Rijlessen gehad voor 25kW,voorlopig rijbewijs al full power?

Bartjeee20

MF'er
20 okt 2012
43
0
Rotselaar
Eerst even vermelden dat ik in België woon, in NL zal de wetgeving waarschijnlijk anders zijn.

Ik heb ergens eind vorig jaar mijn theorie van de motor gedaan en dan 6u rijles gevolgd. Toen het formulier om een rijbewijs aan te gaan vragen in het gemeentehuis ingevuld teruggekregen van de rijschool.

Ik had het formulier een tijdje laten liggen, maar wou het nu toch binnen brengen bij de gemeente omdat volgende maand de wetgeving veranderd.
Deze voormiddag het formulier binnen gebracht, en iets later kreeg ik telefoon dat ik pas mijn voorlopig rijbewijs af kan halen vanaf 29 april (28 april wordt ik 21 jaar). Nu vraag ik me af of ik een voorlopig rijbewijs zou krijgen zonder beperking, of dat ik er toch nog een zou krijgen met de beperking van 25kW?
 
25kw wordt omgezet naar 35kw. Je mag dan dus max. 35kw rijden. Ondanks dat je op een 25kw gelest heb als ik me niet vergis
 
In Belgie gaat A2 pas in op 1 mei 2013, dus nu mag je nog niet op 35kW rijden. En ik weet ook niet hoe ze met de huidige rijbewijzen omgaan, of je dan 25kW moet blijven rijden of je wel op 35kW mag rijden met je lichte rijbewijs.
 
Dat moeten ze op je rijschool wel weten. Je vraagt het best daar eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan