Rijexamen. Wat zouden jullie doen ?

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Heej

Ik twijfel een beetje..

ik heb vrijdag rijles om 14.45u in Mierlo.. jippie..

maargoed.. de rij instructeur heeft het zo geplanned dat ik om 12.30u een les heb samen met een andere examenkandidate :} :P maar nu is het zo dat we dan een uur lessen..naar het cbr rijden..die kandidate examen gaat doen..ik 50min moet wachten en ik dan examen kan doen.. eigenlijk vind ik dit maar gewoon weg gezegd kut.. 50 min beetje bij het cbr zenuwachtig gaan zitten doen.

Wie heeft er een rijles gehad VOOR het examen en ervaarde dit als positief ? Hij gaat stukje examen route rijden (1 van de 100 die ze hebben ofzo)
 
Ik had dat ook, eerst een mannetje die zo beroerd reed dat ie gennens zn bijzondere verrichtingen hoefde te doen.

de instructeur was daarna zo blij met mij dat ik binnen 20 minuten was geslaagd.

kan dus een voordeel zijn!
 
Ik heb destijds zowel voor m'n B rijbewijs (2 keer ;( ) als voor m'n A papiertje :] vooraf een rijles gehad. 'k Vond dat wel prettig, zeker als zo'n les goed verloopt, daar krijg je toch wat vertrouwen door. Maar die 50 minuten wachten bij 't CBR lijken me niet echt prettig. Aangezien er een andere leerling van je instructuur voor examen heeft lijkt me dit toch de beste oplossing, anders stap je pas met 't examen voor 't eerst die dag op de motor. Succes alvast!
 
Ik had ook nog een laatste les voor mijn examen en daar was ik erg blij mee. Nog even alle puntjes langslopen. Even de grootste stress eruit rijden. Dat je eerst nog een uur moet wachten dat is inderdaad wel k*t. Maar daarvoor zou ik die extra les niet laten vallen. Zenuwachtig ben je toch of je nou op het CBR zit of thuis. Sterker nog als je thuis zit ga je continu op de klok kijken "Over 10 min. moet ik weg" "Over 9 min. moet ik weg" enz. enz. Op het CBR heb je misschien nog wat afleiding van andere examenkandidaten.

Suuk6 in ieder geval en laat het ff weten
 
ik vind dat wel relaxed, boekkie lezen, bakkie pleur erbij....relax...trouwens t weer as vrijdag schijnt weer super te worden *D

Enne slagen hé ;)
 
Die les voor je examen zeer zeker doen!!!! Gewoon weer even lekker het gevoel van de motor krijgen, nog even de laatste foutjes doornemen. Dat uur is heel jammer, maar zoals al gezegd, misschien wel relaxter dan thuis stressen en met het O.V. o.i.d. naar het CBR te moeten, met alle kans op vertragingen. Nu ben je al bij het CBR, dus dat kan alvast niet fout meer gaan.
 
Jasper : Whehe is die bij een herkansing wel geslaagd ?

The Vipe : Thanks. Heb het bij mijn B ook gehad en was relaxed. Maarja dat wachten he.

da's alleen maar lekker, dan zit je wat soepeler op je brommer.... dat je ff moet wachten is pech.... kun je ontspanning en rekoefeningen doen a la rossi ;)

Whehehe en daarna rijden als rossi ? dan ben ik gezakt > :)


Nickname : Offcourse :) :)


Op dinsdag 23 juli 2002 14:11 schreef Frautie het volgende:
ik vind dat wel relaxed, boekkie lezen, bakkie pleur erbij....relax...trouwens t weer as vrijdag schijnt weer super te worden *D


Whehe dat zei een kennis van mij ook..hij deed examen (50 jaar terug) en toen zat een andere kandidaat een fles bier te drinken om de tijd te doden. Instructeur snel bier weg gezet en hij is geslaagd *D


Enne slagen hé ;)

Hmmz theorie ging in 2x omdat ik 1e keer nogal afwezig was :( .. ik ga donderdag al beginnen met relaxen en me concentreren (en rek oefningen doen ala rossi LOL )


Op dinsdag 23 juli 2002 14:19 schreef Santtu Pikkarainen het volgende:
Nu ben je al bij het CBR, dus dat kan alvast niet fout meer gaan.

En bedankt :) De rest gaat ook goed komen hoor :D

Ik wil :] :) :)
 
Heb die andere man nooit meer gezien dus weet het niet!!
maar gewoon gaan met die fiets!!! en je slaagt!
 
Uurtje voor examen nog een les gehad in m'n uppie, gelukkig hoefde ik daarna niet te wachten bij het CBR. Had wel een lang examen, iets van 65 of 70 minuten ofzo, maar ging prima. Ik genoot ervan :)
 
Ik vond 5 minuten wachten al lang, maar ben dan op zulke momenten ook een ongelooflijke zenuwpees. Maar alvast veel succes :)
 
Ben je een vent of een mietje?

Als je kan rijden heb je geen problemen toch? Als je goed genoeg bent dan slaag je ook wel met die extra zenuwen erbij.
 
Heb ondertussen alweer bijna een half jaar m'n rijbewijs, en dat uurtje lessen vooraf lijkt mij alleen maar beter. Ik moest inderdaad ook eerst nog een uurtje wachten omdat m'n maatje eerst moest afrijden. Had hier geen vervelende ervaring mee vond het eigenlijk wel eventjes relaxed. Gelukkig beide geslaagd (in 1 keer).
En jij heel veel suc6 uiteraard en doe vooral geen domme dingen, daar kan je mee wachten tot na het examane want dan mag alles (rijbewijs is toch al bijna binnen, alleen nog maar ophalen). :]
 
Ik heb het ook net zo gehad eerst uurtje les toen 50 minuutjes wachten op medelesster en toen zelf afrijden.
Ik vond het prima kun je even relaxen voor dat je moet.

En ik kwam een kennis, die zat op zijn zus te wachten die aan het afrijden was, tegen bij het CBR dus het was hartstikke gezellig.
Beetje ouwehoeren beetje koffie (wel erg duur!!!)

Heerlijk relaxed een rondje rijden en met papiertje op zak terug naar de rijschool scheuren...
 
Ik vond 5 minuten wachten al lang, maar ben dan op zulke momenten ook een ongelooflijke zenuwpees. Maar alvast veel succes :)

Hier nog een!!!!
Maar ondanks de zenuwen ging het bij mij allemaal heel erg relaxed. Hele toffe examinator, die zelfs onderweg nog even vertelde dat ik niet overdreven moest kijken. En ook de remproef mocht een een keer over doen. Hij was allang blij dat hij met de instructeur mee in de auto mocht, want die had airco en da's met 35 graden wel lekker...

Je kunt rijden, maar zenuwen kunnen veel verzieken. Dus vooral: je weet dat je kan rijden en nu gewoon "effe" doen. Probeer er vooral van te genieten, het is immers weer een uurtje op de motor, dus altijd leuk. :] :] :] :] :]
 
Wees blij dat je als laatste mag, als je als eerste zou gaan moet je dus 50 min in het cbr gaan zitten voordat je je papiertje mag halen! Dat lijkt mij veel minder fijn... ;)
 
Wie heeft er een rijles gehad VOOR het examen en ervaarde dit als positief
Ik heb ook een les voor het examen gehad.
Ik vond het wel fijn.
Ff de oefeningen herhalen.

En in die 50 min w88 moet je je zelf niet zenuwachtig maken.
Gewoon er van uit gaan dat je zakt.
Dan komt de klap niet zo hard aan.
Zo heb ik het gedaan.
 
Ik heb ook een les voor het examen gehad.
Ik vond het wel fijn.
Ff de oefeningen herhalen.

En in die 50 min w88 moet je je zelf niet zenuwachtig maken.
Gewoon er van uit gaan dat je zakt.
Dan komt de klap niet zo hard aan.
Zo heb ik het gedaan.
Dus je was gezakt toen :+ ?
 
Uurtje lessen van te voren vond ik wel oke, maar dat wachten minder, vooral als er iemand helemaal over de zeik terug komt omdat 'ie gezakt is...dan gaan de zenuwen wel ff opspelen, maar toch geslaagd (in 1 keer) *D

Veel succes!!
 
Lesje ervoor is prima, altijd doen. Over het algemeen rijden ze tijdens het examen standaard trajecten en heb jij tijdens de les ervoor de mazzel om dezelfde route te rijden als tijdens het examen :) :] ...was bij mij ook het geval, errug prettig kan ik je zeggen !!
 
Anders vraag je gewoon of je in die 50 minuten even een stukje mag gaan rijden :+
 
Ik zou zeggen: doen.

Met mijn autoexamen had ik de pech in de rijles ervoor een half uur in de file te staan.
Maar met de motor vond ik het wel fijn om nog ff de speciale verrichtingen te doen. Die gingen tijdens het examen dus ook als een zonnetje. Jammer dat ik door te weinig afstand houden en te laat kijken toch gezakt ben, maar ik heb goede hoop op mijn tweede poging. Alleen is mijn instructeur nu op vakantie en moet ik dus ff wachten voor ik de datum weet. :(

Succes
 
lekker nog even oefenen, ideaal toch! Ik had ook les voor m`n examen, in een keer geslaagd, dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan