Rijgedrag VFR 800, iets mis?

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij Hyperpro om voor en achter aan te laten pakken. Ik zal mijn bevindingen eens neerpennen hier zodra mn brommert is aangepakt, helaas pas eerste week juni!
Daar zul je geen spijt van krijgen, HP is zijn geld dubbel en dwars waard. Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan, toen bleek ook het balhoofdlager gaar te zijn, dus alles is toen in 1x vervangen. Die eerste paar kilometers herken je je eigen motor niet :)

Ik had vroeger MPR2 en MPR3 banden op mn VFR en dat was kneedowns en stepjes aan de grond als de weg dat toeliet. Een VFR kan het zeker wel! Hij is wel wat zwaarder dus je legt hem wat minder snel plat dan een R6 bijvoorbeeld, maar een VFR stuurt echt prima :)
 
Als de VFR zelfs iets lichter stuurt dan de VTR dan is er zeker hoop. Het voorbandje is denk ik over niet al te lange tijd aan vervanging toe, dan ga ik hier nog maar eens teruglezen wat een goede keuze zou zijn..
 
Ik maak trouwens wel veel woon-werkkilometers over de snelweg, dus ik denk dat ik niet voor een te zacht bandje moet gaan. Zonde als ze binnen no time vierkant zijn door dat recht toe recht aan werk..
 
Arjen, ik rij ongeveer 20.000 km per jaar en voor het grootste deel gaat dat gewoon rechtdoor.
Bij de Bridgestone had ik vooral last van een vreemd slijtende voorband, waardoor de motor op een gegeven moment echt de bocht in wilde vallen. Vreselijk.
Nu met de nieuwe Roadsmart absoluut geen last van.

Ook ik zal hoogstwaarschijnlijk de vering aan gaan passen, ik heb meer last van deiningen. Mijn VFR beleeft elke hobbel vier maal.....
 
Ik maak trouwens wel veel woon-werkkilometers over de snelweg, dus ik denk dat ik niet voor een te zacht bandje moet gaan. Zonde als ze binnen no time vierkant zijn door dat recht toe recht aan werk..
Daarom een dual compound band zoals de MPR3: hard in het midden, zacht aan de zijkant. Oftewel, slijt niet snel op het rechte stuk maar je kan er wel hard mee door de bocht.
 
MPR3... ok.. die hou ik in gedachten, thnx! Feit dat ik een BT023 achter heb liggen maakt niet zoveel uit voor wat ik voor zou kunnen nemen toch?

Ik ken het gevoel EchoDelta.. de VTR die ik nu te leen heb gaat boterzacht over elke hobbel heen waar ik met mn VFR de neiging heb om op mn stepjes te gaan staan. Ik denk ook dat mijn achterveer niet afgesteld is op mijn lieflijke 95 kilootjes haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan