autorallysport
MF'er
- Onderwerp starter
- #26
Kleine update: vandaag de fiets over de 300 km gereden en iets beter op de remmerij gelet. Nog steeds positief over de remwerking maar toch niet zo over de bediening.
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar de remmen voelen niet mechanisch aan maar meer electronisch....mensen die weleens een race-spelletje spelen op bv de Xbox of Playstation weten wat ik bedoel: je kan het fictieve wagentje/motor wel regelen met de rem maar het voelt onwezenlijk. Zo toch ook met de Bisan: hij remt echt wel goed en zeker met voldoende tegendruk maar het is toch anders...kan het niet goed uitleggen. Geen reden om de remmerij te gaan vervangen, dat niet maar fijn is anders.
De boutjes van de topkoffer steun beginnen los te rammelen; kwestie van weer aandraaien. Nu is dat niet kwalijk te nemen want ik prop die helemaal vol met poststukken en dan bedoel ik ook echt helemaal nokkie vol. Dat zal normaal in de praktijk echt niet gebeuren.
Verder de vering. Vóór de beide vorkpoten en achter een enkele zij(schok)breker. Het woord schok tussen aanhalingstekens want er worden geen schokken opgevangen! Het veert en daarmee is alles gezegd. Het zijn dus gewoon veren, zowel voor als achter. Positief is wel dat ze niet doorslaan en bij hoge snelheid voelt alles echt wel stabiel aan. Let op: ik weeg 85 kilo, onder het zadel vol met post (dikke boeken), topkoffer vol en aan de haak onder het stuur een laptoptas met nog meer post dus gewicht krijgt ie echt wel te verduren! Ook ben ik er echt niet zuinig op: hij wordt als een enduro bereden! Door het gras, over de stoepranden etc etc. Niet dat ik er vol op klap maar hij krijgt het wel voor zijn kiezen. Het enige waar ik op let is voldoende olie, op tijd nw olie en warmdraaien....je vooral warmdraaien!! Hij staat zeker 5 minuten ná de koude start stationeer te draaien alvorens ik ermee ga rijden en dan nog doe ik het rustig aan. Mijn MadAss heeft bewezen dat dit dus echt werkt: totáál géén olieverbruik en altijd starten en lopen en nagenoeg geen onderhoud.
Wordt vervolgd.
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar de remmen voelen niet mechanisch aan maar meer electronisch....mensen die weleens een race-spelletje spelen op bv de Xbox of Playstation weten wat ik bedoel: je kan het fictieve wagentje/motor wel regelen met de rem maar het voelt onwezenlijk. Zo toch ook met de Bisan: hij remt echt wel goed en zeker met voldoende tegendruk maar het is toch anders...kan het niet goed uitleggen. Geen reden om de remmerij te gaan vervangen, dat niet maar fijn is anders.
De boutjes van de topkoffer steun beginnen los te rammelen; kwestie van weer aandraaien. Nu is dat niet kwalijk te nemen want ik prop die helemaal vol met poststukken en dan bedoel ik ook echt helemaal nokkie vol. Dat zal normaal in de praktijk echt niet gebeuren.
Verder de vering. Vóór de beide vorkpoten en achter een enkele zij(schok)breker. Het woord schok tussen aanhalingstekens want er worden geen schokken opgevangen! Het veert en daarmee is alles gezegd. Het zijn dus gewoon veren, zowel voor als achter. Positief is wel dat ze niet doorslaan en bij hoge snelheid voelt alles echt wel stabiel aan. Let op: ik weeg 85 kilo, onder het zadel vol met post (dikke boeken), topkoffer vol en aan de haak onder het stuur een laptoptas met nog meer post dus gewicht krijgt ie echt wel te verduren! Ook ben ik er echt niet zuinig op: hij wordt als een enduro bereden! Door het gras, over de stoepranden etc etc. Niet dat ik er vol op klap maar hij krijgt het wel voor zijn kiezen. Het enige waar ik op let is voldoende olie, op tijd nw olie en warmdraaien....je vooral warmdraaien!! Hij staat zeker 5 minuten ná de koude start stationeer te draaien alvorens ik ermee ga rijden en dan nog doe ik het rustig aan. Mijn MadAss heeft bewezen dat dit dus echt werkt: totáál géén olieverbruik en altijd starten en lopen en nagenoeg geen onderhoud.
Wordt vervolgd.