Rijschool met elektrische motorfietsen

Terwijl het eerste stukje tot zeg 20/30 echt wel traag is. Ik vraag me eigenlijk af of hij begrensd is om de riem heel te houden oid
Misschien is dat het verschil tussen de DS en de DSR. De controller is begrensd op een lagere maximale stroom.
Uiteindelijk is de DS een gedownsizede versie van de DSR om binnen A1 klasse te kunnen blijven.

De DSR heeft dezelfde riem. Dus die zou sterk genoeg moeten zijn voor de DS.
Nu ik heb zelf al een riem kapot gereden met volgas te geven terwijl ik net in een put in de weg reed. Dus het wiel blokkeerde zeer kort en de riem brak.
 
Ik zie het nu pas. In de zero thread op dit forum staat waarschijnlijk de verklaring waarom de huidige DS sneller is dan de grafieken die Erwin P poste.
Jozef heeft daar een lijstje gepost met de verschillende vermogens van de DS en DSR per jaartal. Voor 2017 had de DS een omvormer van maximum 420 A. Daarna 550A. Dat is 31% meer piekvermogen.
Dan gaan er toch wel 1 a 2 seconden af van de 0-100 tijd.

De DSR en SR doen daar nog een 40% extra piekvermogen bovenop.
 
Kent er iemand een rijschool in Vlaanderen die werkt met elektrische motorfietsen ? Of dat op termijn van plan is ?

Ik rij zelf al 2 a 3 jaar met een moto (Zero DS) met een rijbewijs B. Ik doe meestal 200 a 400 km per week. Ook in de winter. Dus ik rij vrij intensief.
Aangezien ik volledig legaal kan moto rijden met mijn rijbewijs B, heb ik niet dringend een rijbewijs A nodig.
De zero DS is ook ruim krachtig genoeg. Op papier is dat 11kw, maar in de praktijk is dat 60pk in combinatie met veel koppel.
Dus ik kan wel wachten tot een rijbewijs halen ook elektrische kan.
Ik heb nooit met een brandstofmoto gereden en heb ook niet veel zin om dat nu wel te moeten doen om een rijbewijs te krijgen.
Ik wil het vooral doen voor het geval dat men toch plots de wetgeving zou wijzigen.
Vorig jaar heb ik eens rondgebeld, maar toen was het nog niet beschikbaar bij mij in de buurt.
Ik rij ook al 3 jaar met een DS, heel het jaar door en ook een goeie 300 km per week.
Ik heb mijn A rijbewijs deze week gehaald en ik kan het alleen maar aanraden. Al is het maar voor uw eigen veiligheid. Ik ben (voorlopig) niet van plan mijn DS weg te doen en een motor met verbrandingsmotor te kopen, maar het is wel fijn dat ik nu met alles mag rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook al 3 jaar met een DS, heel het jaar door en ook een goeie 300 km per week.
Ik heb mijn A rijbewijs deze week gehaald en ik kan het alleen maar aanraden. Al is het maar voor uw eigen veiligheid. Ik ben (voorlopig) niet van plan mijn DS weg te doen en een motor met verbrandingsmotor te kopen, maar het is wel fijn dat ik nu met alles mag rijden.
Ja, ik zou er misschien ook eens werk van moeten maken.
Het voelt momenteel een beetje zinloos. Maar misschien moet ik het toch maar eens doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan