Rijdersverslag Bisan Lifan Pasific 150cc motorscooter

Kleine update: vandaag de fiets over de 300 km gereden en iets beter op de remmerij gelet. Nog steeds positief over de remwerking maar toch niet zo over de bediening.

Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar de remmen voelen niet mechanisch aan maar meer electronisch....mensen die weleens een race-spelletje spelen op bv de Xbox of Playstation weten wat ik bedoel: je kan het fictieve wagentje/motor wel regelen met de rem maar het voelt onwezenlijk. Zo toch ook met de Bisan: hij remt echt wel goed en zeker met voldoende tegendruk maar het is toch anders...kan het niet goed uitleggen. Geen reden om de remmerij te gaan vervangen, dat niet maar fijn is anders.

De boutjes van de topkoffer steun beginnen los te rammelen; kwestie van weer aandraaien. Nu is dat niet kwalijk te nemen want ik prop die helemaal vol met poststukken en dan bedoel ik ook echt helemaal nokkie vol. Dat zal normaal in de praktijk echt niet gebeuren.

Verder de vering. Vóór de beide vorkpoten en achter een enkele zij(schok)breker. Het woord schok tussen aanhalingstekens want er worden geen schokken opgevangen! Het veert en daarmee is alles gezegd. Het zijn dus gewoon veren, zowel voor als achter. Positief is wel dat ze niet doorslaan en bij hoge snelheid voelt alles echt wel stabiel aan. Let op: ik weeg 85 kilo, onder het zadel vol met post (dikke boeken), topkoffer vol en aan de haak onder het stuur een laptoptas met nog meer post dus gewicht krijgt ie echt wel te verduren! Ook ben ik er echt niet zuinig op: hij wordt als een enduro bereden! Door het gras, over de stoepranden etc etc. Niet dat ik er vol op klap maar hij krijgt het wel voor zijn kiezen. Het enige waar ik op let is voldoende olie, op tijd nw olie en warmdraaien....je vooral warmdraaien!! Hij staat zeker 5 minuten ná de koude start stationeer te draaien alvorens ik ermee ga rijden en dan nog doe ik het rustig aan. Mijn MadAss heeft bewezen dat dit dus echt werkt: totáál géén olieverbruik en altijd starten en lopen en nagenoeg geen onderhoud.

Wordt vervolgd.
 
Liever lap ik wat meer zonder gezanik plus de chinese opstelling in de regio daar de omgang met mensen als arbeider en het milieu bevalt me niet.

Daar heb je enerzijds wel gelijk in natuurlijk, maar als je niets uit China koopt zal de economie ook niet groeien en de situatie dus ook niet verbeteren.

Ik koop heel veel via Ebay HK, dan koop ik het direct bij de Chinees die zijn eigen prijs bepaald, is imho beter dan in NL kopen van een tussenhandelaar die de Chinees tot de laatste cent uitknijpt en het hier vrolijk voor diepgoud verkoopt. Ik roep even, een 'Apple' bijv.
 
Laatst bewerkt:
Apple ? Ga ergens anders vloeken aub.

Totaalverbod op in mijn huis dat mensen zo dom kunnen zijn te betalen voor gebakken lucht lol

Mijn vrienden lachen erom maar de apple users kunnen niet op mijn wifi hahaha
 
Heheh, ik heb zelf ook niets van Apple hoor O-)

Maargoed is maar een random voorbeeld van Chinezen die uitgeknepen worden en consumenten binnen Europa die er alsnog de hoofdprijs voor betalen (en zo zijn er velen).
 
Klopt Apple is qua techniek waardeloos mijn vriend repareert die dingen en er zit echt de goedkoopste spul uit China in.

Geheugen upgrade betaal je vet voor terwijl hij dat spul kocht in China voor 12 euro om je dood te lachen.

Design is absoluut mooi maar de echte kwaliteit gaat mank.

Maakkosten 60 euro verkoop 600 pffffff
 
Maar goed deze sachs is een leuke fiets jammer dat het merk zijn ziel verkocht heeft aan de chinezen, vroeger reden ze veel in Oostenrijk de berg op en af
 
Ja in elk electrisch apparaat -auto-bromfiets-motor duur of goedkoop zitten altijd wel onderdelen die van Chinese makelij zijn , ik geloof zelfs dat mercedes draadbomen voor hun producten in de Gobi woestijn laten maken voor op kosten te besparen . Vroeger waren de japanse (vaak gecopieerde) producten ook niet het je van het . China is nu onstopbaar in opmars en gaan ons overspoelen met allerlij producten , waar de tussenhandel goud geld aan verdiend .
 
Dat vind ik ook een bijzonder verhaal aangezien Sachs binnen de automobielindustrie bij mijn weten nog altijd een gerenomeerde toeleverancier is. Je zou verwachten dat de verkoop van een merknaam niet op zou wegen tegen potentionele reputatieschade als gevolg van de Chinese brommers die nu onder hun naam rondrijden.

Dat bijv. een Kreidler, wat inmiddels al 30 jaar compleet failliet is, de naam verkoopt kan ik nog wel snappen.
 
Ha ha ik denk bijv. als je alle in China vervaardigde weerstandjes en diodes enz. uit de ecu box en transistor ontsteking van mijn in Spanje geproduceerde Suzuki motorscootertje , en uit mijn klein Frans koekblikje welke in Tsjechie geproduceerd is , dan was het einde oefening . Ik bedenk net dat het in Spanje gelaste frame van de scoot misschien zelfs met met in China gemaakte mig lasdraad gelast is . Heb je op YOU TUBE gezien hoe die gasten in China - Indie en Thailand die lichte viertakt motorscootertjes en motortjes opvoeren en wedstrijden houden , onvoorstelbaar wat een vermogen ze uit die dingen halen , leuk voor te zien .
 
Ook in China kunnen ze natuurlijk uitstekende kwaliteitsgoederen produceren; vele westerse fabrikanten die zich daar gevestigd hebben maken er al dankbaar gebruik van.
Dat doen die bedrijven ook in andere landen, zo werkt het nu eenmaal.

...Apple ? Ga ergens anders vloeken aub.

Totaalverbod op in mijn huis dat mensen zo dom kunnen zijn te betalen voor gebakken lucht lol....
Tja, met zo'n stellingname smeek je natuurlijk om een reactie.

Ik hoor dit wel vaker en vind het nogal beperkt.

We leven in een vrije wereld, je moet niets kopen. Als jij liever veel te veel betaalt voor rommel van M$ is dat jouw goed recht.
Ik heb het ook gehad; Windows 98, Windows ME... Toen het nieuw was; nou nou, wat een kwaliteit...
Ik weet nu wel waar ME voor staat: "million errors".
Ze vragen de hoofdprijs maar leveren onbetrouwbare rommel en dat vindt iedereen schijnbaar de normaalste zaak van de wereld.


Wel apart om te zien hoe mensen elkaar vaak nablaten; bijvoorbeeld vlak voordat de iPad uitkwam hadden ze allemaal hun mening klaar, het was niets, niemand wilde zo'n ding, je kon er niet mee bellen, het had geen toetsenbord en wat konden ze allemaal nog meer verzinnen.
Nu zijn we een paar jaar verder en hebben de meest verstokte Windows adepten ook Apple producten en nu hoor je ze niet meer.
 
Oh ik ben geen windows adept maar ook niet gevoelig voor marketing (tenzij met grote tatten).

Ik heb nu windows 8 voor 35 euro op een desktop en perfect doet wat ik wil en verder niks beter dan Vista het lijkt wel een nieuwe pc, terwijl je alleen maar kritiek leest over W8 op desktops.

Vrije keuze heeft iedereen dat mag maar het achter elkaar lopen ls makke schapen bah
 
Oh ik ben geen windows adept maar ook niet gevoelig voor marketing (tenzij met grote tatten).

Ik heb nu windows 8 voor 35 euro op een desktop en perfect doet wat ik wil en verder niks beter dan Vista het lijkt wel een nieuwe pc, terwijl je alleen maar kritiek leest over W8 op desktops.

Vrije keuze heeft iedereen dat mag maar het achter elkaar lopen ls makke schapen bah

Dare to be Different
 
Ook in China kunnen ze natuurlijk uitstekende kwaliteitsgoederen produceren; vele westerse fabrikanten die zich daar gevestigd hebben maken er al dankbaar gebruik van.
Dat doen die bedrijven ook in andere landen, zo werkt het nu eenmaal.Tja, met zo'n stellingname smeek je natuurlijk om een reactie.

Ik hoor dit wel vaker en vind het nogal beperkt.

We leven in een vrije wereld, je moet niets kopen. Als jij liever veel te veel betaalt voor rommel van M$ is dat jouw goed recht.
Ik heb het ook gehad; Windows 98, Windows ME... Toen het nieuw was; nou nou, wat een kwaliteit...
Ik weet nu wel waar ME voor staat: "million errors".
Ze vragen de hoofdprijs maar leveren onbetrouwbare rommel en dat vindt iedereen schijnbaar de normaalste zaak van de wereld.


Wel apart om te zien hoe mensen elkaar vaak nablaten; bijvoorbeeld vlak voordat de iPad uitkwam hadden ze allemaal hun mening klaar, het was niets, niemand wilde zo'n ding, je kon er niet mee bellen, het had geen toetsenbord en wat konden ze allemaal nog meer verzinnen.
Nu zijn we een paar jaar verder en hebben de meest verstokte Windows adepten ook Apple producten en nu hoor je ze niet meer.

Nou dat valt nog best mee! Je haalt Windows 98 en ME aan, waarom? Dit zijn twee behoorlijk verouderde besturingssystemen. En Windows 98 was trouwens erg stabiel, ME was inderdaad een miskleun (Meer Ellende). Windows 7 is heel stabiel, gebruik het al jaren en ervaar absoluut geen problemen hiermee. Windows 8 heb ik nog geen ervaring mee, omdat ik nog steeds niks te klagen heb over Windows 7. :)
Apple producten zien er zeker mooi uit, maar "under the hood" is het echt niks bijzonders.
Niks mis mee verder (behalve met de twijfelachtige reputatie qua productiefabrieken), maar de prijs/kwaliteitverhouding is niet oké.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met kerst een Galaxy Tab 2 gekregen ook zoiets, op zich een leuk ding maar nu zit mijn vrouw er contineu mee op facebook :-(

Mensen laat je niet gek maken het is allemaal kul, meeste van die zooi heb je niet nodig.
 
afgelopen vrijdag met de Bisan onderuit gegaan (ja, ik ontzie hem niet) in de sneeuw. Nagenoeg geen snelheid maar door de sneeuw/gladheid gleed mijn voorwiel weg en hij donderde om. Nu ging dit echt heel langzaam maar de linkerspiegelvoet brak gelijk bij de bevestiging. Logisch want de spiegels steken enorm ver uit. Omdat ik over de scooter heen stapte raakte ik héééél licht de andere spiegel en knak: ook die bij de voetbevestiging afgebroken.

Geen krassen op het lakwerk; wel iets schade aan de onderkuip maar niet zichtbaar.

Het materiaal is rubbisch....ga met een peugeot onderuit en het breekt niet zo af als bij een bisan (jaja...het prijsverschil). Ik heb er nu aftermarket spiegels opgezet en die zitten stukken steviger!

Motorisch/mechanisch rijdt hij nog als nieuw dus niets op aan te merken. Wordt vervolgt.
 
Laatst bewerkt:
autorallysport gelukkig verders goed afgelopen , en geen botbreuken . Met goed en juist onderhoud blijft ook die bisan wel kilometers maken , succes met de voortgang .
 
Ik heb zelf 8000 km gereden op een huatian 150.
Al die chineese blokjes zijn het zelfde.
Motor liep nog super toen ik hem weg deed.

Alleen na 2 jaar en die 8000 km ging mijn startkoppeling kapot.
Kosten waren nihil maar ik moest 4 weken wachten op het onderdeel.

Ik ben van mening dat prijs/ kwaliteitverhouding goed is.
Door de slechte distributie van onderdelen echter niet geschikt als woon/werk machine.
4 weken wachten op 1 onderdeel is niet oke.

Als er nu een serieuze dealer in nederland zou komen die de distributie goed regelt, zouden er meer gasten op chineesjes rijden.
 
Ik heb zelf 8000 km gereden op een huatian 150.
Al die chineese blokjes zijn het zelfde.
Motor liep nog super toen ik hem weg deed.

Alleen na 2 jaar en die 8000 km ging mijn startkoppeling kapot.
Kosten waren nihil maar ik moest 4 weken wachten op het onderdeel.

Ik ben van mening dat prijs/ kwaliteitverhouding goed is.
Door de slechte distributie van onderdelen echter niet geschikt als woon/werk machine.
4 weken wachten op 1 onderdeel is niet oke.

Als er nu een serieuze dealer in nederland zou komen die de distributie goed regelt, zouden er meer gasten op chineesjes rijden.

Klopt. Spiegels via de importeur niet te verkrijgen. Nu is het wel zo dat je erg veel kan bestellen via Ebay.com, ik bestel veel voor mijn supermotard en dat scheelt erg veel.
 
Nou, dit rijders verslag houd op. Ik heb de Bisan verkocht en nee, niet omdat hij niet bevalt.
Ik ben van werk veranderd en heb de bisan dus niet meer nodig.

Hij is naar een stel gegaan die hem meenemen achterop de camper naar het buitenland.

Mijn indruk: het is zeer zeker een goed alternatief voor een duurdere scooter! Helaas heb ik er maar 502 kilometers mee gereden maar het waren wel lekkere kilometers. Ik zou hem zo weer kopen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan