Rijontzegging topic

Mikethebike

Die hard MF'er
5 sep 2003
316
0
Jistrum
Hallo medemotorrijders,

Helaas heb door onoplettendheid een rijontzegging gekregen omdat ik reeds in januari 2011 de maximumsnelheid met maar liefst 34 km/h overschreden heb. Hierdoor heeft de rechter besloten mij een rijontzegging van 4 maand op te leggen en een dikke bekeuring van 400 euro waardoor ik:

- werkloos ben geworden
- m'n huis hierdoor moet verkopen
- niet op vakantie kan

Godzijdank heb ik een collega die waarmee ik kan carpoolen. Dus m'n baan heb ik nog en m'n huis dus ook. Ik wil de rechter langs deze weg even hartelijk bedanken voor de zwaar overtrokken straf en ik hoop dattie voor altijd mag branden in de hel!

Mvg,

Eeen snelheidsduivel
 
Hallo medemotorrijders,

Helaas heb door onoplettendheid een rijontzegging gekregen omdat ik reeds in januari 2011 de maximumsnelheid met maar liefst 34 km/h overschreden heb. Hierdoor heeft de rechter besloten mij een rijontzegging van 4 maand op te leggen en een dikke bekeuring van 400 euro waardoor ik:

- werkloos ben geworden
- m'n huis hierdoor moet verkopen
- niet op vakantie kan

Godzijdank heb ik een collega die waarmee ik kan carpoolen. Dus m'n baan heb ik nog en m'n huis dus ook. Ik wil de rechter langs deze weg even hartelijk bedanken voor de zwaar overtrokken straf en ik hoop dattie voor altijd mag branden in de hel!

Mvg,

Eeen snelheidsduivel


Je bent je baan kwijt , je bent je huis kwijt....
Maar eigenlijk toch niet. :?
Dus wat bedoel je nou of ben je aan het dramatiseren?

En voor 34 km/h te hard ... het zal vast niet de eerste keer zijn dan. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je bent je baan kwijt , je bent je huis kwijt....
Maar eigenlijk toch niet. :?
Dus wat bedoel je nou of ben je aan het dramatiseren?

En voor 34 km/h te hard ... het zal vast niet de eerste keer zijn dan. ;)

Niet de eerste keer nee. maar dit is peunuts met eerdere sneleheidsovertredingen en dan zo'n straf. Die rechter wist niet dat ik kon carpoolen. Voor hetzelfde geld was ik wel m'n baan en huis kwijt geraakt.
ik vind het gestapo praktijken om voor zulke futiliteiten zulke zware straffen te geven. Laat ze echte boeven vangen, nou zit ik de hele zomer thuis kan godverdomme niet eens ff een stukje motorrijden. Verschrikkelijk is het.
 
Conclusie, je bent dus gewoon je rijbewijs kwijt voor de zoveelste snelheidsovertreding. Je hebt nog gewoon je baan en huis, niks meer niks minder.
Beetje overdreven post m.i., maargoed een mening en hoop mag je altijd hebben, gelukkig zal een evt. god daar (wss) vrij veel schijt aan hebben :+
 
Conclusie, je bent dus gewoon je rijbewijs kwijt voor de zoveelste snelheidsovertreding. Je hebt nog gewoon je baan en huis, niks meer niks minder.
Beetje overdreven post m.i., maargoed een mening en hoop mag je altijd hebben, gelukkig zal een evt. god daar (wss) vrij veel schijt aan hebben :+

Op de dag des oordeels zal god zijn oordeel vellen ook over rechters en dan zal hij boeten voor het onrecht dat hij mij en vele anderen heeft aangedaan. :]
 
Huilie huilie, dat zijn de consequenties van de wet overtreden.
 
Of je gewoon aan de snelheid houden en if not de gevolgen accepteren, als je al vaker te snel hebt gereden en dus gepakt heeft de rechter daar het bewijs van en blijkbaar leer je niet van eerder gemaakte fouten, dan maar iets harder straffen, lijkt n beetje op n kind opvoeden maar dan de volwassen versie :Y

Sterkte met alles...ennuh fietsen, wel eens van gehoord? OV eventueel? ;)
 
Niet de eerste keer nee. maar dit is peunuts met eerdere sneleheidsovertredingen en dan zo'n straf. Die rechter wist niet dat ik kon carpoolen. Voor hetzelfde geld was ik wel m'n baan en huis kwijt geraakt.
ik vind het gestapo praktijken om voor zulke futiliteiten zulke zware straffen te geven. Laat ze echte boeven vangen, nou zit ik de hele zomer thuis kan godverdomme niet eens ff een stukje motorrijden. Verschrikkelijk is het.
:')

Ik vind het, als ik jouw bericht zo eens lees, een vrij logische beslissing van de rechter. Je bent blijkbaar een consequent te hard rijder, daarmee wetsovertreder, en je wordt gezien als een gevaar voor jezelf en anderen. Hoe bescherm je de maatschappij? Makkelijk, rijbewijs ontnemen. Op plekken waar je zonder al te veel schade aan te kunnen richten te hard kunt rijden, rij daar voortaan (uiteraard na deze zojuist begonnen prachtige zomer) lekker te hard en zorg gewoon dat je goed kijkt en snelheidscontroles mis houdt. Rij op de andere stukken gewoon iets meer richting de max. snelheid.

Overigens vind ik de max. snelheid bijna overal zo'n 20-40 km/u te laag liggen, maar dat is een geheel andere discussie. :)

Let voortaan wat beter op, want je krijgt niet zomaar een 4 maanden ontzegging naar je hoofd geslingerd voor 34km/u te hard ;)
 
Als je voor 30+ je rijbewijs kwijt bent en ook nog eens voor 4 maanden, dan ben je hardleers. :)

Wees een vent en aanvaard de consequenties.

Je had vast ook nog wel met het OV en een vouwfiets gekund.

e: Wat dacht je van een YBR-125 als je weer kan rijden? ZX-12R doet je blijkbaar niet veel goeds.. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eens met TS, hoewel ik zelf nog niet mijn rijbewijs heb in hoeven leveren.

Straffen staan in ieder geval niet in verhouding tot de ernst van het feit.
 
Zoals TS het meldt doet het mij ook vreemd over komen. En ben geneigd om ook te zeggen, eigen schuld dikke bult.

Echter vind ik de manier waarop er tegenwoordig omgegaan wordt met snelheidsovertredingen zwaar overdreven. Je wordt direct behandeld als zware crimineel. En echte criminelen zoals winkelovervallers komen er af met een boete van plus minus E 200,-

Maar goed, in deze is alles een cliché en al tig keer voorbij gekomen op dit mooie forum :Y
 
Zoals TS het meldt doet het mij ook vreemd over komen. En ben geneigd om ook te zeggen, eigen schuld dikke bult.

Echter vind ik de manier waarop er tegenwoordig omgegaan wordt met snelheidsovertredingen zwaar overdreven. Je wordt direct behandeld als zware crimineel. En echte criminelen zoals winkelovervallers komen er af met een boete van plus minus E 200,-

Maar goed, in deze is alles een cliché en al tig keer voorbij gekomen op dit mooie forum :Y

Als je net als mij alleen woont en alles zelf moet regelen dan is een rijontzegging zeer onprettig boodschappen doen op de fiets is erg lastig vooral als je een kratje bier o.i.d. mee wilt nemen. Om nog maar te zwijgen als je wat bouwmaterialen nodig hebt. Men kijkt niet persoonlijke omstandigheden bij het opleggen van dergelijke strafmaatregelen.
 
En vanavond op wegmisbruikers die kutpolen kwamen ermee weg omdat ze zogenaamd geen geld bij zich hadden en ook niet op hun rekening. Namen ze die kerel z'n rijbewijs in. Hij ging terug naar polen, hij zou z'n rijbewijs terug krijgen als die 700 euro betaalde. Net alsof die dat gaat doen als hij weer in polen is. Daar vraagt ie gewoon een nieuw rijbewijs aan, polen kunnen dus straffeloos 200 rijden. En jan met de pet wordt genaaid. Kloteland geen goed woord voor over. De gestapo is er niks bij die politei van tegenwoordig.
 
En vanavond op wegmisbruikers die kutpolen kwamen ermee weg omdat ze zogenaamd geen geld bij zich hadden en ook niet op hun rekening. Namen ze die kerel z'n rijbewijs in. Hij ging terug naar polen, hij zou z'n rijbewijs terug krijgen als die 700 euro betaalde. Net alsof die dat gaat doen als hij weer in polen is. Daar vraagt ie gewoon een nieuw rijbewijs aan, polen kunnen dus straffeloos 200 rijden. En jan met de pet wordt genaaid. Kloteland geen goed woord voor over. De gestapo is er niks bij die politei van tegenwoordig.

blablabla, huil huil huil.

jij hebt controle over die gaspoot, als jij je er niet mee kan gedragen, dan verdien je het recht tot rijden ook niet.

iedereen kan een keer hardrijden, maar als je t structureel doet :W

opzouten met dat pasje en ga maar fietsen dan.
 
Niet de eerste keer nee. maar dit is peunuts met eerdere sneleheidsovertredingen en dan zo'n straf. Die rechter wist niet dat ik kon carpoolen. Voor hetzelfde geld was ik wel m'n baan en huis kwijt geraakt.
ik vind het gestapo praktijken om voor zulke futiliteiten zulke zware straffen te geven. Laat ze echte boeven vangen, nou zit ik de hele zomer thuis kan godverdomme niet eens ff een stukje motorrijden. Verschrikkelijk is het.

Straffen worden steeds zwaarder he.... dat weet je zelf ook wel. Dus moet je even bij jezelf nagaan wat je belangrijker vindt. Altijd het gas er op of je baan en je huis. :P

Maar goed, deze zomer is vooralsnog ruk dus je mist niks. O-)
 
Ik kan zelfs zonder alcohol. En dan neem je maar een paar blikken mee ipv een krat. Wat een gehuil :')
 
blablabla, huil huil huil.

jij hebt controle over die gaspoot, als jij je er niet mee kan gedragen, dan verdien je het recht tot rijden ook niet.

iedereen kan een keer hardrijden, maar als je t structureel doet :W

opzouten met dat pasje en ga maar fietsen dan.

Hey vriend als jij een honda fireblade hebt weet je wat snelheid is en hoe heftig het is om het potentieel van je motor te benutten. Als je tenminste geen mietje bent die zo'n motor enkel voor de show hebt. Dan zou je toch als geen ander moeten weten dat zulk spul niet gemaakt is om 120 mee te rijden. 200 op een blackbird is als 80 in een golf. En dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Ik rij niet hard op onverantwoorde plaatsen alleen waar het kan zo nu en dan. Er wordt gecontroleerd op plaatsen waar het kan en niet op plaatsen waar het niet kan.
 
Als je net als mij alleen woont en alles zelf moet regelen dan is een rijontzegging zeer onprettig boodschappen doen op de fiets is erg lastig vooral als je een kratje bier o.i.d. mee wilt nemen. Om nog maar te zwijgen als je wat bouwmaterialen nodig hebt. Men kijkt niet persoonlijke omstandigheden bij het opleggen van dergelijke strafmaatregelen.

Mijn vriend heeft geen auto. Dus doet zijn boodschappen op de motor. Kratje bier wordt lastig... dan maar wat vaker fietsen. Is nog goed voor de lijn ook. *D

Bouwmaterialen... vrienden met een rijbewijs regelen. Kun je gelijk dat kratje bier voor ze regelen. :P

Ik woon ook alleen. Moet ook zelf regelen. Worden we groot van. *D
Zoals nog een paar duizend mensen.

Ik vind dat je een beetje miept.

Rijbewijs kwijtraken is heel zwaar kut, maar niet het einde van de wereld. Denk in oplossingen.
 
Mijn vriend heeft geen auto. Dus doet zijn boodschappen op de motor. Kratje bier wordt lastig... dan maar wat vaker fietsen. Is nog goed voor de lijn ook. *D

Bouwmaterialen... vrienden met een rijbewijs regelen. Kun je gelijk dat kratje bier voor ze regelen. :P

Ik woon ook alleen. Moet ook zelf regelen. Worden we groot van. *D
Zoals nog een paar duizend mensen.

Ik vind dat je een beetje miept.

Rijbewijs kwijtraken is heel zwaar kut, maar niet het einde van de wereld. Denk in oplossingen.

Jij bent een vrouw die horen achter de naaimachine en niet op motoren :+ _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan