rijervaringen Honda deauville 700

toerrijder2

Rookie
19 mei 2014
28
0
Apeldoorn
Ik overweeg een Honda Deauville 700 te kopen. Ik rijd hierop alleen en maak veel kms. Ik toer en rijd regelmatig snelweg en soms een rit naar het buitenland.

Wie kan mij iets vertellen over het rijden op de snelweg en in het buitenland met volle bepakking (koffers)?
Hoe is het zitcomfort?
Vering?
Windgevoeligheid?
Hoe is de wegligging?
Trekt ie het ook in de bergen?

Al vast dank voor je reactie!
 
Hoi,

Mijn vrouw heeft een Deauville 700 waar ik ook af en toe op mag rijden.
Normaal rijd ik een BMW R 1100 RT.
Wat mij altijd opvalt op de Deauville is hoe makkelijk of die machine rijd. Ook als we er allebei opzitten (mijn 120 kg + mijn vrouw (gewicht verboden te noemen....)).
Ik ben 1.90 m en toch zit ik goed op de Deauville.
Met z'n tweeen erop gaat de vering in de hoogste stand en dat is voldoende.
De motor is niet zo windgevoelig, je merkt er sowieso niet zoveel van door de kuip, die houdt alles goed tegen.
Ik gooi hem met gemak van het ene oor op het andere oor.
In de bergen heb ik geen ervaring met de Deauville.

En, o ja, in verband met een hernia van mijn vrouw is hij momenteel te koop. Ze durft helaas niet meer zelf te rijden, bang dat ze een verkeerde beweging maakt en de hernia dan van zicht doet srpeken.
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden heb ik eens 2 dagen een Deauville 650 als leenmotor gehad.
Ik reed toen een CBR600 dus miste wat vermogen, maar ik was aangenaam verrast hoe goed het reed.
 
dank voor de opmerkingen. die kuip daar ben ik ook zeer tevreden over. Binnenkort wil ik een proefrit maken. Ik ben vooral benieuwd naar het gedrag op de snelweg en in de heuvels (bergen). Dat kan ik tijdens een proefrit niet testen. En ik wil zijn vering en toergedrag graag voelen.
Wie heeft ook ervaring met acceleratie, in halen etc. Veel mensen zeggen dat het een groot verschil is in vermogen als je een pan 1100 gewend bent.
 
dank voor de opmerkingen. die kuip daar ben ik ook zeer tevreden over. Binnenkort wil ik een proefrit maken. Ik ben vooral benieuwd naar het gedrag op de snelweg en in de heuvels (bergen). Dat kan ik tijdens een proefrit niet testen. En ik wil zijn vering en toergedrag graag voelen.
Wie heeft ook ervaring met acceleratie, in halen etc. Veel mensen zeggen dat het een groot verschil is in vermogen als je een pan 1100 gewend bent.

Ja het verschil met een Pan is groot.
 
Hallo Bartels,

Ik heb iets gelezen over trilling in het stuur bij grote volle koffers. Wat is jou ervaring daarmee of de ervaring van je vrouw? Ook de roestgevoeligheid van de uitlaten?
Wat voor onderhoud hebben jullie er aan gehad?
 
Hoi Bartuls,

Als ik jouw vrouw een tip mag geven, dan zou ik nog even nadenken eer ze de motor gaatr verkopen.
Ik had destijds ook een hernia en dacht dat ik ook geen motor meer zou kunnen rijden.
Ik ben nu drie jaar verder en ook drie motoren verder.
Als de motor haar bevalt, dan zou ik hem nog niet wegdoen.

Ik heb eerst heel voorzichtig een heel oud model gekocht, een GSX 600, na het opknappen deze toch maar ingeruild omdat de motor toch wel te oud was 1993, voor de GSX een R6 terug gekocht, na één jaar hierop gereden te hebben was ik er achter gekomen dat er teveel vervelende post op de deurmat terecht kwam. Nu rij ik een deauville 650 en ik moet zeggen..... dit had ik meteen moeten doen. Nu moet mijn vrouw me bijna van de motor afsleuren. Al met al, nog niet wegdoen die motor van je vrouw.
:]
 
Als je met volle bepakking rijdt, dus ook met volle topkoffer, wil hij boven de 150 km/uur nog wel eens gaan schudden. Verder nog nooit problemen gehad in 8 jaar.
Zie voor dat trillen op hoge snelheid ook het Honda Deauvilleclub forum
 
Geen last gehad van trillingen. Wel een brakke bougiekap. Dat resulteerde in afslaan bij het stoplicht en schokkend wegrijden vanuit stilstand. Het kostte moeite om de oorzaak te vinden, maar daarna liep ie weer vlekkeloos.
De motor is inmiddels verkocht, ze durft het echt niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan