rijker afstellen van carbu's

r4ce_e3nd

Die hard MF'er
30 mei 2005
747
0
Destelbergen (BE)
hoe doe je dat? is dat moeilijk? wat moet je precies doen? want ik heb daar nougatbollen verstand van...

momenteel zit er een dyno-jet in dus die zou nog kunnen aangepast worden. de laatste keer ik mijn SV op de testbank heb gezet stond die veel te arm en vooral bij stationair... mijn mechanieker van dienst toen, zei dat je de naalden nog wat kon verdikken of zoiets...

iemand die mij wat raad kan geven voor ik er aan begin?

:}
 

cbrdave

MF veteraan
8 dec 2002
1.756
2
49
zwijndrecht
Stationair is gasnaald of je moet injectie hebben maar denk ik niet want dan kunnen ze t verder afstellen met de laptop! Als ie stationair te arm loopt moet je de gasnaald standje hoger zetten, carbs eraf openmaken en je gasnaald clip standje naar onderen zetten dat je naald hoger komt te liggen en meer brandstof door geeft. Is eigenlijk simpel klusje, alleen wel ff uitdraai maken daarna.
 

r4ce_e3nd

Die hard MF'er
30 mei 2005
747
0
Destelbergen (BE)
maakt dat veel verschil als er al een dyno-jet in zit? (deze heb ik er niet zelf in geplaatst) ik bedoel of daar ten opzichte van origineel veel verschil op zit?
een uitdraai ga ik achteraf zeker laten doen.
 

GT 750J

MF veteraan
20 mei 2004
1.693
1
44
Zoetermeer
www.all-tech.nl
als je de gasnaald niet hoger kan zetten omdat er (misschien) geen clipje om de gasnaals zit, kan je inder de clip 'n klein sluitringetje leggen.. 3 mm sluitring oid.
 

cbrdave

MF veteraan
8 dec 2002
1.756
2
49
zwijndrecht
Wat is veel verschil, je kunt hem beter afstellen, als je stationair te arm loopt weet ik dat je je gasnaald kunt verzetten zodat ie rijker loopt, dus het goede mengel heeft en de goede verbranding heeft. Scheeld niet veel pk s maar hij voeld wel ietsje sterker aan met kitje. Als het goed is heeft een dynojet naald 4 verschillende standen, zit gewoon simpel met een clip! Als je die klip omhoog doet dan zakt de naald = dus minder brandstof, de klip lager is dus hogere gasnaaldstand= meer brandstof. Stationair is meestal gasnaald, kunnen ze je bij de dyno ook vertellen althans bij een goede wel. Heb zelf 2 kitjes geplaatst en heb nu op mijn nieuwe bike een pc3usb met compleet systeem van arata.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.906
282
53
oirschot
Stationair stel je met je luchtstelschroef in combinatie met de stationairesproeier.
Je gasnaald heeft erg weinig invloed op het stationair.
Je gasnaald regeld voornamelijk 1/4 tot 3/4 gasstand
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
2
Het afstellen van carbs is een werkje voor de specialist. Natuurlijk, je kunt er zelf een ander sproeiertje in draaien of de stand van de naalden veranderen. Maar je zult nooit weten wát je nu precies verandert. Dat is kennelijk ook met je Dynokitje gebeurd.

Er bestaan jet kitjes voor de SV, waarin een precies aangepast setje voor een standaard SV zit. Welke goed is kun je mogelijk beter eens op een SV-gespecialiseerde site nakijken.
Dynojet levert ook een kitje, maar er is veel kritiek op de kwaliteit van de naalden. Bovendien heeft dat kitje (er zitten o.a. verschillende sproeiers etc. in) alleen écht zin, als je de carbs/motor afstelt op een Dynobank.

Als er een K&N luchtfilter in zit, vervang 'm voor een OEM filter, die K&N maakt je mengsel alleen maar armer.
 

T.R. Roadkill

MF veteraan
23 dec 2003
5.666
1
40
Den Bosch
www.interactivestudios.nl
Het afstellen van carbs is een werkje voor de specialist. Natuurlijk, je kunt er zelf een ander sproeiertje in draaien of de stand van de naalden veranderen. Maar je zult nooit weten wát je nu precies verandert. Dat is kennelijk ook met je Dynokitje gebeurd.

Er bestaan jet kitjes voor de SV, waarin een precies aangepast setje voor een standaard SV zit. Welke goed is kun je mogelijk beter eens op een SV-gespecialiseerde site nakijken.
Dynojet levert ook een kitje, maar er is veel kritiek op de kwaliteit van de naalden. Bovendien heeft dat kitje (er zitten o.a. verschillende sproeiers etc. in) alleen écht zin, als je de carbs/motor afstelt op een Dynobank.

Als er een K&N luchtfilter in zit, vervang 'm voor een OEM filter, die K&N maakt je mengsel alleen maar armer.

Of laat je carbs afstellen op het gebruik van een K&N filter, een keer goed af laten stellen kost je misschien 200 euro, maar dan is het ook wel goed en dat rijd niet alleen fijner, je hebt dan ook niet het gevoel dat heeeel misschien je motor een verkeerd mengsel binnenkrijgt met alle nadelige gevolgen van dien