Rijschool ervaringen Amsterdam s.v.p

Ikke heb gelest bij Versnel, super aardige gozer. Ken een beetje chaotische zijn, maar dit licht er aan dat hij het zo druk heeft omdat hij zo goed is. Echt top les, je leert dan nodig is om je RBW te halen je leert motor rijden
 
Om even een oud topic leven in te blazen, schop ik het maar even omhoog want ik heb een vraag.

Meerdere mensen raden Ben Smit aan om daar te lessen. Afgelopen week ben ik er geweest maar die man zei dat ze geen motorlessen meer geven, is dat zo? :?

Motorexperience heeft hier ook nogal een goede naam, dus dat zou anders mijn 2e keuze zijn. Heeft iemand nog meer info daarvan? :)
 
www.motor-experience.nl

Als het goed is geeft nu Dave in Amsterdam lessen.

Ik had van Oscar, hij geeft het meeste in almere nu, helaas, maar op 2 dagen in Amsterdam.

Echt een top instructeur was dat zeg.

Hij heeft mij echt motor leren rijden, en niet voor het pasje!
 
Om even een oud topic leven in te blazen, schop ik het maar even omhoog want ik heb een vraag.

Meerdere mensen raden Ben Smit aan om daar te lessen. Afgelopen week ben ik er geweest maar die man zei dat ze geen motorlessen meer geven, is dat zo? :?

Ben je langsgeweest bij de motorzaak of bij de rijschool? Vroeger zat de rijschool bij de motorzaak in, maar sinds iets meer dan een jaar zitten ze op de Oostzanerdijk, bij die grote reclamezuil langs de ring en die voetbalclub. Kijk anders eens op de website.

En bij mijn weten geeft Eric nog gewoon les, ik zag vorige week nog een groepje lessers met hem rijden in Zaandam.
 
Ben je langsgeweest bij de motorzaak of bij de rijschool? Vroeger zat de rijschool bij de motorzaak in, maar sinds iets meer dan een jaar zitten ze op de Oostzanerdijk, bij die grote reclamezuil langs de ring en die voetbalclub. Kijk anders eens op de website.

En bij mijn weten geeft Eric nog gewoon les, ik zag vorige week nog een groepje lessers met hem rijden in Zaandam.

Aah dank je wel, dat verklaart een hoop haha
Ik was bij de motorzaak geweest, maar ik wist niet dat de rijschool zelf naar een andere locatie was verhuisd. Ik ga er binnenkort maar even langs voor meer informatie.

Ook ga ik maar naar motorexperience. Motorexperience heeft een eigen oefenterrein dacht ik. Dit is natuurlijk een groot voordeel neem ik aan?
 
Rijschool Nieuw Amsterdam in de Jan Tooropstraat.
Top school, ik en 4 vrienden van me zijn daar allemaal in 1x geslaagd
 
Aah dank je wel, dat verklaart een hoop haha
Ik was bij de motorzaak geweest, maar ik wist niet dat de rijschool zelf naar een andere locatie was verhuisd. Ik ga er binnenkort maar even langs voor meer informatie.

Ook ga ik maar naar motorexperience. Motorexperience heeft een eigen oefenterrein dacht ik. Dit is natuurlijk een groot voordeel neem ik aan?

Ze zijn gescheiden toen ik daar leste, het boterde niet zo geloof ik maar het naadje van de kous weet ik niet. De naam Ben Smit is daarom nogal misleidend.

Een eigen terrein is een voordeel, in de zin dat er geen andere rijscholen komen met lessers die je in de weg rijden. Eric oefent op het parkeerterrein tegenover de rijschool, ook bijna privé dus.

Maar ga lekker rondkijken en neem les bij de school die je het meeste aanspreekt!
 
Aaaah okeee, die man van de motorzaak vind ik niet echt heel vriendelijk overkomen. Ze gaven geen lessen zei hij, dus ik nam aan dat Ben Smit geen lessen meer gaf. Toen ik vroeg naar een rijschool, raadde hij mij een andere aan ipv hun eigen school.. Heeft ie dan een hekel aan Rijschool Ben of heeft ie een afkeer tegen fatsoenlijke schakelbroem rijders? ;(

Maargoed, de rij-instructeur zelf kwam heel chill en vriendelijk over. Vooral niet gehaast ofzo, maar wel eerlijk in wat ie doet. Iemand die met veel plezier z'n werk doet, en niet iemand die alleen maar werkt voor z'n geld. Dat is tenminste mijn eerste indruk. Mijn zus had vandaag haar eerste rijles bij hun. Vergeleken met dr vorige rijschool vond zij het ook wat professioneler. Hopelijk is Eric zelf ook zo.
Nouja, Ik ben er zo goed als uit. Ik les wel bij hun *O* Maar eeerst.. de theorie -O-
 
Ik zag net toen ik over de Heemstedestraat strompelde met m'n krukken dat Rijschool Oud-Zuid is veranderd in Verkeersschool Vredeveld en dat die Dinges weg is. Peter runt nu de zaak met z'n vrouw. Beter!

Aha, ze hebben ook een nieuwe site: Rijschool Amsterdam

Zag het laatst inderdaad ook, heb zelf niet bij Peter gelest maar bij dinges :Y
 
Laatst bewerkt:
gelest bij Motorrijschool Versnel, Adil is een top instructeur..
de rest daar btw ook!!
alles in 1x gehaald.. (totaal 20 lessen van 2 uur gehad)
 
Wil je snel je rijbewijs halen?

*O* Rijschool Ferry *O*

Sowieso het hoogste percentage slagen 1e keer dus kleinere kans op herexamen wat knetter duur is + extra lessen, relaxte vent, zit op een motor, is eerlijk dus vertelt je alles (maar dan ook alles) dat je fout doet waardoor je iedere les beter gaat rijden, tot het eind aan toe.

edit:
die vent zal z'n a-tje ondertussen al gehaald hebben bericht is van vorig jaar :+
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, dit is een verschrikkelijk oud draadje.
Topicstarter zal net zo als ik, zijn rijbewijs al hebben gehaald. Maar ik reageer hier omdat ik dit draadje een paar maanden geleden heb gebruikt om mijn rijschool te kiezen. Misschien dat anderen in de regio Amsterdam-Almere net zo als ik dat had, er iets aan hebben.

Want ik ben geslaagd bij motorexperience. In mijn ervaring zijn zowel Oscar als Dave geschikte kerels die niet zeuren als het even tegenzit maar wel net zo lang bleven aanhouden tot mijn rijstijl helemaal perfect was. De lessen duurden 1,5 uur of waren in een dubbelblok van 3 uur. Ze reden zelf mee op de motor en er wordt van een heel handige elektronische agenda gebruik gemaakt zodat je thuis je lessen kunt inplannen. Het is erg flexibel dat je dan zowel in Almere als in Amsterdam lessen kan reserveren. Ik woon in oost en heb dan ook op beide locaties gelest, erg prettig al was het alleen maar om zowel in de stad als in de polder rijervaring te hebben. Ik voel me door hun vertrouwd op de weg en ben in een keer geslaagd.

Maar bovenal heb ik bij motorexperience geleerd dat motorrijden fun is.

Dus als je op zoek bent naar een rijschool, net zo als dat ik dat was, kijk ook eens naar deze.

Zilvervloot.
 
ik kom effe keihard mosteren na de maaltijd.. Letwel, dit is geen reclame maar uitwisseling van informatie!!!

Ik ben bij Ferry weggegaan omdat het daar op het moment puinhoop is (vroeger scheen het fantastisch te zijn) en desinteresse heerst.

Vervolgens heb ik bij drie andere rijscholen gekeken om te zien wat er verschilde.

Uiteindelijk het ik gekozen voor Versnel. Ik vond in Versnel wat ik wilde namelijk:
- structuur
- kennis
- motivatie
- betrokkenheid
Wat ik geweldig vond; elke les wordt een ander onderwerp behandeld ( bochten, kruispunten, snelweg etc..). Hierdoor is het overzichtelijk, weet je waar je mee bezig bent en bouw je vaardigheden op. Als ik te wat bang was, kreeg ik aanmoedigingen. Werd ik te arrogant, werd ik hier ook op gewezen. Hierdoor vond ik de juiste balans waarmee ik nu veilig en adequaat door het verkeer kan met gezonde dosis zelfvertrouwen..
 
Ik heb 4 maanden terug mijn rijbewijs gehaald bij motorrijschool versnel. Alles in 1 keer AVB + AVD. top instructeurs met goede feedback.

Maar zo zijn er meer goede rijscholen. Ik had er in iedergeval een goed gevoel bij dus ging ik ervoor.
 
Klopt Adil is echt een koning :} net als Vicent en Gino. Heb begrepen dat er inmiddels al wat nieuwere instructeurs bij zitten omdat hij zo gigantische is gegroeid. En terecht want veruit de beste rijschool van Noord-Holland zo niet heel Nederland. En ja dat kan ik uit ervaring vertellen :+ .

Tevens kunnen de heren een flink potje sturen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan