Rijtips chopper

De Celle

MF'er
7 apr 2010
57
0
Hoboken - Antwerpen
Sinds kort ben ik in het bezit van een Suzuki Intruder 1400. Hij heeft een "iets" verlengde voorvork. Binnenkort vertrek ik op vakantie mét bijrijder en bagage. Ik heb jaren ervaring op racers maar een chopper besturen is toch net iets anders.

Iemand rijtips? Waarop moet ik letten?
 
door de bocht met het knietje aan de grond zal een heel andere beleving geven
verder bij normaal toeren denk ik niet dat de rijbeleving schrikbarend anders zou zijn.

anders eerst op rustige wegen rijden en zo de motor leren aanvoelen!

:]
 
iets verlengde voorvork, misschien vanachter ook verlaagd ? in dat geval voordat je s'ochtends bepakt en bezakt klaar staat voor vertek en bij de eerste verkeershobbel merkt dat de hele boel doorslaat even kijken of je de achtervering niet aan moet passen ?
 
Niet teveel gas in de bocht bij nat wegdek. Banden zijn vaak minder plakkerig, terwijl het koppel er dik inkomt. Zo heb ik ooit eens leren driften, onvrijwillig.
 
Haal gelijk even een nierband en na 1 1/2 uur sturen even je benen strekken. Nu weet ik niet waar je naar toe gaat, maar in de bergen eerst even relax aan het bochten gebeuren wennen. Al was het alleen maar om te zien wat er het eerst de grond raakt.

Voor de rest ga genieten en niet racen. Prettige vakantie.
 
Haal gelijk even een nierband en na 1 1/2 uur sturen even je benen strekken. Nu weet ik niet waar je naar toe gaat, maar in de bergen eerst even relax aan het bochten gebeuren wennen. Al was het alleen maar om te zien wat er het eerst de grond raakt.

Voor de rest ga genieten en niet racen. Prettige vakantie.
pootjes strekken..

owja kut een intruder heeft geen foward controls(naar voren gemonteerde voetsteunen en bedieningsmeuk)daar zit je inderdaad in de standaardversie op alsof je op het schijthuis zit....maar goed dat kentie van zn racert ook nog wel denk ik.

en toch kun je in een teug je tank leegrijden(200 kilometer) doe je in 2,5 uur makkelijk.
 
pootjes strekken..

owja kut een intruder heeft geen foward controls(naar voren gemonteerde voetsteunen en bedieningsmeuk)daar zit je inderdaad in de standaardversie op alsof je op het schijthuis zit....maar goed dat kentie van zn racert ook nog wel denk ik.

en toch kun je in een teug je tank leegrijden(200 kilometer) doe je in 2,5 uur makkelijk.

EEN Intruder is als een schijthuis? _O- _O- _O-
 
Gewoon rijden met die hap, het bochtenwerk wordt even een uitdaging maar daar wen je vanzelf aan. Mogelijk dat je eerder iets aan de grond rijdt dan je gewend bent. Rijd een custom gewoon zoals ie bedoeld is, niet gaan scheurneuzen, genruik het koppel en regelmatig stoppen voor koffie en een peuk.

Fijne vakantie!
 
Nou niet om het één of ander, maar wat heb je zoal gereden in het verleden?

8-)
De laatste jaren enkel classic caféracers met rem-schakelsetjes en clipons (Honda CB 400 500 550). De houding is dus wel flink anders op de Intruder.

Remmen doe ik normaal ook enkel vooraan. Had alleen het idee dat het voorwiel nogal snel doorschoof bij het ingaan van een bocht. Misschien is het rubber niet meer zo vers.
 
Ik gebruik m'n achterrem amper... noodgevalletje dan wortie gebruikt!

Bij mij net andersom; bij de lessen is het er zo ingehamerd ('JE GEBRUIKT JE ACHTERREM NIIIIIIIIIIEEEEETTT!!!!') dat ik 'm nu gebruik zonder er eigenlijk bij na te denken... 't is een automatisme geworden.
 
Het is toch belachelijk als je je achterrem niet gebruikt dan wel niet mag gebruiken?
Het zit erop, het voegt wat remkracht toe en je staat iets stabieler stil (anders duikt je fiets nogal ver naar voren)

En. op mn shadow moet je wel met de achterrem bijremmen, anders sta je nooit stil. Achterrem heeft me menig maal gered niet op verstrooide automobilist op de A2 te klappen
 
Het is toch belachelijk als je je achterrem niet gebruikt dan wel niet mag gebruiken?
Het zit erop, het voegt wat remkracht toe en je staat iets stabieler stil (anders duikt je fiets nogal ver naar voren)

En. op mn shadow moet je wel met de achterrem bijremmen, anders sta je nooit stil. Achterrem heeft me menig maal gered niet op verstrooide automobilist op de A2 te klappen

Sleeer,

Je heb volkomen gelijk. Als je beide gebruikt dan heb je een stabiele motor en is je remweg korter. Het is wel zo dat je de achterrem niet als een randdebiel moet intrappen, maar gedoceerd moet gebruiken. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan