rijles omgeving utrecht

xx-momo-xx

MF'er
18 aug 2014
166
0
Hoi Allemaal,

Ik ben 21 jaar en wil binnenkort starten met motorrijlessen. Nou heb ik al een try the bike gedaan bij Bruinsma en dat is me wel aardig bevallen alleen het grootschalige schrikt me toch een beetje af. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ook nog zitten kijken naar Veronica en E. Van Drie. Omdat er ook toch ook wel wat verschil in de prijzen zit hoop ik hier wat meer ervaringen van anderen te kunnen horen. Of als er iemand nog ervaring heeft met een andere rijschool omgeving utrecht/bunnik/zeist dan hoor ik dat ook graag.
 
Ik heb ook al veel op internet gelezen. Echter veel verschillende dingen gelezen dus vandaar de vraag hier op het forum.
 
Ik heb mijn rijbewijs gehaald bij Bruinsma.

Inderdaad grootschalig, maar dat heb ik niet als problematisch ervaren.

Feit dat ze eigen terrein hebben voor de bijzondere verrichtingen vond ik wel erg prettig
 
Zelf heb ik gelest bij ikwilrijles.nu. Ben er zeer tevreden over. Is een kleine rijschool maar absoluut goed te noemen. Heb de gok destijds genomen, omdat ze een groupon aanbieding hadden (ben en blijf hollander natuurlijk :))

Gerrit is de eigenaar en is zeer relaxed. Er wordt geen onzin verkocht en als je examen kan doen, mag je hem ook doen. Ook organiseren ze elk jaar twee tochten voor oud leerlingen. Helaas kon ik beide keren dit jaar niet mee, maar volgend jaar ga ik zeker meerijden.

Oh ja, zou nog bijna vergeten hahaha, ze zitten gewoon in Utrecht zelf (Overvecht om precies te zijn)
 
Laatst bewerkt:
Van Bruinsma heb ik gehoord dat het dus erg verschillend is per instructeur. ikwilrijles.nu had ik nog nooit van gehoord maar is misschien ook een optie.
E. Van Drie heb ik veel goeie dingen over gehoord maar is wel toch een stukje duurder. Nou moet het niet perse goedkoop natuurlijk want als de lessen dan minder zijn ben je uiteindelijk nog duur uit, maar ik blijf student ;)

Keuze is lastig, heb met mijn autorijbewijs een beetje spijt gehad van de keuze vandaar dat ik toch wat meer oriënteer op een goeie rijschool.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zeer goede ervaringen met Bruinsma.
Binnen 4 weken het rijbewijs binnen!

Voordeel is van het eigen terrein is dat je direct kan beginnen met je AVB oefeningen en je mindere oefeningen desnoods iets meer oefent, alles staat namelijk opgesteld.
Ook heb ik geen slechte ervaringen met de verschillende instructeurs zelf heb ik tijdens AVB les gehad van Barry (4 uur) en Johan (4 uur).

Vervolgens AVD
4 uur van Younes
4 uur van Tico (vanuit auto)
4 uur van Barry

Totaal niet vervelend om met andere instructeur te rijden, ze geven allen goed les!
Voordeel is dat ik ook een keer gelest heb met Tico, hij volgt met de auto en heb je dat ook meteen een keer gehad.

Daarnaast is het voordeel van een grote rijdschool dat zij vaak al examens hebben ingekocht en dus een kortere wachttijd hebben.

Succes!
 
Oke dankjewel voor je reactie ik neig inderdaad een beetje naar Bruinsma vanwege de korte termijn waarop dingen daar mogelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi momo,

ik heb zelf bij E van Drie gelest.
Het is wel een kleinschalige rijschool, ik had enkel de pech tussen allemaal instructeur wissels te zitten. Nu is dat allemaal wat meer op orde geloof ik.
Egbert zelf is n toffe man, kan je prima mee praten en als ie even kan neemt ie alle tijd voor je!

Wel wat duurder maar je krijgt er goede lessen voor terug.

My 2 cents :)
 
Lange wachttijd heb ik bij ikwilrijles.nu totaal niet gehad. Mijn AVB had ik de eerste keer verprutst, doordat ik niet de juiste papieren bij mij had (leesfoutje van mijzelf op de aanmeldingsbrief van CBR), de rijschool wilde toen zelfs nog regelen, dat zij met twee motoren naar het examenterrein zouden komen om tijd te besparen als ik uit mijn werk zou komen ivm verschillende werktijden.

Helaas ging dat niet vanuit mijn kant, maar zelfs al had ik ervoor gekozen, had ik zelfs nog examen kunnen doen op de dag van vertrek voor mijn vakantie. Top service, kan niet anders zeggen.

Dag van vertrek, kreeg ik zelfs nog telefoon van Gerrit, dat ik twee dagen na terugkomst, examen kon doen (toen wel juiste papieren mee, en natuurlijk geslaagd).
 
Ah dat is erg netjes inderdaad. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Zag dat je bij Bruinsma ook drie dagen van te voren moet afzeggen etc (wat als je nou ziek bent) toch paar dingetjes waar gevoel niet helemaal lekker bij is. Misschien maar eens een proefles doen bij andere rijschool ook.
 
Ah dat is erg netjes inderdaad. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Zag dat je bij Bruinsma ook drie dagen van te voren moet afzeggen etc (wat als je nou ziek bent) toch paar dingetjes waar gevoel niet helemaal lekker bij is. Misschien maar eens een proefles doen bij andere rijschool ook.


Als je twijfelt dan is het te laat.
Ik adviseer Egbert van Drie, echt een liefhebber vwb motorrijden.

Ooit gelest bij Bruinsma voor m'n groot rijbewijs.
Zal er nooit meer heen gaan, toen zat meneer Bruinsma nog achter zo'n groot bureau in een "directiekamer".
Ik heb eens m'm beklag gedaan over de verschillende manieren van instructie en dan mocht je bij hem "op het matje komen."
 
Laatst bewerkt:
Als je ziek bent ben je ziek, genoeg cursisten die in willen vallen.

Meisje die een keer haar dag niet had, mocht na een kwartier stoppen om een andere keer kosteloos weer verder te gaan.
Zorgt ervoor dat de andere cursisten er geen hinder van hebben.
 
Hallo momo,

ik heb 2 weken geleden mijn examen succesvol afgerond bij Bruinsma. Ook ik ben te spreken over de Bruinsma rijopleiding en instructeurs net als Hartger.

Meerdere instructeurs is natuurlijk ook een kwestie van voorkeur, maar ik vond het wel prettig (net wat andere aandachtspunten, en zeker ook een keer met Tico rijden vanwege het volgen met de auto).

Het eigen terrein is een prettige omgeving om op je gemak met de motor om te leren gaan.

Succes met de keuze en have fun!
 
Heb mijn papiertje gehaald bij Rijschool Wieringa . Instructeur Eric was streng doch rechtvaardig, iemand die naar mijn idee écht een motorrijder van je wil maken.

Prima ervaringen!
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb mij rijbewijs gehaald bij Bruinsma en eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Je kan snel aan de slag en als je geen problemen hebt om een andere instructeur te hebben dan kan je ook heel rap je rijbewijs halen.

Het grootschalige merk je eigenlijk alleen bij de AVB. Je bent dan met vijf of zes personen tegelijk bezig maar de instructeur houdt goed overzicht en legt ook goed uit. Zoals je weet hebben ze een eigen terrein waar de oefeningen permanent klaar staan. Vaak heb je wel even een half uur extra de tijd om oefeningen die niet zo lekker lopen verder te oefenen zonder dat anderen hier last van hoeven te hebben. Ook komt de examinator naar het terrein toe zodat je op bekend terrein examen kan doen. Bij andere rijscholen zal je naar een ander examen terrein moeten rijden.

Als je de AVB gehaald hebt dan ga je met zijn drieën de weg op, twee cursisten en de instructeur. De instructeur kan goed overzicht houden en geeft individueel aanwijzingen. Je kan ook gelijk leren van je mede cursist wat alleen maar voordelig uit kan pakken.

Ik kan iedereen aanraden om motor rijles en examen bij Bruinsma te volgen.
 
Nog een aanbeveling voor Veronica hier. Niet alleen aandacht voor het rijexamen maar ook voor leren motorrijden.
 
Rijschool van Bemmel uit IJsselstein is goed en niet duur, zelf daar mijn motorrijbewijs gehaald.
mijn vrouw en zoon hun auto rijbewijs en mijn zoon zijn scooter rijbewijs.
Allemaal in 1 keer geslaagd binnen de vooraf afgesproken aantal lessen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan