rijontzegging 4 maanden +cbr test

Van de site www.cbr.nl
onderzoek rijvaardigheid
Als het vermoeden bestaat dat iemand niet meer rijvaardig is, zal het CBR die uitnodigen voor een onderzoek naar de rijvaardigheid. De divisie Vorderingen van het CBR wijst daarvoor een deskundige aan.
Het onderzoek bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte. Het praktisch gedeelte bestaat uit een testrit van zo'n 45 minuten. De rijvaardigheidsdeskundige kijkt of betrokkene veilig aan het verkeer kan deelnemen en houdt er rekening mee dat iemand al een bepaalde rijstijl bezit. Het is dus geen examen.
De deskundige rapporteert aan de divisie Vorderingen van het CBR. Aan de hand van het verslag van de deskundige wordt dan een uitslag vastgesteld.
Als iemand rijvaardig blijkt te zijn, heeft dit geen consequenties voor het rijbewijs. Zo niet dan bestaat het recht op een tweede onderzoek. Betrokkene zal zelf een gedeelte van de kosten moeten dragen.
Als betrokkene niet rijvaardig wordt bevonden, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.


Dat je dat zomaar allemaal weet....zelf een keer zo'n test moeten ondergaan...??
 
Het lijkt er op dat Speedball naar aanleiding van z'n sprintje is opgesloten,en terecht.
 
Afgelopen donderdag met 265 een geblindeerde stilo ingehaald. Toen we weer aan het remmen waren zijn we geklokt met 207 (op de snelweg)

Heeft iemand enig idee hoe lang ik er over kan doen om mijn motor te poetsen?
Maandje of zes? |(

Gelukkig was de brigadier in een goede bui. Hij gaf zelf aan dat er geen sprake was van een gevaarlijke situatie en zou dit ook in het P V zetten. Tevens is dit mijn allereerste overtreding (4 jaar auto, 1 jaar motor)
 
De rechter zal toch geen zwaarder straf opleggen als dat er geeist wordt? :?

Dat kan best. De OvJ zal lang niet altijd de maximum-straf eisen; als de rechter oordeelt dat een zwaardere straf dan geëist (binnen de volgens de wet maximale normen) gerechtvaardigd is, kan/mag hij zo'n straf toekennen.
 
Afgelopen donderdag met 265 een geblindeerde stilo ingehaald. Toen we weer aan het remmen waren zijn we geklokt met 207 (op de snelweg)

Heeft iemand enig idee hoe lang ik er over kan doen om mijn motor te poetsen?
Maandje of zes? |(

Gelukkig was de brigadier in een goede bui. Hij gaf zelf aan dat er geen sprake was van een gevaarlijke situatie en zou dit ook in het P V zetten. Tevens is dit mijn allereerste overtreding (4 jaar auto, 1 jaar motor)
Tsja, wat moet je hier nou mee....ik zal wel weer een moraalridder zijn, maar ik vind dit soort snelheden op de openbare weg niet kunnen. Effe met een stukje reserve in mijn oordeel (want ik ken de situatie natuurlijk niet), maar waar reed je dan en waren er andere weggebruikers in de buurt?
Als er iets fout gaat dan krijgt de ander (meestal koekblik) weer de schuld, maar je kunt het de overige weggebruikers m.i. niet kwalijk nemen dat ze hier niet voldoende op kunnen anticiperen...Ben benieuwd waarom die politieman de situatie niet gevaarlijk vond.

Nou, laat maar komen die reakties..... 8-)
 
Tsja, wat moet je hier nou mee....ik zal wel weer een moraalridder zijn, maar ik vind dit soort snelheden op de openbare weg niet kunnen. Effe met een stukje reserve in mijn oordeel (want ik ken de situatie natuurlijk niet), maar waar reed je dan en waren er andere weggebruikers in de buurt?
Als er iets fout gaat dan krijgt de ander (meestal koekblik) weer de schuld, maar je kunt het de overige weggebruikers m.i. niet kwalijk nemen dat ze hier niet voldoende op kunnen anticiperen...Ben benieuwd waarom die politieman de situatie niet gevaarlijk vond.

Nou, laat maar komen die reakties..... 8-)

Normaal gaan we ook niet zo hard, maar blijven we onder de 160. Anders raak je je rijbewijs kwijt |( |( |( |( |( |(

Maar de brigadier zei al dat het geen gevaarlijke situatie was.. Heb ik weinig meer aan
 
Nu dus niet, beetje mekaar opn**ien misschien?


Onder een nieuwe account..... (probleempje met de andere, en naam is toepasselijker)

We hadden de hele dag met een vriendin van ons gereden. Overal (ook in duitsland) 10-20 km onder de max. snelheid gereden. Toen we alleen waren toch nog even knallen....
 
We hadden de hele dag met een vriendin van ons gereden. Overal (ook in duitsland) 10-20 km onder de max. snelheid gereden.
Yeah, right. Als je had gezegd 10-20 km boven de max, dan geloof ik je achtermekaar - doe ik zelf ook O-)

Maar waarom knal je dan niet ff lekker in Duitsland als je daar dan toch bent????
Je kunt toch tegen die vriendin zeggen dat jullie ff knallen en dan een stukkie verder weer op haar wachten???
Ikke niet begrijp |(
 
Yeah, right. Als je had gezegd 10-20 km boven de max, dan geloof ik je achtermekaar - doe ik zelf ook O-)

Maar waarom knal je dan niet ff lekker in Duitsland als je daar dan toch bent????
Je kunt toch tegen die vriendin zeggen dat jullie ff knallen en dan een stukkie verder weer op haar wachten???
Ikke niet begrijp |(

Echt onder de snelheid....

Samen uit, samen thuis (heel lang samen thuis)
Als we met een groep rijden blijven we bij elkaar. Dan gaan er niet twee vooruit. Die vriendin heeft net een week haar rijbewijs..
 
Echt onder de snelheid....

Samen uit, samen thuis (heel lang samen thuis)
Als we met een groep rijden blijven we bij elkaar. Dan gaan er niet twee vooruit. Die vriendin heeft net een week haar rijbewijs..
Bij ons wisselen we het af. Er blijft er iig altijd één bij de langzamere deelnemer. De anderen gaan dan soms een stukkie vooruit, of ze tuffen weer een stukkie mee, of ze blijven ff wat langer staan als we gestopt zijn.
 
Afgelopen donderdag met 265 een geblindeerde stilo ingehaald. Toen we weer aan het remmen waren zijn we geklokt met 207 (op de snelweg)

Heeft iemand enig idee hoe lang ik er over kan doen om mijn motor te poetsen?
Maandje of zes? |(

Gelukkig was de brigadier in een goede bui. Hij gaf zelf aan dat er geen sprake was van een gevaarlijke situatie en zou dit ook in het P V zetten. Tevens is dit mijn allereerste overtreding (4 jaar auto, 1 jaar motor)

Waar zijn jullie gepakt dan?

Stilo met kenteken 45-jz-kz?
 
Tsja, wat moet je hier nou mee....ik zal wel weer een moraalridder zijn, maar ik vind dit soort snelheden op de openbare weg niet kunnen.
<snip verhaal>
Op donderdag 05 juni 2003 11:32 schreef Beemerbuffel het volgende:
<snip>
Maar waarom knal je dan niet ff lekker in Duitsland als je daar dan toch bent????
<snip>

Nu ik niet begrijp Beemerbuffel... Nu spreek je je zelf toch behoorlijk tegen IMO.
Kan het in duitsland dan wel? :+
 
Ik zie dat je in Zwolle woont,dus krijg je vrijwel zeker dezelfde behandeling als Speedballer en ik,dus kijk het hele topic nog eens even door voor info.
 
Ik zie dat je in Zwolle woont,dus krijg je vrijwel zeker dezelfde behandeling als Speedballer en ik,dus kijk het hele topic nog eens even door voor info.


Maar we zijn in Drenthe gepakt. Zou dat uitmaken?

Net een telefoontje gehad, 20 juni voorkomen, tevens de datum dat we naar frankrijk zouden vertrekken |( dubbel zuur
 
Maar we zijn in Drenthe gepakt. Zou dat uitmaken?

Net een telefoontje gehad, 20 juni voorkomen, tevens de datum dat we naar frankrijk zouden vertrekken |( dubbel zuur

Vooralsnog was ijsselland het enige korps in NL waar je zo'n cbr-test kreeg maar het schijnt te zijn veranderd...je rbw echter krijg je waarschijnlijk voorlopig niet weer terug vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan