Rijschool Utrecht

Eclyne

Rookie
28 jan 2019
1
0
Beste mensen,
Ik ben een beginnende rijder en ik ben benieuwd wat jullie ideeën zijn over de rijscholen in Utrecht.

Ik heb met mijn autorijles slechte ervaringen gehad met Bruinsma (grote rijschool) en goede ervaringen met Yavuz(aanbevolen particulier).
Na wat rondgelezen te hebben lijkt deze trend bij het motorrijden ook van toepassing te zijn.
Het enige probleem is dat ik deze keer niemand heb om aanbevelingen van te krijgen...

Vandaar dat ik benieuwd zijn of jullie aanbevelingen hebben voor Utrecht en omgeving.
Alvast bedankt!
 
Ik heb zelf mijn motorrijbewijs gehaald bij Bruinsma. Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van wat je zelf wilt en nodig hebt. Bruinsma is echt een fabriek, met een hoge doorloop en dito omgang met lessers. Ik heb met 4 verschillende instructeurs te maken gehad (2 voor AVB, 2 voor AVD), en allevier werkten wel op een manier die voor mij prettig was; gewoon veel rijden, onderweg vanalles in je oor tetteren, en aan het eind nog even nabespreken. Ik vermoed dat je wanneer je extra begeleiding nodig hebt er wat minder op je plek zult zijn, ze hebben deadlines en strakke, van tevoren ingeplande examendata, en die worden vanaf het begin al voor je vastgelegd. Als je een rijschool zoekt waarbij je 1 vaste instructeur houdt, die je door en door kent en precies weet wat je moet doen, dan ben je bij Bruinsma denk ik aan het verkeerde adres. Wil je echter snel je rijbewijs halen, heb je er enigszins aanleg voor zodat je niet teveel extra begeleiding nodig hebt, en kun je tegen een stootje/wat stress, dan heb je aan Bruinsma een hele goeie. Ter indicatie; ik heb in een maand mijn rijbewijs gehaald, en dit was niet ingepland als spoedcursus. Dat is het voordeel van vooraf examens inkopen.

Wel hoor ik iedereen over 1 instructeur die 'wat minder' is. Ik ken z'n naam niet, maar hij rijdt in een auto achter de lesser aan, wat sowieso minder vertrouwen wekt in mijn opinie. :+
 
In Zeist zit E v Drie verkeersopleidingen (bij de watertoren) is gewoon een goede motorrijschool.
Als het in Utrecht moet zijn is ook rijschool Wierenga de moeite waard.
 
Over Wierenga hoor ik ook wel goede verhalen - volgens mij heeft een vriendin daar gereden.

Wel hoor ik iedereen over 1 instructeur die 'wat minder' is. Ik ken z'n naam niet, maar hij rijdt in een auto achter de lesser aan, wat sowieso minder vertrouwen wekt in mijn opinie. :+
Zo ging het bij mijn lessen ook, maar ik vond dat niet raar of storend. Mijn instructeur was ook gewoon een motorrijder :)
 
Wierenga is top rijschool. Gewoon klein familiebedrijf. De instructeur (André) zit gewoon op de motor en rijdt mee i.p.v., zoals bij zoveel grotere rijscholen, in een auto achter je aan.

Wierenga filmt je hele les ook nog eens, zodat hij n.a.v. beelden kan laten zien wat anders/beter kan en/of juist goed gaat.

Dus als je wilt lessen is Utrecht, dan zou ik zeker voor Wierenga gaan.
 
Ik heb ook prima ervaringen met Bruinsma, maar het is zo'n lesfabriek. Als je lekker individueel wil leren en je pakt het snel op is het uitstekend, beetje aanmodderen op het terrein totdat alles zo'n beetje lukt. De weg op (mijn instructeur heette geloof ik Barry? Not sure...) natuurlijk wel 1 op 2, maar gewoon op de motor achter ons aan. Ja, lesfabriek. Slecht? Zeker niet.
 
Op aanbevelingen van anderen heb ik vorig jaar samen met 3 vrienden ons motorrijbewijs bij Bruinsma gehaald. Als je geen gezeik of ellenlang traject wil doorlopen dan zit je daar zeker goed. Voor ons was het doorslaggevend dat we 1. alle 4 binnen 4 weken het motorrijbewijs hadden, 2. ze een eigen oefenterrein hebben, 3. we alle lessen buiten kantoortijden konden rijden, 4. de prijs goed was. De 'niet lullen maar poetsen mentaliteit' werkte voor ons heel goed. Alle instructeurs die wij gezien hebben reden trouwens gewoon met de motor er achteraan.

Als je liever een heel seizoen kwijt wil zijn aan uurtje hier, uurtje daar lessen dan moet je misschien ergens heen gaan maar wil je gewoon een strak schema zonder gezeik en voor een schappelijke prijs dan moet je zéker naar Bruinsma gaan.
 
Ik had ook les bij Bruinsma en ben het eens met bovenstaande mannen ( denk ik )!
Als je slecht tegen kritiek kan of je wordt daar snel onzeker van dan zou ik bij een ander gaan.
Je leert denk ik het meest van instructeurs die gewoon zeggen wat je nog niet goed doet, lekker direct, en dat doen ze bij Bruinsma "veel" en daar werd niet iedere leerling vrolijk van zeg maar..
En, zoals hierboven al genoemd, de kans is zeer groot dat je verschillende instructeurs krijgt.
Voordelen zijn:
Je kunt 2 of 4 of zelfs 6 uur achter elkaar lessen als je wilt.
Snel opnieuw examen doen indien nodig.
Je gaat daar pas de weg op na het behalen van je AVB, weet niet of dat perse een voordeel is overigens..
Eigen oefenterrein waar je ook je examen doet.
 
Ik les bij Ikwilrijles, kleine rijschool met de eigenaar en één extra instructeur. Toffe gasten, denken met je mee en geven het persoonlijke contact de tijd. Bruinsma werd mij afgeraden door het hoge fabrieksgehalte, Veroniqa werd mij weer aangeraden.
De pakketjes zijn goed te betalen, en de instructeur is zelfs een keertje mee geweest om een potentiële motor voor mij te testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan