Rijschool Nijmegen

beetje_lomp

MF'er
11 jun 2006
75
0
omgeving Nijmegen
Eindelijk 18 (nouja, al een paar maandjes) en wil natuurlijk mijn Atje gaan halen. :)

Ik woon net ten zuiden van Nijmegen. Heeft iemand goede tips als rijschool? (Prettige instructeurs, achterna rijden met motor).

Kan niet wachten :9~
 
paul lam..Vond ik de beste...daar ook gelest..en hebben bij het cbr ook een goede naam...

rijden bijna altijd met de motor er achteraan..
zeeer goede rijschool (ook meerdere, geloof 4 knmv instructeurs) (les op een honda cbf600 of kawasaki er-5 of honda cb 500
www.paullam.nl


of rijschool Nova (2 knmv instructeurs)
rijden wel met de auto achter de motor aan (les op een bmw f650)

succes met lessen...

Job
 
De auto erachter lijkt me niks eerlijk gezegd... :X
Wel bedankt voor je reactie. Paul Lam is inderdaad een bekende rijschool met een goede naam.
Ik wacht nog even wat reacties van anderen af verder :)
 
Laatst bewerkt:
voordeel van een instructeur met motor er achter dat hij het voor kan doen...bijvoorbeeld een lange bocht naar de snelweg..het kijken..etc..

bij paul lam erg goede ervaring mee.. Vooral Jan en Frits..
 
Heb mijn rijbewijs A bij Paul Lam vandaan, en als ze mij aan dat papiertje kunnen brengen móeten ze wel top zijn. Jan beviel erg goed, Remco en Frits waren okay, en de vierde wiens naam ik vergeten ben was ook top! (Jongere kerel, wie 't weet mag 't zeggen...)

-edit
Tuur, zo heet-ie. Tenminste, dat staat ook weer ergens voor, maar hij mocht Tuur genoemd worden. :+
 
Laatst bewerkt:
Van hulst in Druten kan ik je van harte aanraden.

www.vanhulst.nl

Instructeur (Anton Hoogstraten KNMV) is wel vrij streng en je moet alle oefeningen beheersen voordat ie je op examen stuurt dus het kan zijn dat je wat meer lessen nodig hebt dan een rijschool die wat meer examen risico neemt.

Succes met je keuze en met lessen :)
 
Paul lam is gewoon toppie. Alle instructeurs heb ik als prettig ervaren. Al wacht ik nog steeds op een uitnodiging voor de paul lam tourrit. :P Maar al met al een goede rijschool. Ik heb gelest op een honda cb750.
 
bij nova wordt er tegenwoordig ook met de motor achter je aan gereden. iig zo vaak als mogelijk wat ik begreep. ik begin daar over 3 weken ook weer met lessen *O*
top geregeld daar lessen zijn altijd leuk :)
 
Ook ik heb gelest bij Paul Lam. Ik ben er zeer over tevreden.

Elke instructeur heeft eigen kwaliteiten. Omdat je niet altijd dezelfde instructuer hebt, leer je van alles wat. Zo heb ik gedurende de lessen ook verschillende onderdelen van de VRO gehad. Met name Jan was daar erg sterk in. In de tropische hitte met Jan motorgym gedaan. Erg leuk en leerzaam. Het gaf me veel vertrouwen.

Met Frits stond ik nogal eens naast de motor om verkeerssituaties te beoordelen. Zo kreeg de term negatieve wegverkanting ook echt betekenis.

En ja: ze rijden als het kan met de motor mee. In de stromende regen stapten heren instructeurs op de motor.... hulde.

Ik kan over andere rijscholen niets zeggen, maar Paul Lam kan ik aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Ook hier een tevreden ex-lesser van Paul Lam.....

Ook fijn dat ze alle kleding voorhanden hebben (in ieder geval hadden, is toch al weer een jaartje of 2 terug), ik weet niet of dat bij collega's in Nijmegen ook zo geregeld is??????
 
Paul Lam, echt een goede rijschool, ze hebben het mij in een zeer beperkt aantal lessen kunnen leren en ik had daarvoor nog nooit een meter motor of (schakel) brommer gereden. Alle instructeurs die er rijden zijn KNMV gelicencieerd en door weer en wind rijden ze zelf vaak ook op de motor achter je aan. In de winter les je vaak met z'n tweeen, voor de individu veel aandacht van de instructeurs. Een aanrader dus.
 
Ook hier een tevreden ex-lesser van Paul Lam.....

Ook fijn dat ze alle kleding voorhanden hebben (in ieder geval hadden, is toch al weer een jaartje of 2 terug), ik weet niet of dat bij collega's in Nijmegen ook zo geregeld is??????
Januari vorig jaar voorzagen ze me nog van alle kleding, doen ze nog steeds geloof ik. Het spul stinkt met name in de zomer een uur in de wind (heel veel zweet van heel veel lessers) maar als je je eigen kledij nog niet hebt of nog niet aan wilt op een lesmotor is het een prima oplossing.
 
Ik heb gelest bij Robby Knoop. Ook een hele goede rijschool en ik was in 1 keer geslaagd. Is al wel 7 jaar geleden. O-)
 
Robby Knoop is een zooitje... houden nix bij qua betalingen, en heb de indruk dat de hele administratie daar een grote puinhoop is....
Mijn zoon heeft daar gelest, en elke week weer nuilen over de al of niet betaalde lessen.......
Paul Lam bstaat al sind mensenheugenis , en dat wil ook wel wat zeggen. Je hoort er nooit negatieve verhalen over
 
Robby Knoop is een zooitje... houden nix bij qua betalingen, en heb de indruk dat de hele administratie daar een grote puinhoop is....
Mijn zoon heeft daar gelest, en elke week weer nuilen over de al of niet betaalde lessen.......
Paul Lam bstaat al sind mensenheugenis , en dat wil ook wel wat zeggen. Je hoort er nooit negatieve verhalen over

Ieder zijn eigen ervaring natuurlijk.
Maar ik ben er wel geslaagd en niks geen gezeur.
Of zou ik al zo goed vanuit mijzelf geweest zijn toen? haha.

Maar idd Paul Lam is ook zeker een hele goede en hoog aangeschreven rijschool in Nijmegen.
 
Ben op het moment aan het lessen bij Paul Lam, en het bevalt mij er erg goed.

Het zijn goede instructeurs, ze geven allemaal op een iets andere manier les, en dan kan je gewoon 'uitproberen' welke het beste bij jou past.

Ze hebben echt veel motors staan, dus als er eens iets stuk is aan eentje betekent dat niet meteen dat je les niet meer doorgaat (zoals ik al eens in het 'Ik heb rijlessen'-topic heb gelezen).

Ze hebben een eigen terrein voor de AVB oefeningen. Daar is genoeg ruimte om de pionnen voor bijna alle oefeningen uitgezet te laten staan, dus je bent niet elke les tijd kwijt als je instructeur de pionnen nog klaar moet zetten.

Ook hebben ze daar inderdaad alles qua kleding: helmen, laarzen, handschoenen, jassen en broeken.

En ik weet ook vrijwel zeker dat je als je daar je rijbewijs haalt, je dan een jaar lid bent van de KNMV. Dan kan je bijvoorbeeld die VRO-cursussen met korting doen. (Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen omdat ik de folder niet hier heb liggen.)
 
Laatst bewerkt:
paul lam of rob knoop allebei goed naar mijn mening.
maar je moet het toch zelf doen jongen.
sommige hebben aanleg voor het motorrijden en andere niet.
wij hadden er eentje bij zitten die hebben ze naar huis gestuurt want hij kon absuluut niet rijden.
dus die mensen heb je er ook bij .
maar de meeste redden het met gemak.
 
rijden bijna altijd met de motor er achteraan..
zeeer goede rijschool (ook meerdere, geloof 4 knmv instructeurs) (les op een honda cbf600 of kawasaki er-5 of honda cb 500
www.paullam.nl
CB750 trouwens ;) Zware krengen, heb er eentje laten omvallen bij het wegrijden van de rijschool. "Wat doe JIJ nou??" hoor je dan zo over je oortje :+

Paul Lam is prima :]

Robby Knoop is een zooitje... houden nix bij qua betalingen, en heb de indruk dat de hele administratie daar een grote puinhoop is....
Robby Knoop kwam ooit, op m'n 18e verjaardag, niet opdagen. "Was niet helemaal goed in de agenda gezet". Inderdaad mijden die toko :( ;)
 
En ik weet ook vrijwel zeker dat je als je daar je rijbewijs haalt, je dan een jaar lid bent van de KNMV. Dan kan je bijvoorbeeld die VRO-cursussen met korting doen. (Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen omdat ik de folder niet hier heb liggen.)
Dit klopt ook. Plus half jaartje MOTOR gratis, als ik het me goed herinner.

Paul zelf verzorgt de theorielessen, die zijn ook erg goed!
Mijn broertje heeft z'n koekblikbewijs (de tweede keer) gehaald bij Paul Lam... Ook weer zonder problemen.

Ik benoem dit topic hierbij het "Hulde Paul Lam topic *O* "
 
Robby Knoop is een zooitje... houden nix bij qua betalingen, en heb de indruk dat de hele administratie daar een grote puinhoop is....
Mijn zoon heeft daar gelest, en elke week weer nuilen over de al of niet betaalde lessen.......
Paul Lam bstaat al sind mensenheugenis , en dat wil ook wel wat zeggen. Je hoort er nooit negatieve verhalen over

Kan ik me wel bij aansluiten, gaat niet echt lekker daar qua administratie.. Paar keer gehad dat een les op het laatste moment verplaatst werd naar een andere dag. Ook een keer gestaan met 3 leerlingen en 1 motor...

Maar de kwaliteit van de lessen is wel goed. Ze hadden toen twee motor instructeurs van beide heb ik les gehad en ze hadden allebei hun specialiteit zegmaar :) Alleen rijden ze altijd met een auto achter je aan.
 
Dit klopt ook. Plus half jaartje MOTOR gratis, als ik het me goed herinner.

Paul zelf verzorgt de theorielessen, die zijn ook erg goed!
Mijn broertje heeft z'n koekblikbewijs (de tweede keer) gehaald bij Paul Lam... Ook weer zonder problemen.

Ik benoem dit topic hierbij het "Hulde Paul Lam topic *O* "

Ah, daar moet ik dan ook nog maar eens naar vragen, altijd leuk zoiets :)
 
zowww..paul lam kan dit maar weer mooi in zijn zak steken...misschien ff een linkje van dit topic sturen naar hun mail?

succes met lessen...

t was idd een cb750sevenfifty..maar die zijn er later uit gegaan..geloof ik..


Job
 
Terug
Bovenaan Onderaan