Rijscholen in Haarlem

dennisk89

MF'er
27 okt 2009
214
0
Vijfhuizen (Noord Holland)
Ik ben op zoek naar een rijschool in haarlem.

Ik heb al wel 2 rijscholen op het oog, hus en proficiat maar ik ben op zoek naar ervaringen met deze rijscholen ;) .

Dus als iemand mij wat tips kan geven over het zoeken van een rijschool graag.

Vast bedankt, gr Dennis *D
 
Woonde indertijd ook in Haarlem.

Ik heb gelest bij Weyers (Heemstede) en dat is me prima bevallen.

Geen onnodige tijd aan dingen die je toch al goed doet opmaken en gewoon lekker doorstomen.

Slaagde ook meteen de eerste keer.

Alleen, destijds gaf Willem zelf nog les, geen idee hoe dat nu zit en hoe de nieuwe instructeurs zijn.
 
ik heb gelest bij hus.
is me goed bevallen, paar vrienden hebben daar ook gelest en waren ook zeer te spreken over hem.
 
Ik heb ook andere verhalen gehoord en gezien... Ben blij dat ik voor Jaap Schulz ben gegaan.

zo zijn er over elke rijschool natuurlijk positieve en negatieve verhalen.
ik zeg ook niet dat het de allerbeste rijschool is die er bestaat, maar het is mij goed bevallen bij hem.
 
Animo-Nr1 is ook nog een optie. Ik ben redelijk positief over deze rijschool maar er zijn natuurlijk ook mensen die dat niet zijn. Gewoon aantal rijscholen uit proberen (proefles).
Succes met het vinden van een rijschool.
 
Gewoon aantal rijscholen uit proberen (proefles).

Heb ik ook gedaan, toch kun je daar in mijn ogen maar erg weinig uit halen. Wat je zou kunnen meenemen in je keuze:

  • 1 vaste instructeur of mogelijkheid wisselen ivm andere manier van uitleggen
  • Wat voor motor(en). Licht/zwaar, typen, hoog/laag
  • Aanbod pakket lessen of elke week uurtjes plannen
  • Sfeer(!). Als het gezellig is rij je relaxter.
 
Laatst bewerkt:
ik heb gelest bij hus.
is me goed bevallen, paar vrienden hebben daar ook gelest en waren ook zeer te spreken over hem.

Hij heeft trouwens ook een heel hoog slagingspercentage, maar als je daarvoor weer heel veel lessen moet nemen schiet het nog niet op.

Hoeveel lessen is eigenlijk een beetje normaal om je motorrijbewijs te halen?
Ik heb inmiddels al wel een hele hoop km gemaakt met de auto dat zal ook nog wel wat schelen.

Gr Dennis
 
Heb ik ook gedaan, toch kun je daar in mijn ogen maar erg weinig uit halen. Wat je zou kunnen meenemen in je keuze:

  • 1 vaste instructeur of mogelijkheid wisselen ivm andere manier van uitleggen
  • Wat voor motor(en). Licht/zwaar, typen, hoog/laag
  • Aanbod pakket lessen of elke week uurtjes plannen
  • Sfeer(!). Als het gezellig is rij je relaxter.

Je zegt dat je er weinig uit kan halen. Daarna noem je een aantal punten die je kan meenemen in je beslissing. Hoe wil je deze punten onderzoeken? Met een proefles dan toch of niet? :?

Wat voor mij erg van belang was is de sfeer (het moet "klikken" met je instructeur)
 
Laatst bewerkt:
Kijken wat voor motoren er zijn, hoef je niet perse een proefrit voor te maken.
Informeren hoeveel instructeurs er zijn, ook niet.
Aanbod van het lessen pakket... Ook geen proefles nodig, en voor de sfeer hoef je soms alleen maar even een bak koffie te gaan halen en een babbeltje te maken.

Dus... Nee, een proefrit is voor deze punten niet nodig.
 
Hij heeft trouwens ook een heel hoog slagingspercentage, maar als je daarvoor weer heel veel lessen moet nemen schiet het nog niet op.

Hoeveel lessen is eigenlijk een beetje normaal om je motorrijbewijs te halen?
Ik heb inmiddels al wel een hele hoop km gemaakt met de auto dat zal ook nog wel wat schelen.

Gr Dennis

Hoeveel lessen je nodig hebt is volledig per persoon afhankelijk. De één doet het in 10 lessen dan ander in 30. Soms kan ervaring met de auto handig zijn maar het kan ook tegen je werken. Hangt ervanaf hoe jij je als bestuurder in het verkeer gedraagt.
 
Kijken wat voor motoren er zijn, hoef je niet perse een proefrit voor te maken.
Informeren hoeveel instructeurs er zijn, ook niet.
Aanbod van het lessen pakket... Ook geen proefles nodig, en voor de sfeer hoef je soms alleen maar even een bak koffie te gaan halen en een babbeltje te maken.

Dus... Nee, een proefrit is voor deze punten niet nodig.

Het belangrijkst is hoe er les gegeven word. Bakje koffie is leuk maar zegt ook niet alles.
Mij maakt het niet uit op wat voor motor ik rij als ik er maar mee om kan gaan. Hoe de instructeur is ervaar je mijns inziens op de weg niet als je een bak koffie zit te drinken.
Het aanbod bespreek je dan met de instructeur. De meeste punten ervaar je toch naar mijn mening met een proefles. Na een proefles kan hij ongeveer inschatten hoeveel lessen je nodig hebt wat tevens ook handig is.
 
Laatst bewerkt:
Na een proefles kan hij ongeveer inschatten hoeveel lessen je nodig hebt wat tevens ook handig is.

Ok, meningen kunnen verschillen en een proefles doen kan ook zeker geen kwaad.

Echter verwachten dat je na een proefles kunt inschatten hoeveel lessen je ongeveer nodig gaat hebben is volgens mij echt niet mogelijk.
 
Zelf rijles gehad bij Animo-nr1. Goede ervaring mee.

Hoor zelf ook veel goede verhalen over vansprang
 
Ik heb gelest bij Animo Nr 1. echt een goede rijschool met hoog slagingspercentage.
en daarbij heb je ook nog een toffe instructeur: fred. lachen man! ben daar nu bezig met mn koekbliklessen B|
 
Ik heb ook gelest bij Animo-nr1, is echt een goede.
Alleen had ik een instructeur die wel van zweepslagen hield, dus dat was wel pittig .. maar wel in 1x gehaald.
 
Ik heb gelest bij Animo Nr 1. echt een goede rijschool met hoog slagingspercentage.
en daarbij heb je ook nog een toffe instructeur: fred. lachen man! ben daar nu bezig met mn koekbliklessen B|
Haha, ik had Fred ook. :P
Wat een figuur is dat zeg, die houdt wel van schreeuwen. ;)
 
'Rijscholen in haarlem' > 'Rijscholen in Haarlem'
 
Schulz! prima school en meteen de weg op, en dan lekker elk jaar mee naar Luxemburg :Y



Hus komt btw van Schulz af... aardige vent maar er zwerven wel wat mindere verhalen over zijn afscheid daar rond ;)
 
Ik heb zelf gelest bij Hus. Hij is retestreng voor je, maar je leert 100 % zeker goed rijden. Hij geeft je ook een veilig gevoel op de weg. Ik ben voor beide examens in 1x geslaagd. Wel wat meer lessen gehad (37 totaal) maar de uurprijs is daarentegen wel weer laag te noemen (€35,- per uur) Kwam m van de week tegen, en hij herkende me gewoon nog na 2 jaar. Geeft wel aan dat hij zich écht verdiept in zijn klanten. Dus wat mij betreft is Hus zeker de moeite waard om te gaan lessen, ik vind het echt een topper!
 
Terug
Bovenaan Onderaan