Ring Amsterdam trajectcontrole

BMWtoerer

Kloon
10 sep 2008
210
0
Ik rij elke dag twee keer over de Ring Amsterdam. Daar heb je nogal wat trajectcontroles, dus probeer ik me altijd aan de snelheidsbeperkingen van 80 en 100 km/h te houden.

Soms gaan de matrix-borden aan, en dan mag je bijvoorbeeld nog maar 50. Weet iemand of de trajectcontrole hier ook van op de hoogte is, of dat deze de 'normale maximumsnelheid' aan houdt als ijkpunt?
 
Ik rij elke dag twee keer over de Ring Amsterdam. Daar heb je nogal wat trajectcontroles, dus probeer ik me altijd aan de snelheidsbeperkingen van 80 en 100 km/h te houden.

Soms gaan de matrix-borden aan, en dan mag je bijvoorbeeld nog maar 50. Weet iemand of de trajectcontrole hier ook van op de hoogte is, of dat deze de 'normale maximumsnelheid' aan houdt als ijkpunt?
Goede vraag :Y
Ik denk dat het systeem gewoon een seconde of 30 na het veranderen van de max snelheid zichzelf daarop instelt. En ieder nieuw kenteken vanaf het begin van de controle onder die norm natrekt.
 
Het kan gekoppeld zijn ja, alleen ik weet niet of ze dat ook doen (en of het handmatig of automatisch gaat). Vaak zie je dat die matrixborden even een paar seconden of minuten aangaan en dan weer gewijzigd worden, bijvoorbeeld bij een file die net aan het ontstaan is...

En als het wel gekoppeld is dan zouden heeeeeeeeeel veel mensen een bekeuring krijgen aangezien vrijwel niemand zich aan de snelheid houdt...
 
Laatst bewerkt:
Andersom, na de trajectcontrole, bij opkomst vanaf de A4 (v.a. kb. Badhoevedorp) zie je matrixborden
Bord-R02.gif
die impliceren dat je (omdat je net een bord 100 gepasserd hebt) 120 km per uur mag, is ook leuk. *O* :]
 
volgens mij zijn matrixborden NIET gekoppeld aan de vaste, permanente, snelheidscontroles, wegens het tijdelijke karakter en de synchronisaties en het feit dat ze wel gekoppeld zijn aan de lussen in het wegdek gerelateerd aan de gemiddeld gemeten gereden snelheid i.c.m. verkeersintensiteit enz. enz. :? :Z
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de inbreng, maar niemand die een sluitend antwoord heeft. Gelukkig, want ik was al bang een domme vraag te stellen ;)

We wachten even af........
 
heb me (uit betrouwbare bron) laten vertellen dat het niet gekoppeld is :)
technisch natuurlijk prima mogenlijk, maar door de (juridische) normen welke aan het systeem gesteld zijn, blijft de maximum snelheid van 80 gewoon gelden.

en dat moet ook wel kloppen, anders had ik op zeker al wat fanmail ontvangen O-)
 
Laatst bewerkt:
die matrixen worden door een verkeerd centrum (vid volgens mij) in- of nabij utrecht geregeld. Zij zijn niet gekoppeld aan het traject systeem...dat weet ik 100% zeker.
 
Allemaal bedankt voor de inbreng, maar niemand die een sluitend antwoord heeft. Gelukkig, want ik was al bang een domme vraag te stellen ;)

We wachten even af........

Dat valt bijna niet te koppelen. Die matrixborden springen van 70 naar 50 weer terug naar 70, dan weer uit.

Bovendien moet je altijd een bepaalde tijd krijgen om je snelheid aan te kunnen passen. Dat zou in dit geval niet kunnen, stel hij springt op 50 en jij rijdt net met 80 onder zo'n portaal door.

Om helemaal zeker te zijn zou je RWS kunnen mailen/bellen.
 
Wat maakt het uit wat de max snelheid is. :? (Op de meeste km/h tellers zit ook een aardig afwijking trouwens)
Als het de verkeerssituatie toelaat rij ik altijd 20 km/h te hard.

Gewoon tussen de lussen door rijden van beide rijstroken, ben al heel vaak te hard door een trajectcontrole gegaan maar nog nooit een boete ontvangen. ;)
 
Ik rij elke dag twee keer over de Ring Amsterdam. Daar heb je nogal wat trajectcontroles, dus probeer ik me altijd aan de snelheidsbeperkingen van 80 en 100 km/h te houden.

Soms gaan de matrix-borden aan, en dan mag je bijvoorbeeld nog maar 50. Weet iemand of de trajectcontrole hier ook van op de hoogte is, of dat deze de 'normale maximumsnelheid' aan houdt als ijkpunt?

Onthou wel dat "Traject-controle" geen gemiddelde snelheid meet. Maar dat je gewoon per camera geflitst kan worden en dus per camera een boete kan krijgen...

Nu zullen ze niet 3 boetes uitschrijven als je direct 3 boetes achter elkaar krijgt, maar ik bedoel te zeggen dat je niet denkt: aan het begin heb ik 30 gereden, dus aan het einde even met 90 erdoor rijden want dan krijg je gewoon een envelop op de mat.

Euhm.. nee.. die heft alleen de restricties van eerdere matrixborden op. ;)

Inderdaad. Het bord is een ontheffing voor de eerder aangegeven matrixborden. De snelheid van 100 blijft dus wel gehandhaafd.
 
Laatst bewerkt:
Onthou wel dat "Traject-controle" geen gemiddelde snelheid meet. Maar dat je gewoon per camera geflitst kan worden en dus per camera een boete kan krijgen...
Nog nooit van gehoord, bron?

Verder zal het niet uitmaken want de snelheid blijft toch wel het zelfde ongeveer.
De apparatuur detecteert me toch niet omdat ik tussen de lussen door rij. ;) _O-
 
Onthou wel dat "Traject-controle" geen gemiddelde snelheid meet. Maar dat je gewoon per camera geflitst kan worden en dus per camera een boete kan krijgen...

Nu zullen ze niet 3 boetes uitschrijven als je direct 3 boetes achter elkaar krijgt, maar ik bedoel te zeggen dat je niet denkt: aan het begin heb ik 30 gereden, dus aan het einde even met 90 erdoor rijden want dan krijg je gewoon een envelop op de mat.

Absoluut niet waar, beide portalen maken alleen een foto, er hangt helemaal geen apparatuur om snelheid te meten. Het is gewoon een tijdmeting die, gecombineerd met de afstand, een gemiddelde snelheid laat zien.
Je kan dat duidelijk zien dat het alleen camera's zijn en verklaart ook waarom iedereen op de foto gaat en niet alleen de overtreders.
 
Ik doelde op welke max snelheid ze controleren. ;)
Wat op de (elektronische)borden staat is dan gewoon de officiële max snelheid.
Ow zo
Nog nooit van gehoord, bron?

Verder zal het niet uitmaken want de snelheid blijft toch wel het zelfde ongeveer.
De apparatuur detecteert me toch niet omdat ik tussen de lussen door rij. ;) _O-
:^ doe ik ook, maar soms kom je toch wel es over een lus, omdat het nou eenmaal niet altijd uitkomt om tussen de stroken te rijden. Wat doet het systeem daar dan mee? Voor de computer is er ineens een motorrijder "ontstaan", dan is ie weer uit beeld, dan is ie er weer... :?
 
Laatst bewerkt:
Absoluut niet waar, beide portalen maken alleen een foto, er hangt helemaal geen apparatuur om snelheid te meten. Het is gewoon een tijdmeting die, gecombineerd met de afstand, een gemiddelde snelheid laat zien.
Je kan dat duidelijk zien dat het alleen camera's zijn en verklaart ook waarom iedereen op de foto gaat en niet alleen de overtreders.

:^

Je zou in theorie (weet niet of er meerdere punten zijn waar ze de tijd meten) met 200 door een traject controle kunnen razen.
Om vervolgens voor het einde van de traject controle de vluchtstrook op te duiken een peukje te roken en weer op stappen :+

edit: correct me if i'm wrong :P
 
Laatst bewerkt:
Die traject controle maakt foto als je erdoor rijd en dan als je de afrit afgaat of bij einde traject controle. Overigens is het alleen het westelijke deel van de ring. Van Coentunnel tot A4, en terug. Daar mag je maar 80. Ik rijd er elke dag op en neer met 90 op mn teller. Soms inhalen met 100. Maar tot nog toe (nu 5 maanden elke dag) geen boete. Je wordt wel meerdere keren op de foto gezet. Dus niet alleen aan begin en eind van het traject. Dit heeft meneer SSpee verkeerd verteld aan de motorrijder en automobilist. Was laatst nog een artikel over op Motormeuk. Maar volgens mij nemen ze wel iets ruimere marges, óf mijn teller wijkt nogal af, maar ben wel altijd degene die het snelste over ring West rijd! }) Op de rest van de ring rij ik 130-140 als het niet vaststaat dan... Ik ga altijd via Ring West --> Zuid --> Oost, en 's middags weer terug.
Oh, en tussen afslag S114 en S113 richting Den Haag staat een vaste paal aan de Rechter zijde van de weg, die doet het prima, want zie hem altijd flitsen als ik de andere kant oprij!

Als je maar 50 mag volgens de borden, kan je alsnog met 80 rijden want het is niet gekoppeld zoals eerder gezegd.
 
Laatst bewerkt:
:^

Je zou in theorie (weet niet of er meerdere punten zijn waar ze de tijd meten) met 200 door een traject controle kunnen razen.
Om vervolgens voor het einde van de traject controle de vluchtstrook op te duiken een peukje te roken en weer op stappen :+
Ik weet dan wel weer zeker dat bovenstaande onzin is. Daar kwam Koos Spee nog mee in opspraak, omdat hij bovenstaande verkondigde. Dit bleek toch niet zo.

Maar het ligt iets genuanceerder. Want het is niet zo dat per camera de snelheid wordt gemeten, deze maken inderdaad enkel een foto. Wat wel zo is dat als je onder een traject doorrijdt die je vijf keer op de foto zet, en je gemiddeld een keurige snelheid hebt, maar deze snelheid tussen poortje 3 en 4 te hoog ligt, je de boete krijgt voor de snelheid die je tussen poortje 3 en 4 rijdt.
 
Ik weet dan wel weer zeker dat bovenstaande onzin is. Daar kwam Koos Spee nog mee in opspraak, omdat hij bovenstaande verkondigde. Dit bleek toch niet zo.

Maar het ligt iets genuanceerder. Want het is niet zo dat per camera de snelheid wordt gemeten, deze maken inderdaad enkel een foto. Wat wel zo is dat als je onder een traject doorrijdt die je vijf keer op de foto zet, en je gemiddeld een keurige snelheid hebt, maar deze snelheid tussen poortje 3 en 4 te hoog ligt, je de boete krijgt voor de snelheid die je tussen poortje 3 en 4 rijdt.


Dat zei ik nou ook al! *D
 
je kunt wel tussen 2 meetpunten veuls te hard racen als je vlak voor het tweede punt maar even stopt voor dat peukie.
 
je kunt wel tussen 2 meetpunten veuls te hard racen als je vlak voor het tweede punt maar even stopt voor dat peukie.
Maar dan krijg je wel een boete voor voor het onnodig gebruik maken van de vluchtstrook... of het ongeoorloofd stilstaan op de snelweg :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan