rijontzegging 4 maanden +cbr test

Speedballer

MF veteraan
24 aug 2002
5.445
0
Apeldoorn
Gisteren op 28 April moest ik voorkomen voor een
snelheidsovertreding(80 km weg,reed 151km)
Nou heb ik 4 maanden rijontzegging gekregen waarvan ik er al 2 1/2 maand
van heb opzitten + 500 pleuro en een CBR test.
Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat zn test inhoud
en wat ik er van moet verwachten?
Iemand toevallig ervaring hiermee?
 
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar volgens mij moet je dan een stukkie rijden met iemand van het CBR. Die kijkt dan of je er iets van bakt.
 
Geen idee wat een CBR test inhoud. (Ze schotellen je vast geen blade voor... ;) ) Maar rot voor je joh. Gelukkig kan je weer rijden van de zomer. 4 en een halve maand is rot, maar 500 euro vind ik best meevallen... (Of zie ik dat verkeerd?)
 
K#trechter.... succes.

En ook ik weet niet pcies wat die CBR test inhoudt, zelf gelukkig geen ervaring mee. Ik meen wel ooit iets gehoord te hebben dat ze testen of je geestelijk wel in staat bent om veilig een voertuig te besturen :? maar in hoeverre dit waar is en wat het verder inhoudt weet ik niet...
 
Lijkt me dat zo'n CBR test niet zo'n probleem moet zijn. Gewoon een stukje rijden en aan de regels houden (zoals op het examen). Ik neem aan dat je nog wel weet hoe dat moet? :P

Misschien kun je van tevoren een keer een lesje volgen bij een rijschool om te kijken of er nog verkeerde gewoonten ingesleten zijn?
 
Van de site www.cbr.nl
onderzoek rijvaardigheid
Als het vermoeden bestaat dat iemand niet meer rijvaardig is, zal het CBR die uitnodigen voor een onderzoek naar de rijvaardigheid. De divisie Vorderingen van het CBR wijst daarvoor een deskundige aan.
Het onderzoek bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte. Het praktisch gedeelte bestaat uit een testrit van zo'n 45 minuten. De rijvaardigheidsdeskundige kijkt of betrokkene veilig aan het verkeer kan deelnemen en houdt er rekening mee dat iemand al een bepaalde rijstijl bezit. Het is dus geen examen.
De deskundige rapporteert aan de divisie Vorderingen van het CBR. Aan de hand van het verslag van de deskundige wordt dan een uitslag vastgesteld.
Als iemand rijvaardig blijkt te zijn, heeft dit geen consequenties voor het rijbewijs. Zo niet dan bestaat het recht op een tweede onderzoek. Betrokkene zal zelf een gedeelte van de kosten moeten dragen.
Als betrokkene niet rijvaardig wordt bevonden, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
 
Nee dit ligt trouwens niet aan de rechter
maar aan de minister van verkeer
Deze test is niet opgelegd door de rechter
maar kreeg deze test aangetekend door de bus 1 dag voor
dat ik naar de rechtbank moest.
Als het aan de rechter had gelegen had ik 8 maanden rijontzegging gehad
O.v.J vond 4 maanden meer als genoeg(stiekem hulde voor Officier)
 
Phfew dat valt niet mee!
Maar gelukkig nog maar anderhalve maand.

Nu ik al dit soort verhalen lees, ga ik toch maar eens wat meer op mijn snelheid letten: Ik bedoel, het is heel makkelijk om hard te rijden, maar blijkbaar net zo makkelijk om het rijbewijs kwijt te raken.

Iig succes met de test (weet ook niet wat dat inhoud)
 
Nee dit ligt trouwens niet aan de rechter
maar aan de minister van verkeer
Deze test is niet opgelegd door de rechter
maar kreeg deze test aangetekend door de bus 1 dag voor
dat ik naar de rechtbank moest.
Als het aan de rechter had gelegen had ik 8 maanden rijontzegging gehad
O.v.J vond 4 maanden meer als genoeg(stiekem hulde voor Officier)


Het is de rechter die de straf bepaald. De officier eist alleen wat er in zijn OM-richtlijnen staat. Je hebt dus veel geluk gehad dat de rechter meeging met de eis van 4 mnd ipv zijn eigen 8 maanden door te drukken.

Succes met de CBR test.
 
Nee ben al weer in het klote boekjuh aan het kijken geweest.
Wel ff goeie score neer zetten op theoretisch gedeelte.
Je weet maar nooit Wel zo verstandig he.
 
ja dat zouden ze idd moeten doen..

niet rijbewijs afnemen

25kw *D

dan een RS125 kopen en nog iedereen gek maken ;)
 
Nee dit ligt trouwens niet aan de rechter
maar aan de minister van verkeer
Deze test is niet opgelegd door de rechter
maar kreeg deze test aangetekend door de bus 1 dag voor
dat ik naar de rechtbank moest.
Als het aan de rechter had gelegen had ik 8 maanden rijontzegging gehad
O.v.J vond 4 maanden meer als genoeg(stiekem hulde voor Officier)
ik zou protest aantekenen tegen die rijtest van het CBR. Ze proberen langs alle wegen om een poot tussen de deur te krijgen, maar juridisch blijkt het nogal drijfzand te zijn. Bij de DCN is er iemand al ruim 1 jaar aan het procederen omdat hij principieel tegen zo'n test is.
De rechter veroordeelt, niet het CBR.

Het zou ook van de zotte zijn, moet je eerst je rijbewijs 4 maanden inleveren en vervolgens zou je het kwijt worden vanwege zo'n burocratische lul van het CBR.
 
Op dinsdag 29 april 2003 11:39 schreef Spider het volgende:
...en houdt er rekening mee dat iemand al een bepaalde rijstijl bezit. Het is dus geen examen.

"Sorry van al die wheelies...maar dat is nu eenmaal mijn bepaalde rijstijl"

"Oh dan zal het wel goed zijn" :+
 
Laatst bewerkt:
De rechter zal toch geen zwaarder straf opleggen als dat er geeist wordt? :?

Nou, als ze de eis te laag vinden of wanneer tijdens 't proces nog vanalles blijkt. Ze zijn tenslotte onafhankelijk, dus ze kunnen dat gerust, zolang ze 't maar kunnen onderbouwen.
 
Als het vermoeden bestaat dat iemand niet meer rijvaardig is, zal het CBR die uitnodigen voor een onderzoek naar de rijvaardigheid. De divisie Vorderingen van het CBR wijst daarvoor een deskundige aan.

Betrokkene zal zelf een gedeelte van de kosten moeten dragen.
Als betrokkene niet rijvaardig wordt bevonden, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Dus toch PBC op eigen kosten. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan