Rijexamen

Ik heb dus ook versneld gedaan.
14 rijlessen van een uur plus examen in anderhalve week.
Examen was in Mei al aangevraagd en ik deed in Oktober rijlessen en examen (speciaal vrij voor genomen).
Examen ging wel aardig, bijzondere verrichtingen moest ik de helft over doen (slalom en 8-je) remproef ging wel in 1 keer goed.
Wel een beetje asociaal te hard gereden binnen BBK en 1 keer examinator zoekgereden (inhalen shovel op smalle weg).

[edit]
Voor ik hiermee begon had ik 2 jaar mijn autorijbewijs, maar nog nooit brommer gereden.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben na 13 lessen van 1 uur in een keer geslaagd.

Geen autorijbewijs wel schakelbrommer ervaring.
 
Ik heb 16 lessen van een uur gehad op de motor.

Dat tering achtje draaien lukte alleen de helft
van de tijd niet, maar op de dag van mijn examen
nog een les gehad en zet ie de pionnen een meter
breder..

Ik zo van huh??

Ja, dit is de afmeting voor je examen, heb het
expres wat smaller gemaakt tijdens lessen.

Dus dat was wel relax 8-) 8-)
 
ik had iets van 12 lessen nodig (anderhalf uur per les). In principe had ik het sneller kunnen halen, maar ik wilde gewoon goede beheersing hebben en vond die extra paar rotcenten dat wel waard.

Kijk ook eens voor de gein op deze site: [/url]http://www.gratistheorie.nl. Hier staan wat adviezen op over d...Ik heb vandaag nog even gereden en genoten!!!
 
ik had iets van 12 lessen nodig (anderhalf uur per les). In principe had ik het sneller kunnen halen, maar ik wilde gewoon goede beheersing hebben en vond die extra paar rotcenten dat wel waard.

Kijk ook eens voor de gein op deze site: [\url]http://www.gratistheorie.nl. Hier staan wat adviezen op over d...andaag nog even gereden en genoten!!![/quote]
 
Heb voor het examen totaal ongeveer 25 lessen van een uur (eigenlijk maar 50 minuten)gehad. En daarna gezakt. Begon al heel erg slim door vergeten het oortje in te doen en vergeten mijn benzinekraantje open te zetten. Daarna stukje gereden met wat kleine fouten, om vervolgens de bijzondere verrichtingen te verneuken. Dat was allemaal in Rotterdam.

Na het examen gelijk maar even de motor in elkaar gereden. Voorkant was een beetje ontzet.

Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar een andere rijschool (had ik veel eerder moeten doen, deze rijschool is veel te commercieel ingesteld) en mijn gsm kwijt ben. Die weigert de rijschool namelijk terug te geven vanwege de schade, die ik dus niet van plan ben te vergoeden.

Dus tussenstand is als volgt:
-ca. 23-25 lesuren
-gezakt
-op zoek naar andere goede rijschool

Voor de auto ben ik twee jaar geleden ook al 2 keer gezakt, waarna ik niet verder ben gegaan. Weet niet hoeveel lessen het exact geweest zijn, maar een stuk of 30 denk ik.

Eindconclusie: Rotterdam sucks!
 
Auto 1 keer, Motor 2 keer. :?

Eerste keer gezakt omdat ik mijn achterrem niet genoeg gebruikte (goh, jij ook al), maar zei de examinator,
als je de achterrem echt nodig hebt dan gebruik je hem wel
. (snap je het nog). Anyway, toch gezakt.

Heeft ook wel aan mijn zenuwen gelegen (beetje erg last van examenvrees) |( .

Tweede keer was de examinator een bekende van mijn instructeur, dat gaf voor het examen toch wel een vertrouwen. Ging toen prima, en dus kon ik het weekend erop heerlijk :] . (Op een gehuurde kawasaki zx 7r).

Al met al

- 35 lessen (eerste keer examen kwam pas 10!!!!! weken naar de aanvraag) van een uur.
- In Enschede gelest
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar september de 1e keer geslaagd met 16 lessen van een uur. *D Ik moest de slalom overdoen, maar dat wist ik vantevoren eigenlijk al. :)

Autorijbewijs had ik al een jaar of 5, ook 1e keer gehaald.

Ik had als extra motivatie om in één keer te slagen dat m'n motor al in de garage stond te blinken. Ik moet er niet aan denken hoe lullig ik me had gevoeld als ik zou zijn gezakt... ;(
 
een les of 15 à 2 uur ,in een keer geslaagd niet gek voor een oudere jongere dacht ik .Alleen de slalom over moeten doen de rest van het examen als een piano snaar van de zenuwen gereden ,consequent overal iets te hard gereden en op de snelweg bij inhalen even doorgehaald naar 150 een busje voorbij .Voor de rest is alles al gezegd zoek eens verder op het forum dan kom je nog meer tips en truks tegen

succes

gaan ze er dan niet op zitten kankeren dat je 30km/h te snel hebt gereden?
 
gaan ze er dan niet op zitten kankeren dat je 30km/h te snel hebt gereden?

Mijn instructeur zei: te hard rijden is niks mis mee zolang je niet in de problemen komt.

Heb me zelf wel goed aan de snelheid gehouden, max 10km/u te hard en 30km/u zones netjes 30 tot 35.
 
Medewerker van Moto73 (zonder motorrijbewijs) kreeg de opdracht om te kijken of een 1 of 2 daagse rijopleidinging wat was + een stukje er over te schrijven

Met deze opdracht is de man naar rijschool Hartemink in Eibergen gegaan
De conclusie van het artikel was
* zeer possitief
* hij ging met papiertje naar huis

Hartemink krijgt nu nog steeds mensen uit het westen die 1 a 2 dagen langs komen om het papiertje te halen

Laten we ook eerlijk zijn

Bij ONS in de ACHTERHOEK kun je ook verschrikkelijk mooi rijden (geen trambanen ed.)

ik heb 4 zaterdagen 4 uur les gehad en vervolgens het papiertje gehaalt (Hartemink is trouwens zo'n KNMV rijschool)
 
Laatst bewerkt:
13 lessen gehad, 1e keer geslaagd. Examens was een eitje: Rondje om Utrecht, via de snelweg :P .

Navraag leerde dat de examinator al snel vond dat het wel snor zat, en de rest dus maar vulde.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 16 lessen van een uur gehad op de motor.

Dat tering achtje draaien lukte alleen de helft
van de tijd niet, maar op de dag van mijn examen
nog een les gehad en zet ie de pionnen een meter
breder..

Ik zo van huh??

Ja, dit is de afmeting voor je examen, heb het
expres wat smaller gemaakt tijdens lessen.

Dus dat was wel relax 8-) 8-)

Ja, dat heb ik dus ook gehoord. Bij je lessen maken ze je het nog ff moeilijker. Zo van" je kan het echt niet, we moeten je examen aanvraag nog even uitstellen". Blijkt later dat ze zelf de normen wat hebben bijgesteld om wat meer geld te verdienen :r
 
de juiste papieren bij je scheelt ook een stuk -theoriecertificaat bijv. :(
[/quote]

Die was ik dus vergeten. Heb ik m'n moeder gebeld en die kwam ze brengen op d'r vespa'tje. En zowaar, ik mocht ook nog even op dat ding rijden van haar. En dat terwijl ik geen bromfietscertificaat heb en ze altijd moeilijk deed daarover.
 
tip: ga in ieder geval naar zo'n rijschool die lid is van KNMV

Voordeel:

* rijschool houder is verplicht om zelf les te geven op een motor
* rijschool moet hoger slaagingspercentage halen
* jaarlijks moeten ze een paar dagen verplicht cursus volgen (nieuwe snufjes/weetjes)
* elk jaar een soort test afleggen om titel te mogen houden
* voor de rest kijk maar op www.knmv.nl onder opleiding instructeurs

ik heb zelf ook bij zo'n rijschoolhouder les gehad en het is me perfect bevallen (en in 1 keer geslaagd met 16 lessen)
 
Auto 21 lesuren. 1e keer geslaagd
Motor 15 lesuren 1e keer geslaagd

Tijdens het examen de slalom 1 keer over moeten doen. Ik reed te hard en moest bij de laatste pilon iets inhouden. Tweede keer was het nog niet helemaal goed, maar veel beter. De rest ging perfect.

Afgereden op een Kawasaki ER-5.

Daar ook de meeste lessen op gereden. Twee lesuren op een Honda CB500 gereden. Wat een fijne machine was dat zeg. Gelukkig dat we juist die dag even naar Heerenveen zouden rijden. (ik had een "blokuur". M'n instructeur was gek op het klaverblad daar. :] Daarna weer terug. Bij een stoplicht was d'r een ventje in een BMW die een wedstrijdje wou doen. Hij dacht dat ie het wel zou winnen van een lesmotor. NOT!!!! M'n instructeur deed ook mee. Toen de snelheidsmeter bij de 150 in de buurt kwam hoorde ik over m'n oortje dat we zo wel gewonnen hadden :P Ik blij dat hij ook wel van snel rijden hield.... :}
 
Laatst bewerkt:
Weet niet precies meer maar denk iets van 20 uur gelesd, in de herkansing geslaagd (2e keer dus)

tussen de 2 examens bijna niet gelesd, 2 lessen en 1 uurtje van te voren ff gereden.

Heb afgereden in Alkmaar e.o. De 2e examinator was een echte motorrijder( de eerste keer had ik een auto examinator die motor ernaast deed :j )

Bij ons is platte landsweggetjes rijden een vast onderdeel en ik reed de examinator en mijn leraar in de volgauto volledig zoek en dat kon de examinator wel waarderen. Heerlijk gevoel door je oordopje horen: "ehh, zou je even rustig aan willen doen dan kunnen we bekomen"

Alleen ik moest mijn speciale verrichtingen doen voor het AZ-stadion ( wel een thuiswedstrijd dus ;) ) maar het asfalt van dat parkeerterrein is erg slecht.(ging allemaal wel goed gelukkig)

Verder vond ik zelf dat ik niet fantastisch gereden had, maar op het aanbod van de examinator om me dan maar niet te laten slagen, ben ik toch maar niet ingegaan :+

[edit]
Mijn instructeurs zetten de pionnen ook altijd dichter bij elkaar dan de norm, ik vond dit alleen maar een plus punt.
Maar mijn leraar daagde me ook altijd uit om de rondjes met de stepjes aan de grond te draaien :)

Toen kreeg ik een andere instructeur en die had zoiets van: je maakt het jezelf veels te moeilijk gebruik de ruimte die je hebt...

Tijdens het examen heb kon ik het relaxt doen omdat ik opeens zeeen van ruimte had, dus ik vind het prima dat ze de pionnen tijdens lessen dichter op mekaar zetten.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Na het examen gelijk maar even de motor in elkaar gereden. Voorkant was een beetje ontzet.

Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar een andere rijschool (had ik veel eerder moeten doen, deze rijschool is veel te commercieel ingesteld) en mijn gsm kwijt ben. Die weigert de rijschool namelijk terug te geven vanwege de schade, die ik dus niet van plan ben te vergoeden.

Ik zou dus mooi niet accepteren dat ze mijn gsm niet zouden terug geven. Wat is dat voor een onzin dat jij zou moeten betalen voor de schade aan de motor? Zij moeten gewoon zorgen dat dat ding goed verzekerd is! Tis gvd een lesmotor. Ik zou hier asoluut werk van maken :(
 
Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar een andere rijschool (had ik veel eerder moeten doen, deze rijschool is veel te commercieel ingesteld) en mijn gsm kwijt ben. Die weigert de rijschool namelijk terug te geven vanwege de schade, die ik dus niet van plan ben te vergoeden.

Wat is dit nu weer voor een kolder?
Die apen zijn hiervoor verzekerd... al reed jij drie *$#@# CB500's in de prak :(
 
Ik zou dus mooi niet accepteren dat ze mijn gsm niet zouden terug geven. Wat is dat voor een onzin dat jij zou moeten betalen voor de schade aan de motor? Zij moeten gewoon zorgen dat dat ding goed verzekerd is! Tis gvd een lesmotor. Ik zou hier asoluut werk van maken :(

Schade aan een lesmotor is een bedrijfsrisico van de rijschool en kan volgens mij nooit op de leerling verhaald worden (rijschool weet waar ze aan beginnen). Rechter zal hier waarschijnlijk wel raad mee weten...

hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, flink mee dreigen...
 
Ik moet eind april afrijden (als der een plek eerder vrijkomt dan gaan we daar op in) kheb nu 8 lessen van een uur (eigenlijk 50 min) en 2 lessen van 1.5 uur gehad. Ut gaat wel lekker, enige vreemde vink dak nog niet stapvoet heb gereden, remproef niet heb gedaan, lopen met de motor niet heb gehad en op de bok zeggen nie. vraag me toch af wanneer die van plan is dat te doen.

Naja we zien wel, khoop iig dak in 1 keer slaag :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan