Rijexamen

Wat is dit nu weer voor een kolder?
Die apen zijn hiervoor verzekerd... al reed jij drie *$#@# CB500's in de prak :(

Tsja!!! Al rijd je 10 motoren om een boom heen, die GSM is van jou, je hoeft nix te betalen, de rijschool is ervoor verzekerd. En daar betaal jij ook voor !!!! Stel je voor dat je een ongeluk krijgt met een lesauto van 70.000 piek. Wat moet je dan geven? Je fiets en je hele inboedel? Kom op!!! Werk van maken! En niet te lang wachten ! Beter vandaag nog regelen dan morgen!
 
Ik moet eind april afrijden (als der een plek eerder vrijkomt dan gaan we daar op in) kheb nu 8 lessen van een uur (eigenlijk 50 min) en 2 lessen van 1.5 uur gehad. Ut gaat wel lekker, enige vreemde vink dak nog niet stapvoet heb gereden, remproef niet heb gedaan, lopen met de motor niet heb gehad en op de bok zeggen nie. vraag me toch af wanneer die van plan is dat te doen.

Naja we zien wel, khoop iig dak in 1 keer slaag :D

gewoon om vragen ,ook om de BRAVOK uitleg vragen je krijgt tenslotte ook wat vragen bij je examen
over de motor
 
Ik ben 8 februari van dit jaar geslaagd. Ik ben gelukkig in één keer geslaagd, dus ben ik nu natuurlijk erg positief over het examen. Ik denk dat het in ieder geval goed te doen is. Ik heb in het totaal 11 uur les gehad. (verspreid over 3 dagen.) Ik wens je in ieder geval succes.
 
zucht, eerste keer gezakt ;( mocht niet eens door na de verrichtingen. tweede keer beter en nu al paar maanden het papiertje :}
donders kan iemand vertellen hoe je een icoon bij je naam krijgt????? :+
 
tip: ga in ieder geval naar zo'n rijschool die lid is van KNMV

Voordeel:

* rijschool houder is verplicht om zelf les te geven op een motor
* rijschool moet hoger slaagingspercentage halen
* jaarlijks moeten ze een paar dagen verplicht cursus volgen (nieuwe snufjes/weetjes)
* elk jaar een soort test afleggen om titel te mogen houden
* voor de rest kijk maar op www.knmv.nl onder opleiding instructeurs

ik heb zelf ook bij zo'n rijschoolhouder les gehad en het is me perfect bevallen (en in 1 keer geslaagd met 16 lessen)

Ik heb eerst gelest bij Sarwan van rijschool Correct in Rotterdam. Aardige man, geeft goed les. Als enige van Rotterdam was hij aangesloten bij de KNMV. Na drie lessen en na een lekke band op m'n fiets met trappers! (eigenlijk Riets -Rijdend Iets-) ben ik overgestapt naar een andere rijschool omdat deze voor mij gemakkelijker te bereiken was met het openbaar vervoer. Dat is dus een hele grote fout geweest en ik ben er achteraf gezien alleen maar op achteruit gegaan... :( (en de 2e rijschool ook op mij ;( .
 
Laatst bewerkt:
I totally agree!!!!!

Het is nu in totaal drie weken geleden. Ga morgen even langs om te kijken wat ie tegen mij zegt. Ben zelf niet meer terug geweest, voelde ik verdomd weinig voor. En even info gevraagd aan docenten, er zijn wel een paar opties. Maar weet niet of het zin heeft om heel erg moeilijk te gaan doen voor een paar honderd gulden. Een uurtje advocaat is duurder en je blijft met het bewijsprobleem zitten. Degene aan wie ik 'm heb gegeven zei tegen mijn vader letterlijk "daar weet ik niets van...".
Als ze 'm weigeren terug te geven of te claimen bij de verzekering ( wordt waarschijnlijk aangifte van diefstal/verduistering anders, daar moest ik nog voor verder informeren) dan zal ik iets anders moeten bedenken om 'm terug te krijgen.
 
Op woensdag 06 maart 2002 23:29 schreef rvh het volgende:Degene aan wie ik 'm heb gegeven zei tegen mijn vader letterlijk "daar weet ik niets van...".
Als ze 'm weigeren terug te geven of te claimen bij de verzekering ( wordt waarschijnlijk aangifte van diefstal/verduistering anders, daar moest ik nog voor verder informeren) dan zal ik iets anders moeten bedenken om 'm terug te krijgen.

Heel simpel. Opwachten met een knuppel. Zoek uit waar ie woont, en eis je telefoon terug, zo niet sla 'm dan helemaal naar de tering. Dat zou ik in elk geval doen. Of maak er een rechtzaak van, de verliezer moet betalen.

Ik had dezelfde dag of de dag erna nog mijn telefoon terug hoor! Van mijn spullen blijven ze af.
 
Heel simpel. Opwachten met een knuppel. Zoek uit waar ie woont, en eis je telefoon terug, zo niet sla 'm dan helemaal naar de tering. Dat zou ik in elk geval doen. Of maak er een rechtzaak van, de verliezer moet betalen.

Ik had dezelfde dag of de dag erna nog mijn telefoon terug hoor! Van mijn spullen blijven ze af.

Tsja en dan heb je je spullen terug, worden ze door de politie in beslag genomen. Krijg je ze pas terug nadat je uit de bak komt waar je dan ondertussen een paar maandjes hebt vertoefd vanwege zware mishandeling/poging tot moord cq. doodslag enz. enz. enz. Nee eerlijk is eerlijk dat in elkaar slaan met een knuppel is hele goede info.
 
Even opwachten met een knuppel. Klinkt leuk, maar ben anti-geweld. Bovendien is de kans groot dat ik dan de klappen van dezelfde knuppel incasseer.

Nee, ik bedenk wel wat anders om 'm terug te pakken. Hij is gewoon een beetje verkeerd bezig. Als ie nou echt verdwenen is oke, maar ik geloof daar dus echt helemaal niets van. Denk dat ik vanmiddag maar even langsga en er vervolgens maar een sms-bombardement door de politie overheenlaat gooien. Aangifte van diefstal doen dus, is het telefoontje tenminste onbruikbaar en verkopen kan ie 'm ook niet meer.

Iemand nog leuke andere suggesties?
 
Denk dat ik vanmiddag maar even langsga en er vervolgens maar een sms-bombardement door de politie overheenlaat gooien. Aangifte van diefstal doen dus, is het telefoontje tenminste onbruikbaar en verkopen kan ie 'm ook niet meer.
Andere simkaart erin, probleem opgelost. Dus dat gaat niet werken, helaas. Of ritselen ze tegenwoordig wat via het IMEI-nummer, zodat de politie elke keer weet wat het telefoonnummer is dat bij jouw telefoon in gebruik is?
 
Laatst bewerkt:
Eerst heb ik zelf m'n theorie geregeld, zonder een rijschool. Dan heb je daar geen binding meer mee. Daarna 18 lesuren en geslaagd :] Tijdens het examen heb ik wel wat te hard gereden, maar dat kon de examinator wel waarderen omdat ik zo niet tussen de vrachtwagens kwam te zitten.
 
Tsja en dan heb je je spullen terug, worden ze door de politie in beslag genomen. Krijg je ze pas terug nadat je uit de bak komt waar je dan ondertussen een paar maandjes hebt vertoefd vanwege zware mishandeling/poging tot moord cq. doodslag enz. enz. enz. Nee eerlijk is eerlijk dat in elkaar slaan met een knuppel is hele goede info.

Dan heb je 'm in elk geval goed in elkaar geknuppeld. Dat geeft toch een heerlijk gevoel? Daarvoor wil ik wel ff zitten hoor. Hier in NL zit je toch niet lang, of je krijgt een 'taakstraf'. Nou nou...

maar een rechtzaak kan ook dus :) Of idd naar de politie stappen enz eggen dat ie je telefoon heeft, maar de politie heeft wel wat beters te doen dan je telefoontje terughalen : SLAPEND IN DE BERM RIJK WORDEN.
 
Andere simkaart erin, probleem opgelost. Dus dat gaat niet werken, helaas. Of ritselen ze tegenwoordig wat via het IMEI-nummer, zodat de politie elke keer weet wat het telefoonnummer is dat bij jouw telefoon in gebruik is?

Gaat al sinds jaar en dag via IMEI-code, agenten zijn dom, maar ook weer niet ZO dom dat ze alleen naar het gsm nr bomben :)
 
Even opwachten met een knuppel. Klinkt leuk, maar ben anti-geweld. Bovendien is de kans groot dat ik dan de klappen van dezelfde knuppel incasseer.

Nee, ik bedenk wel wat anders om 'm terug te pakken. Hij is gewoon een beetje verkeerd bezig. Als ie nou echt verdwenen is oke, maar ik geloof daar dus echt helemaal niets van. Denk dat ik vanmiddag maar even langsga en er vervolgens maar een sms-bombardement door de politie overheenlaat gooien. Aangifte van diefstal doen dus, is het telefoontje tenminste onbruikbaar en verkopen kan ie 'm ook niet meer.

Iemand nog leuke andere suggesties?

Die sms bom zal weinig indruk maken als het ding niet aanstaat. Als je aangifte doet van diefstal natuurlijk meteen zeggen dat je weet wie hem heeft. Ik ga er van uit dat ze dan even een gesprekje gaan hebben met rijschool. Da's nuttiger dan een sms bom.

En natuurlijk een mooie brief aan moto73, promotor, motormaniacs. Die reclame kan de rijscholl vast missen als kiespijn!

The Saint heeft dat ook gedaan. Zie topic: Duimschroeven voor de ANWB!
 
Laatst bewerkt:
Ben nog niet teruggeweest. Maar als er aangifte gedaan wordt en de politie er een sms-bom overheen gooit, dan gaat dat naar het telefoontje. Het maakt niet uit welk nummer en/of simkaart erin zit. Verkopen kan ie 'm niet en gebruiken evenmin. En daar gaat het mij nu om.

Maar dan moet de politie wel meewerken, eerder kon ik nog geen aangifte doen (tegen hem) omdat ik het gsm-etej vrijwillig had afgegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan