Rijschool in de buurt van Utrecht?

www.moerkerk.net


Ik begrjp dat je hier goede ervaringen mee hebt? Het 15 lessenpakket (veel rijscholen hebben alleen 10 of 20 lessenpakketen) spreekt zer aan moet ik zeggen.


Maar er zijn toch wel meer MFers die in Utrecht gelest hebben mag ik hopen?
 
Ik begrijp niet waar die meneer die onzin vandaan haalt. Wij hebben een heel groot oefenterrein bij de Veemarkt en niemand ik herhaal niemand gaat de eerste les (zonder motorervaring) meteen zelf vanaf de straatweg rijden!!!!!!

Denk nou effen na, wat kost zo´n lesmotor tegenwoordig?

Ik vind het jammer dat dit soort leugens op zo.n forum staan, kijk dat iemand niet tevreden is kan een keer gebeuren, je kunt niet iedereen tevreden maken maar zet geen onzin neer, gelukkig zijn 99 van 100 leerlingen wel tevreden.

groetjes Eric Wierenga
www.wierenga.nl

Erg oude koe, maar ik moet toch iets zeggen over de post van meneer Wierenga. Hij heeft duidelijk geen kaas gegeten van dienstverlening. Klant is koning, zegt het cliché, en een ontevreden klant is een doodzonde. Dan heb je als dienstverlener gefaald. Hem vervolgens voor leugenaar uitmaken is dan zo'n beetje het allerbelachelijkst wat je kunt doen.

Een meer professionele reactie was geweest:
"Tussen de vele positieve reacties zie ik helaas één negatieve ervaring. Het spijt me dat de eerste les voor mevrouw tegengevallen is. Ik kan u verzekeren dat alle cursisten vooraf goed gescreend worden en onervaren personen eerst uitgebreid een instructie krijgen op ons eigen oefenterrein bij de Veemarkt. Wellicht is er in uw geval een fout gemaakt, waarvoor mijn excuses."


Kreten als 'denk effe na' (ofwel, je maakt je klant uit voor mongool) of 'waar je die onzin vandaan haalt' getuigen van een enorme plaat voor je ongemanierde harses.

Waarom ik me zo druk maak? Toevallig belde ik eerder vandaag naar Wierenga om een afspraak te maken voor een motorles. Ik werd te woord gestaan met exact hetzelfde negatieve toontje zoals in bovenstaande post. Afspraken maken per telefoon!? Daar konden ze niet aan beginnen, want als ik niet op kwam dagen dan zaten zij mooi te kijken!! En er moest vóóruit betaald worden, werd er nog even aan toegevoegd. Juist ja, oftewel, er wordt vanuitgegaan dat ik een niet te vertrouwen persoon ben die argwanend behandeld moet worden. Zoals de waard is...

Een vriendelijke uitnodiging om eens langs te komen zodat alles persoonlijk uitgelegd en geregeld kan worden, zou een heel wat meer vriendelijke en positieve insteek geweest zijn.

Voor mijn klandizie is het te laat, maar wellicht steken ze er iets van op voor toekomstige klanten. Waarschijnlijk niet, maar laat ik niet meegaan in de negatieve spiraal ;)


De reden dat ik Wierenga belde is omdat ik bij Bruinsma niet veel verder kwam. 6 april belde ik hen voor een afspraak, en toen zei een aarzelend meisje dat er niemand was die 'over het rooster voor motorlessen ging'. Of ik dinsdag na pasen wilde terugbellen. Ok, geen probleem. Vandaag teruggebeld. 'Heeft u een ogenblikje?'. Wachtstandmuziek. Minuut later; tuut-tuut-tuut. Wat de neuk? Uur later nog eens gebeld, krijg ik een automatisch bericht; dat ze nu gesloten waren en dat ze op werkdagen tot 6 uur open zijn. Het was kwart voor zes!

Wat zijn dit voor praktijken? Als ik 175 oudhollandsche guldens per les ga schokken wil ik wel normaal behandeld worden. Dus Wierenga exit, Bruinsma exit. Andere suggesties iemand? ;)
 


Ik ben vorige week bij Wierenga geweest samen met mijn vriendin, voor ons was bellen sowieso zinloos omdat je toch de sfeer even wilt proeven en de mensen inde ogen wilt kijken. Ze waren tegen ons heel duidelijk in dat ze inderdaad niet zomaar iedereen de straat op sturen.

Mijn vriendin, en zeker ook ik, had er een oneindig veel beter gevoel bij dan bij Bruinsma. Veel persoonlijker, geen 5 mensen per instructeur op het oefenterreintje, gen constant gewissel van instructeur en dat soort ongein.

Wij hebben deze week tentamenweek, daarna gaat ze terug om een afspraak te maken voor rijlessen bij Wieringa *O*




Ik begrijp ook niet dat je het bedrijf eerst afbrand en vervolgens toch weer belt. Ik zou me goed kunnen voorstellenm dat je toch met een engatiee gedachte in het achterhoofd gebeld hebt wat jouw gevoelens negatief beïnvloed t.o.v. de afwijzing. Als ik een rijschool had zou ik de motorlessers ook eerst willen zien en de eis dat ze hun autorijbewijs of theorie al hebben vind ik ook zeker geen vreemde. Als je als rijschooolhouder met iemand de straat op gaat ben je er wel verantwoordelijk voor.

Wat ik nog wil zeggen: de grote negativiteit laat je dan toch even twijfelen, besef héél goed wat je zo'n bedrijf aandoet als je zo'n bericht plaatst. Het is dat we er al zelfs langs geweest waren, anders waren we nu misschien niet meer gaan kijken.
 
E&r in nieuwegein.

altijd vaste instrukteur die veel tijd aan je besteed en je niet in de groep laat opgaan
 
Naast alle kritiek en lof over verschillende rijscholen in Utrecht heb ik een duidelijke maar prangende vraag. Namelijk: kies ik voor Veronica of voor Wierenga?

Ik wil deze lente beginnen met lessen (eindelijk, zie datum registratie :+ ) en Veronica zit hier op loopafstand. Schijnt een goeie rijschool te zijn, maar de prijs van het deelnemingsexamen schrikt mij nogal af nl. 285,-. Wierenga is een stukje verderop maar met de fiets is dat geen probleem. Ik ben geneigd om eerst bij Wierenga langs te gaan en dan te kijken of het me bevalt. Bij Wierenga betaal ik 700 euro voor iets waarvoor ik bij Veronica 800 betaal. Nu wil ik niet te knieperig zijn op een goeie rijopleiding maar 100 euro voor een stukje fietsen vind ik nogal veel, zeker omdat ik denk dat het niveau qua opleiding van de een niet onder zal doen voor die van de ander.

Dus: Is de 100 euro extra die veronica vraagt terecht of kan ik voor minder geld net zo goed bij Wierenga terecht?? Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp ook niet dat je het bedrijf eerst afbrand en vervolgens toch weer belt. Ik zou me goed kunnen voorstellenm dat je toch met een engatiee gedachte in het achterhoofd gebeld hebt wat jouw gevoelens negatief beïnvloed t.o.v. de afwijzing.

Ter verduidelijking, ik belde Wieringa vóór ik deze thread gelezen had. Ik wist niet meer dan dat het een rijschool uit utrecht was.

Vandaag ga ik Veronica maar eens bellen :)
 
ik heb mijn auto papiertje bij Veronica in Utrecht gehaald
motorpapiertje bij Van Drie in Zeist met beide goede ervaring gehad!

Succes en veel rij- plezier toegewenst
 
Mijn vriendin lest bij Van Drie in Zeist. Ik heb twee keer staan kijken hoe die man les geeft en heb ook even met hem staan praten. Hele rustige instructeur die echt alle tijd voor je neemt. Ideaal. Ik kan die rijschool zeker aanraden. Je krijgt ook goede kleding van hun. Mooie goeie broek en jas en ook hebben ze goede helmen.
 
Heb net bij Wierenga mijn rijbewijs gehaald met Andre als instructeur en was blij met zijn rustige manier van lesgeven. Wat mij betreft alleen maar positieve ervaringen daar. Dus als je geen problemen hebt met overdag lessen zijn ze wat mij betreft ook gezien hun slagingspercentage een goeie keuze.
 
Heb zelf zeer goede ervaringen met Bruinsma. In 7 lessen het vodje op zak. Bij mij werd er altijd met 2 man gelesd, dus verhalen van 6 cursiten op een parkeerplaats zijn mij geheel onbekend (let wel: ben van voor de gekkigheid met losse examens)

Er werd tijdens de bijzondere verichtingen ook wel eens wat 'gespeeld'. Bermduik oefenen en dat soort dingen wat je normaal alleen tijdens een voortgezette rijopleiding doet. Vond het altijd wel leuk.

Wat ik helemaal leuk vond was dat ik bij de eerste les op een zware motor werd gezet en gelijk Waterlinie weg opgestuud werd. Ik vond het super, maar de instructeur was niet zo happy met zijn foutje |(
 
andre wieringa is teminste een reischool waar de instrukteur zelf op motor rijd met z,n tweeen het scheeld ook zij doen dit er bij hun familie hobby is eigenlijk parasailing
maar vind het altijd beetje raar als instructeur in auto zit
in nieuwegein hanoman is niet goed geef tegelijk aan 5 motoren les weinig overzicht
andre wieringa doet dit zeker al 25 jaar alleen motor en z,n broer auto
 
andre wieringa is teminste een reischool waar de instrukteur zelf op motor rijd met z,n tweeen het scheeld ook zij doen dit er bij hun familie hobby is eigenlijk parasailing
maar vind het altijd beetje raar als instructeur in auto zit
in nieuwegein hanoman is niet goed geef tegelijk aan 5 motoren les weinig overzicht
andre wieringa doet dit zeker al 25 jaar alleen motor en z,n broer auto

Wellicht kun je na het vinden van een goede rijschool nu een goede school vinden waar men je leert hoe je schrijft. Dan hoeven wij je post niet tien keer te lezen, voodat we het snappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan