Rijkswaterstaat waarschuwt voor gladheid door regenbuien

Status
Niet open voor verdere reacties.

straycat

Triumph Bonneville America
20 nov 2003
22.770
1.172
Weggebruikers moeten zaterdag rekening houden met lokale gladheid tijdens de regenbuien die worden verwacht. Rijkswaterstaat verzoekt automobilisten die zaterdag door de regen rijden hun snelheid aan te passen en voldoende afstand te houden.

Tijdens de lange periode van droogte hebben zich vuilresten op het wegdek opgehoopt. "Als dit zich mengt met regenwater, kan een gladde laag op het asfalt ontstaan'', aldus Rijkswaterstaat.

Rijkswaterstaat waarschuwt voor gladheid door regenbuien na hitte | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Ik denk echt dat veel mensen zich dat niet realiseren.
Ik ben opgegroeid in de tropen en soms regende het een jaar niet en dan volgde er opeens een tropische regenbui.
Dan waren de wegen meteen spekglad, en met de diagonaalbanden van vroeger had je sowieso weinig grip.
Dan zag je binnen een half uur overal auto’s staan die geslipt waren, tegen elkaar of wat dan ook.

De vraag natuurlijk is of je de doelgroep bereikt met zo’n mededeling.
 
ik krijg wel eens de indruk dat men denkt dat de bevolking helemaal achterlijk is geworden.

Paar dagen terug had ik het er met wat mensen over, en ik was toch verbaasd hoeveel er niet wisten dat het glad wordt na lange droogte. Dus ja, blijkbaar is het nodig om te waarschuwen.
 
Misschien t kabinet terug roepen van reces ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat topic gaat over koelvesten.


Kijk, voor al die superbewuste motorrijders zal het niet nodig zijn, die weten alles al maar voor het gros van de automobilisten is dat anders.
Ik weet zeker dat velen er geen idee van hebben, dat ze dus ook totaal niet begrijpen waarom ze niet zo dicht op de motorrijder vóór hen moeten rijden.

Je ziet het schuim uit de weg komen, alle troep komt omhoog en toch zijn er mensen die niet door hebben dat het glad wordt. Die zijn daar gewoon helemaal niet mee bezig, ze zijn druk met de telefoon en om de volgende afspraak te halen.
 
Dat topic gaat over koelvesten.


Kijk, voor al die superbewuste motorrijders zal het niet nodig zijn, die weten alles al maar voor het gros van de automobilisten is dat anders.
Ik weet zeker dat velen er geen idee van hebben, dat ze dus ook totaal niet begrijpen waarom ze niet zo dicht op de motorrijder vóór hen moeten rijden.

Je ziet het schuim uit de weg komen, alle troep komt omhoog en toch zijn er mensen die niet door hebben dat het glad wordt. Die zijn daar gewoon helemaal niet mee bezig, ze zijn druk met de telefoon en om de volgende afspraak te halen.

Dan moet je dat topic ff goed lezen ,helemaal :Y
T zelfde geneuzel als hier :+ .

Hier gaat t over een blz of 3 ook weer over totaal wat anders :t
 
Dat ik me er niet mee bemoeid heb wil niet zeggen dat ik het niet van het begin af aan gevolgd heb...

Amsterdam - De ANWB waarschuwt motorrijders voor spekgladde wegen. De tweewielers moeten extra alert zijn in de bochten, omdat het daar erg verraderlijk kan zijn en de kans op wegglijden groot is. Helemaal niet de weg op gaan bij motregen is te overwegen.

„Omdat het nu al sinds 1 juni droog is ligt er een hoop rommel zoals rubber en olie op het asfalt. Op snelwegen voorzien van ZOAB zit dit in het reliëf van het wegdek. Zodra het gaat regenen, gaat het vuil drijven en vormt het een schuimend filmlaagje op het asfalt. Hierdoor kan het plotseling erg glad zijn”, legt Arnoud Broekhuis van de ANWB uit.

bron en meer: de Telegraaf en misschien ook wel bij de ANWB

Ik zie geen woord over koelvesten staan :z , dat het hier binnen no-time over de gehaakte poppetjes van iemands dochter gaat kan ik ook niks aan doen.

Misschien een topic over koelvesten aanmaken??
 
Amsterdam - De ANWB waarschuwt motorrijders voor spekgladde wegen. De tweewielers moeten extra alert zijn in de bochten, omdat het daar erg verraderlijk kan zijn en de kans op wegglijden groot is. Helemaal niet de weg op gaan bij motregen is te overwegen.



„Omdat het nu al sinds 1 juni droog is ligt er een hoop rommel zoals rubber en olie op het asfalt. Op snelwegen voorzien van ZOAB zit dit in het reliëf van het wegdek. Zodra het gaat regenen, gaat het vuil drijven en vormt het een schuimend filmlaagje op het asfalt. Hierdoor kan het plotseling erg glad zijn”, legt Arnoud Broekhuis van de ANWB uit.

wat een fantast die arnoud :N
doet ie ook one man shows.. :?
bron en meer: de Telegraaf

de telegraaf? was dat niet dat foute blaadje ten tijde van ww2.... :?

Misschien een topic over koelvesten aanmaken??

nah das toch allemaal al besproken in dat broodje aap topic... :Z
 
Misschien t kabinet terug roepen van reces ?


Kim Holland waarschuwde gisteren ook ervoor dat het glad kon gaan worden :X



wat een fantast die arnoud :N
doet ie ook one man shows.. :?de telegraaf? was dat niet dat foute blaadje ten tijde van ww2.... :?nah das toch allemaal al besproken in dat broodje aap topic... :Z

Wat een fijne reacties weer.
Jullie hebben in dat andere topic al duidelijk laten merken dat jullie deze waarschuwing onzin vinden.
Erg vervelend dat bij een volgend topic er dan gekozen word het zo snel mogelijk off-topic te trekken en daarmee invloed uit te oefenen om een topic te verneuken.

Als je een topic niet leuk vind, reageer dan niet ipv het voor anderen te verpesten.
Ik heb het al meerdere malen gevraagd, jullie gaan toch door, bij deze de waarschuwing dat ik niet accepteer dat jullie topic's verneuken. Volgende bewust off-topic gedoe zal een week M-F vakantie opleveren.
 
Wat wordt er verpest dan ? het is niet veel anders dan t andere topic hierover imo.
dan kun je ze net zo goeed samen voegen, ik zal me er verder niet meer tegenaan bemoeien hoor,dikke prima :t
 
Wat wordt er verpest dan ? het is niet veel anders dan t andere topic hierover imo.
dan kun je ze net zo goeed samen voegen, ik zal me er verder niet meer tegenaan bemoeien hoor,dikke prima :t

Het klopt dat dit hetzelfde onderwerp is en dat ze samengevoegd zouden kunnen worden, maar met 4 fatsoenlijke reply en de rest onzin vind ik samenvoegen ook geen optie meer.

Slotje dus maar. Sorry topicstarter, jammer dat je topic is vernield.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan