Rijschool Rotonde in Groningen

Motorvirus

BigTwin
16 jun 2008
38.234
255
Hallo MF-ers,

Zijn er ook motorrijders hier op het forum die hun A hebben gehaald bij rijschool rotonde in Groningen.

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze rijschool ?


Groetjes Directeur
 
Laatst bewerkt:
Hallo MF-ers,

Zijn er ook motorrijders hier op het forum die hun A hebben gehaald bij rijschool rotonde in Groningen.

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze rijschool ?


Groetjes Directeur

Geen idee, maar heb zelf bij rijschool Oosterpoort in Groningen mijn lessen gevolgd en daar was ik erg over te spreken.

Mijn God! is ook alweer 10 jaar geleden.....begin me al oud te voelen! O-) O-)
 
Ik heb zelf lessen gehad bij de ANWB in Groningen

Maar mn broertje wil bij Rotonde gaan lessen en aangezien ze de lessen voor een scherpe prijs aanbieden was ik wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die daar gelest hebben
 
Je kan beter een goede dan een goedkope rijschool zoeken. Als je minder lessen nodig hebt ben je uiteindelijk goedkoper uit.

Zelf heb ik gelest bij Severijn. Dat is erg goed bevallen. Een vriend van me die zijn rijbewijs al had is een lesje mee gereden en vond hem beter dan rotonde (waar hij dus gelest had)...

Je kan bij Severijn zowieso een proeflesje doen, misschien bij Rotonde ook?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelest bij Dick!.... Echt een goeie Rijschool hoor rotonde! zeker doen, anders effe severijn proberen dat is de zoon van Dick. Echt neem van mij aan dat rotonde echt een hele goeie rijschool is.

Ik had nog nooit op een brommer / scooter of wat gereden en ik had mijn motorrijbewijs binnen 16 lessen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan beter een goede dan een goedkope rijschool zoeken. Als je minder lessen nodig hebt ben je uiteindelijk goedkoper uit.

Zelf heb ik gelest bij Severijn. Dat is erg goed bevallen. Een vriend van me die zijn rijbewijs al had is een lesje mee gereden en vond hem beter dan rotonde (waar hij dus gelest had)...

Je kan bij Severijn zowieso een proeflesje doen, misschien bij Rotonde ook?

Ze doen meestal niet aan proeflessen, dick altans niet. Wat wel kan is even meerijden bij iemand anders. Dat jij dus achter in de auto gaat zitten bij hun.
 
Rotonde ken ik niet... Ik heb gelest bij die met roze/blauw... was dat oosterpoort? Ik was ontzettend ontevreden! Ik vroeg elke keer wat er beter kon, wat ik fout deed etc etc, en kreeg echt geen feedback. Elke keer: 'Ja, ging toch goed?' Maar na x-aantal lessen nog steeds niet de snelweg op. Sowieso, toen ik daar binnenkwam met mn leren pak en backprotector de eerste keer, werd ik door notabene een instrcuteur uitgelachen dat ik een backprotector bij me had! (Ik heb redelijke serieuze rugproblemen, maar ook al had ik die niet!)

Ben na een aantal lessen vertrokken naar ANWB. Top! Maand later had ik mn rijbewijs.

(sorry, over rotonde weet ik niks, maar altijd handig voor mensen die hier via de zoekmachine komen ;) )
 
Rijschool rotonde ken ik niet. Ook niet zien rijden nog in de stad.
Heb zelf gelest bij Oosterveld. Is mij prima bevallen.

Altijd een gezellig en relaxt sfeertje. En uitstekende lessen gehad.
Zo af en toe komt de oude instructeur, die 20 jaar els eheft gegeven bij Oosterveld, nog eens een dagje meerijden. Eeeft dan zowel de insturcteur als de leerling hele nuttige tips!
En wat ook niet onbelangrijk is, goede lesmotoren.
Rond september zijn alle motoren vervangen door Suzuki Bandit's
Niet de mooiste motoren, maar ze rijden erg fijn en vergevingsgezind. Best handig in het begin ;)
 
Ik heb gelest bij Dick!.... Echt een goeie Rijschool hoor rotonde! zeker doen, anders effe severijn proberen dat is de zoon van Dick. Echt neem van mij aan dat rotonde echt een hele goeie rijschool is.

Ik had nog nooit op een brommer / scooter of wat gereden en ik had mijn motorrijbewijs binnen 16 lessen.

Grappig, nooit geweten dat het familie was! Severijn vond ik iig ook erg goed. Lekker veel feedback, neemt geen blad voor de mond. En zorgt goed voor zijn motoren! Uiteindelijk 15 lessen gehad.

Ik bedoelde met proefles trouwens niet een gratis les, maar meer dat je niet meteen een heel pakket hoeft te kopen.
 
Ik heb gelest bij Dick!.... Echt een goeie Rijschool hoor rotonde! zeker doen, anders effe severijn proberen dat is de zoon van Dick. Echt neem van mij aan dat rotonde echt een hele goeie rijschool is.

Ik had nog nooit op een brommer / scooter of wat gereden en ik had mijn motorrijbewijs binnen 16 lessen.
mister dick :} mijn vrouw heeft bij hem haar B gehaalt en is daar zeer tevreden mee ,zelf ken ik dick ook toffe peer goede school
zijn zoon rijschool severijn geven bijzonder goed les rijden in een bus achterje aan en nemen het rijden op en later ga je terug kijken hoe je gereden hebt en ken je zelf ook zien wat je evt fout doet.

ik zelf ben 15 jaar geleden geslaagt voor A bij ROY oet de stad maar ik geloof dat hij geen motor meer doet , een 5 jaar ervoor ben ik bij roy voor b geslaagt en alles in een keer *O*
 
Grappig, nooit geweten dat het familie was! Severijn vond ik iig ook erg goed. Lekker veel feedback, neemt geen blad voor de mond. En zorgt goed voor zijn motoren! Uiteindelijk 15 lessen gehad.

Ik bedoelde met proefles trouwens niet een gratis les, maar meer dat je niet meteen een heel pakket hoeft te kopen.
het zijn gewoon toffe gasten .
een of twee keer per jaar gaan ze gezamelijk een dagje motor rijden en na afloop BBQ (of ze dat nog doen weet ik hur)


ps ze zijn niet te duur met lessen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo pakket? Bij dick was het zo gewoon betalen voor je les, contant haha :D
ja niks geen pakket dikke geld klopperij dat pakketen gedoe ben je er klaar voor mag je afrijden ..

en als je laaste was met rijden of er zat ruimte tussen reed dick gewoon met je door voor de prijs van een uur :}
 
Beste JJ@,

Ik begrijp niet waarom je dat verhaal hier vertelt. Dat zijn prive zaken die niet op een openbaar forum thuis horen. Het lijkt me het beste om je post weer weg te halen.


Verder heb ik idd per les betaald. Pakketten vind ik ook geldklopperij.

En slagingspercentages zeggen ook niet veel. Als je iedereen een pakket van 40 lessen aansmeert, tja dan wordt je percentage wel hoger ja...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je rijschool van Buuren in Den Haag aanraden! Vraag naar die anekdote over die dikke operettezangeres, brullen!
 
Laatst bewerkt:
Rotonde ken ik niet. Zelf heb ik gelest bij 1-2Ride en dat was uitstekend. Meer dat uitstekend, zelfs. Ze zullen je nooit een les te veel berekenen. Je krijgt precies het aantal lessen dat je nodig hebt. Dat is ook een vorm van voordelig.

Volgens mij hebben ze ook een opstapplek in de stad, namelijk Motorplaza.
 
Rotonde ken ik niet... Ik heb gelest bij die met roze/blauw... was dat oosterpoort? Ik was ontzettend ontevreden! Ik vroeg elke keer wat er beter kon, wat ik fout deed etc etc, en kreeg echt geen feedback. Elke keer: 'Ja, ging toch goed?' Maar na x-aantal lessen nog steeds niet de snelweg op. Sowieso, toen ik daar binnenkwam met mn leren pak en backprotector de eerste keer, werd ik door notabene een instrcuteur uitgelachen dat ik een backprotector bij me had! (Ik heb redelijke serieuze rugproblemen, maar ook al had ik die niet!)

Ben na een aantal lessen vertrokken naar ANWB. Top! Maand later had ik mn rijbewijs.

(sorry, over rotonde weet ik niks, maar altijd handig voor mensen die hier via de zoekmachine komen ;) )
:^
Komt mee heel bekend voor dat verhaal van 'geen feedback'. Ik ben om precies dezelfde reden overgestapt naar een andere rijschool: Hans Hammer. Relaxte kerel, ben er erg over te spreken :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan