden om het "moeten". Nu zoek ik smoesjes om te gaan rijden op de 2cil. :]
We hebben nog een FZ6 (uit 2005) staan maar ik weet niet voor hoe lang.

Wel grappig dat het blijkbaar herkenbaar is. Als ik weer een motor zou kopen word het er gewoon een die lekker rijd.

Terugdenkend had ik toen best een hoop lol op mijn GPz550, toen al niet de meest spannenden of snelste maar wel gewoon opstappen en fijn wegrijden.
 
20210221_092942.jpg
Zo 1, kost niks en rijdt super. Ik merk dat ik de Tl soms zo maar laat staan en dan deze kies. Wel luxe probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan