Rijexamen als kado

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Hoi,

ik wil graag een rijexamen AVD kado doen. Alleen een AVD is nodig, omdat het een A2 naar A rijbewijs betreft (die dan ook gecombineerd AVB doet in de vorm van twee oefeningen).
De normale procedure is dat je een rijschool aanspreekt, die het examen aanvraagt bij CBR.

Nou zou ik graag bv een bonnetje/coupon/voucher willen geven dat het examen betaald is. Het CBR voorziet hier niet in na telefonisch geïnformeerd te hebben. Er is nog geen rijschool gekozen en zal voorlopig ook niet aan de orde zijn.

Wat zijn de opties?
Natuurlijk kan ik een kaartje maken met "ik betaal je het bedrag terug wanneer je het examen hebt gehaald", maar dat is nogal saai. Hebben jullie nog ideeën?
 
Zover ik weet is daar geen "bonnetje/coupon/voucher" voor te kopen. Wat mijn ouders (Hebben mijn motor rbw betaald) toen der tijd hebben gedaan is een "nep" cheque gemaakt. Je kan natuurlijk navragen wat de kosten zijn voor zo'n AVD en ook zo'n cheque uitschrijven.
 
Wat zijn de opties?
Natuurlijk kan ik een kaartje maken met "ik betaal je het bedrag terug wanneer je het examen hebt gehaald", maar dat is nogal saai.

Lijkt mij de ideale oplossing. Hier, een opzetje:

71QIBfB.jpg


Dit is de grote versie: http://i.imgur.com/WLQRwny.jpg

Graag gedaan ;)
 
Ik zat juist niet aan zoiets te denken. =)
Vooral omdat je achteraf dan geld geeft in ruil voor een kassabonnetje of factuur. Haalt een beetje de "romantiek" uit het gebaar.
 
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo? Je kan het ook gewoon overmaken vlak voor/na het moment dat je je zelfgemaakte bon geeft.
 
De Nederlandsche Bank heeft hier mooie kadobonnen voor.
 
Wat is dat toch raar. Geen geld willen geven maar wel een bon die op hetzelfde neerkomt.

Een van mijn kinderen woont sinds kort op zichzelf. Heeft erg veel kosten uiteraard, er moet van alles gekocht worden, dus voor de aankomende verjaardag wordt geld gevraagd. Maar er zijn mensen die geen geld willen geven.

"Ik geef wel een kadobon van de IKEA."

Maar ik hoef niets van de IKEA, ik vraag geld.

"Ja maar dan kan je iets leuks voor je huis kopen bij de IKEA."

Ik heb daar al wat gekocht en ik heb geen plannen om daar binnenkort nog iets te kopen.

"Ik vind het niet leuk om geld te geven."

WTF, wie is er nou jarig?
 
Wat is dat toch raar. Geen geld willen geven maar wel een bon die op hetzelfde neerkomt.

Een van mijn kinderen woont sinds kort op zichzelf. Heeft erg veel kosten uiteraard, er moet van alles gekocht worden, dus voor de aankomende verjaardag wordt geld gevraagd. Maar er zijn mensen die geen geld willen geven.

"Ik geef wel een kadobon van de IKEA."

Maar ik hoef niets van de IKEA, ik vraag geld.

"Ja maar dan kan je iets leuks voor je huis kopen bij de IKEA."

Ik heb daar al wat gekocht en ik heb geen plannen om daar binnenkort nog iets te kopen.

"Ik vind het niet leuk om geld te geven."

WTF, wie is er nou jarig?
Hebben die kinderen jou als vader geadopteerd ?
 
Geld is naar mijn mening het mooiste cadeau wat je kan geven!

Kan iemand lekker zelf bepalen waar die het aan besteed!

:Y

Anyway, als je dat perse om wat voor reden dan ook niet wilt ( :? ) kies je een rijschool uit en betaal je de boel.
 
Laatst bewerkt:
Geld is naar mijn mening het mooiste cadeau wat je kan geven!

Kan iemand lekker zelf bepalen waar die het aan besteed!

:Y

Anyway, als je dat perse om wat voor reden dan ook niet wilt ( :? ) kies je een rijschool uit en betaal je de boel.
Ik vind het altijd maar niks. Het komt er eigenlijk op neer dat een envelopje gewoon door de familie of vrienden-club reist :z Tegenwoordig stort ik het geld op de kinderrekening van mijn dochtertje, heeft zij er later wat aan.
 
Gewoon even de rijschool bellen. Zijn meerdere rijscholen die kado bonnen hebben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan