Rijexamen. Wat zouden jullie doen ?

1 uurtje les van te voren is vaak wel lekker, maar bij mij gaat vaak dan alles mis en dan raak ik nog meer in de stress '( Maar dat gaat op een gegeven moment wel weer goed hoor.
Moet wel zeggen dat de ene persoon meer in de stress kan raken dan de ander en het kan dus je rijprestaties beinvloeden...bij mij valt het gelukkig wel mee maar kan mezelf behoorlijk opnaaien.
 
Heej

Ik twijfel een beetje..

ik heb vrijdag rijles om 14.45u in Mierlo.. jippie..

maargoed.. de rij instructeur heeft het zo geplanned dat ik om 12.30u een les heb samen met een andere examenkandidate :} :P maar nu is het zo dat we dan een uur lessen..naar het cbr rijden..die kandidate examen gaat doen..ik 50min moet wachten en ik dan examen kan doen.. eigenlijk vind ik dit maar gewoon weg gezegd kut.. 50 min beetje bij het cbr zenuwachtig gaan zitten doen.

Wie heeft er een rijles gehad VOOR het examen en ervaarde dit als positief ? Hij gaat stukje examen route rijden (1 van de 100 die ze hebben ofzo)

ik had ook voor het examen een rijles en moest toen nog 45min wachten op de mede leerlinge/examenkandidate en dat vond ik niet erg
want het was 21dec 1999 en +1graad celcius.
kon ik mooi nog ff op temperatuur komen.
ik ben die dag ook geslaagt voor het A rijbewijs.
 
Ik heb hetzelfde gehad. Uurtje lessen, uurtje wachten op die knakker voor mij en dan zelf rijden. Doordat ik van te voren de bijzondere verrichtingen perfect deed tijdens de les had ik wel wat zelfvertrouwen. En tijdens het uurtje kon ik lekker relaxen in de kantine. In die tijd dat ik zat te wachten zag ik 2 vrolijke motorrijders vertrokken (geslaagd dus :9 !). Dus dat gaf me al wat meer zelfvertrouwen. En al helemaal toen degene voor mij (waarmee ik vaak samenleste) ook was geslaagd. Ik dacht: 'Als hij kan slagen', moet ik dat papiertje dadelijk ook hebben 8-)
En zo geschiedde!!! :}
 
D'r komen weer herinneringen boven. Ik moest destijds ook een tijdje wachten bij het CBR. Wat is mensenkijken toch leuk. D'r zaten er ook die helemaal op waren van de zenuwen. Ik heb alles gezien: van huilbuien tot lachstuipen. Dat uur vloog voorbij.
 
D'r komen weer herinneringen boven. Ik moest destijds ook een tijdje wachten bij het CBR. Wat is mensenkijken toch leuk. D'r zaten er ook die helemaal op waren van de zenuwen. Ik heb alles gezien: van huilbuien tot lachstuipen. Dat uur vloog voorbij.
ik denk dat ze dan ook van mij hebben kunnen genieten , t*ring wat was ik nerveus |(
 
Ik heb precies hetzelfde gehad, met z'n 2'en heen en nog ff op parkeerplaats oefeningen doen.
Dan naar cbr, eerst die andere gast afrijden, ikke uurtje wachten, en dan ik afrijden, hij uurtje wachten en toen samen (allebei in 1 keer geslaagd :) ) naar huis.

beviel me goed, voorral dat lesje en die oefeningen van te voren ff, helpt veel.

maare suc6 iig, en zorgen dat je het haald :+
 
nou tis rond..ik doe het zo.. what do i care :D

Ach halen.. ik wil het graag halen om de kosten van het her examen te besparen..heb nog steeds geen geldboompje..

ach roze papiertje ophalen dat komt niet op een dag..staat toch nog geen motor te wachten..maarja wel lekker proefrijden daarna bij dealers *D
 
Heej

Ik twijfel een beetje..

ik heb vrijdag rijles om 14.45u in Mierlo.. jippie..

maargoed.. de rij instructeur heeft het zo geplanned dat ik om 12.30u een les heb samen met een andere examenkandidate :} :P maar nu is het zo dat we dan een uur lessen..naar het cbr rijden..die kandidate examen gaat doen..ik 50min moet wachten en ik dan examen kan doen.. eigenlijk vind ik dit maar gewoon weg gezegd kut.. 50 min beetje bij het cbr zenuwachtig gaan zitten doen.

Wie heeft er een rijles gehad VOOR het examen en ervaarde dit als positief ? Hij gaat stukje examen route rijden (1 van de 100 die ze hebben ofzo)

Waarom zou je zenuwachtig zijn? Je gaat dat examen toch halen.

CU

DooV
 
nou tis rond..ik doe het zo.. what do i care :D

Ach halen.. ik wil het graag halen om de kosten van het her examen te besparen..heb nog steeds geen geldboompje..

ach roze papiertje ophalen dat komt niet op een dag..staat toch nog geen motor te wachten..maarja wel lekker proefrijden daarna bij dealers *D
Ja kijk dat veranderd de zaak, ik had m'n CBR600 al 3 maanden staan toen ik m'n examen ging doen.
 
Ik heb samen met mijn broertje auto en motorexamen gedaan en ik moest beide keren wachten tussen les en examen want hij mocht eerst. Ik was wel wat nerveus maar het was absoluut geen probleem. Beide keren in 1x geslaagd.
 
Ja kijk dat veranderd de zaak, ik had m'n CBR600 al 3 maanden staan toen ik m'n examen ging doen.

Dat gelde voor mij hetzelfde.................en erg frustrerend dat je motor je konstant, neem me, neem me, neem me, toe roept.

En dan zijn vaak de zenuwen tijdens en voor je examen het grootst........................

Uiteindelijk heb ik `m ook genomen gna gna
 
Ik heb heel erg mazzel gehad, ook ik heb een uur les genomen voor het examen, maar ik was meteen aan de beurt en kon van de les meteen door het examen in.

Theorie en praktijk in een keer geslaagd.
 
Dat gelde voor mij hetzelfde.................en erg frustrerend dat je motor je konstant, neem me, neem me, neem me, toe roept.

En dan zijn vaak de zenuwen tijdens en voor je examen het grootst........................

Uiteindelijk heb ik `m ook genomen gna gna
Da's de rede dat ik haar bij mijn vader thuis had geparkeerd, zag ik haar wat minder... :+
 
Hmmm, nu ik zo terugdenk. Dat uurtje lessen voor m'n examen was nog om een andere reden erg prettig. Ik had namelijk tijdens al m'n rijlessen (en ik had er toch wel aardig wat nodig omdat ik ook nooit brommer gereden had) nog nooit in de regen of op nat wegdek gereden. Het was elke keer droog of begon pas te regenen als ik op de fiets weer onderweg was naar huis. Na 'n half jaartje droog lessen komt 't examen eraan....en je raad het al.....regen! ;( Dat is dus niet prettig. Voor het eerst zo'n glimmend wegdek voor je neus. De eerste bochten die ik toen reed (in de les vóór het examen) gingen dan ook met 't tempo van m'n oma met rollator. Remproef idem dito. Maar naar 'n beetje gewenning ging 't allemaal wel. Achteraf zéér blij dat ik die rijles toen heb gehad, anders was ik zeker niet de eerste keer geslaagd. :]
 
Ik heb het ook gedaan en ik was ook de 2e persoon, kan soms voordelen hebben (als de 1e persoon een beetje belabberd afreed, maar toch slaagt).
-* wel zenuwuhuh! *-

Veel succes as vrijdag!!!!!
 
Ik was knetter de knetter zenuwachtig en constant zat ik (ja, zelfs) bij het CBR op de klok te kijken... "Was het examen maar voorbij...".

Ook al wist ik dat ik echt 'klaar' was voor het examen: ik scheet werkelijk 7 kleuren stront.

Van tevoren heb ik geen rij- of oefenles gehad, waarom weet ik niet. Misschien deed die rijschoolhouder daar niet aan of wat dan ook.

Bij het opstappen van de motor met het examen waren ineens alle zenuwen (van een week lang) weg. Waarom? Tja, dat weet niemand. Ik ging met een goed gevoel het examen in en ben dan ook in 1x geslaagd.

Conclusie: je hoeft dus niet per se te gaan rijden voor het examen ook al ben je nog zo zenuwachtig, maar persoonlijk had ik het (achteraf gezien) denk ik wel prettig gevonden.

Heeeeel veel succes!! :]


CAT
 
Nou de drang om ut te halen word toch wel steeds groter :D Vanmorgen bericht gehad dat ik eindelijk eindelijk na maanden touwtrekken geld krijg overgemaakt.. genoeg om een leuke motor te kopen :)

Ik MOET slagen.. whehehehe..gaat hopeiljk ook wel lukken. maarja ik ga dus gewoon uurtje lessen en 50minuten ouwe hoeren bij het cbr..

Tof al die verhalen die je hier leest van bijv. 7 kleuren stront en dergelijke :D

Blij dat jullie ook gewone mensen zijn.. is er toch nog hoop voor me :+
 
SUCCES VANDAAAAAAAAAAAAAAAG !!!!!!!!!!!!!!!

<paar minuten later...>

En geslaagd!?!??!?!?!??!?
 
nog 3 kwartier dan de laatste les en vanmiddag geslaagd :P en ff je papiertje laten maken op stadhuis ,succes
 
'k ben nooit zenuwachtig geweest en ben er altijd de eerste keer door geweest, gewoon kalm blijven suc6
 
Nou ik heb ook een les gehad voor het examen en alles liep in de soep bij mij, kon geen een verrichting meer goed met als gevolg dat ik naar het CBR ging van nou ik zie wel wat het word. Hierdoor is de druk van mijn schouders gevallen en heb ik het gewoon in 1 keer gehaald zonder problemen. Heeft die rijschool geen 2 instructeurs zodat jij wat later kan gaan ofzo

Nou Succes o ik zie dat je nu exmanen hebt nou hopelijk ben je geslaagd mzzl
 
Terug
Bovenaan Onderaan