Ring Amsterdam trajectcontrole

Hou wel in de gaten dat er soms meerdere meetpunten zijn, dus als jij tussen punt 1 en 2 120 rijdt waar je 80 mag en tussen punt 2 en 3 40, dan rij je van punt 1 t/3 misschien gemiddeld 80 (mits beide afstanden even lang zijn, maar we zijn even hypotetisch) maar kan je nog een bekeuring van het eerste stuk ontvangen.

OT: volgens mij zijn de matrixjes inderdaad niet gekoppeld aan het trajectsysteem. Goeie vraag overigens, vroeg het mezelf ook wel eens af :).
 
Ja dat klopt van die meerdere meet punten daar, dus moet je steeds even van baan wisselen bij die meet punten als je flink door wilt rijden.
Alleen als er een Vros achter je rijdt die zal wel raar staan te kijken dat je steeds heen en weer slingert. :X
Als het rustig is lukt dit wel en dan kan je vaak ook lekker door rijden.
 
Laatst bewerkt:
Bij Utrecht, Rotterdam en Den Haag zijn het altijd 2 portalen, niet meer. Bij Amsterdam A4 ook 2 alleen op de ring daar zou ik niet weten.

Voor de mensen die nu zeggen dat het er meer zijn: is dat gehoord, gelezen of echt met eigen ogen gezien? :? :?
 
Bij Utrecht, Rotterdam en Den Haag zijn het altijd 2 portalen, niet meer. Bij Amsterdam A4 ook 2 alleen op de ring daar zou ik niet weten.

Voor de mensen die nu zeggen dat het er meer zijn: is dat gehoord, gelezen of echt met eigen ogen gezien? :? :?
Over het 100 km/h gedeelte bij Utrecht heb je gelijk.
Maar het 80 km/h gedeelte(ring-Utrecht), zijn er meerdere portalen(Camera punten), dan kunnen je ook nog pakken ook als je de afrit halverwege pakt van traject controle.

Hoe het precies bij Rotterdam en Den Haag zit weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon tussen de lussen door rijden van beide rijstroken, ben al heel vaak te hard door een trajectcontrole gegaan maar nog nooit een boete ontvangen. ;)


full
 
Bij Utrecht, Rotterdam en Den Haag zijn het altijd 2 portalen, niet meer. Bij Amsterdam A4 ook 2 alleen op de ring daar zou ik niet weten.

Voor de mensen die nu zeggen dat het er meer zijn: is dat gehoord, gelezen of echt met eigen ogen gezien? :? :?
Ik weet echt zeker dat het er op de Ring van Amsterdam méérdere zijn. Rij er elke dag. Tussendoor heb je afslagen, dus kun je er af. Vandaar dat het er meer zijn.
 
Bij Utrecht, Rotterdam en Den Haag zijn het altijd 2 portalen, niet meer. Bij Amsterdam A4 ook 2 alleen op de ring daar zou ik niet weten.

Voor de mensen die nu zeggen dat het er meer zijn: is dat gehoord, gelezen of echt met eigen ogen gezien? :? :?
Op de ring A10 meer. Moet ook wel, aangezien het daar barst van de op- en afritten.

edit: :Z sneller tikken :9
 
Laatst bewerkt:
Amsterdam-west zijn inderdaad 3 trajecten, waarbij dus 3 keer een gemiddele tussen 2 portalen wordt gemeten. In totaal 6 portalen. Het kortste 'traject' is nog geen kilometer lang.
 
Trajectcontrole is niet gekoppeld aan de matrixborden. Dit noemen ze de intelligente trajectcontrole. Controle die inspeelt op de maximumsnelheid die op de matrixborden staat vermeld, bijvoorbeeld bij file of wegwerkzaamheden. Dat we dit ongetwijfeld ooit wel gaan krijgen is een ding wat zeker is, maar voor zover ik weet is het er nog niet.

Zoals gezegd, de controle portalen registreren de snelheid niet zelf, je zal hiervoor altijd langs minstens 2 portalen moeten komen. Je hoeft dus niet het complete traject af te leggen om een boete te krijgen, dit kan al bij 2 portalen.

Probleem bij trajectcontrole is dat het zeker is dat je een boete krijgt als je te hard rijd, omdat ze vrijwel altijd werken. Ik rij ook regelmatig op de A10, en je ziet dat iedereen daar precies 80 op de teller gaat rijden. Dit betekend dus meestal 75 werkelijke kilometers. Ik rij zelf altijd iets over de 90km/u op dat stuk. Je krijgt pas een boete bij 4km overschrijding. Daarvoor is er al 3km correctie afgegaan, dus dat wil zeggen dat je pas een boete krijgt als je 87km/u rijd. Je teller wijkt altijd een paar km af, dus je kunt rustig op je teller 90 gaan rijden, en dan kom je er nog boetevrij langs.

Ja dat klopt van die meerdere meet punten daar, dus moet je steeds even van baan wisselen bij die meet punten als je flink door wilt rijden.
Alleen als er een Vros achter je rijdt die zal wel raar staan te kijken dat je steeds heen en weer slingert. :X
Als het rustig is lukt dit wel en dan kan je vaak ook lekker door rijden.

Dat werkt dus niet, want die apparaten hebben nummerplaatherkenning. Zou anders wel erg makkelijk zijn.

Volgens mij werkt het ook niet om met de motor tussen de twee rijstroken door te rijden, want die lussen overlappen elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen springen matrixborden pas weer naar een hogere snelheid als 30% van de passanten te hard rijdt. Dat maakt zo'n koppeling erg moeilijk
 
Dat werkt dus niet, want die apparaten hebben nummerplaatherkenning. Zou anders wel erg makkelijk zijn.


Volgens mij werkt het ook niet om met de motor tussen de twee rijstroken door te rijden, want die lussen overlappen elkaar.
Ik bedoelde ook tussen de lussen door rijden, maar bij de meeste traject controles overlappen de lussen elkaar niet. ;)
Maar hoe kan je nou zeggen dat dit niet werkt :? , terwijl ik al heel vaak te hard door de trajectcontroles ben gereden en nog geen een boete heb ontvangen.

Maar natuurlijk geld wel: Cijfers uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. ;)

Want ze kunnen het natuurlijk gaan veranderen zodat de motorrijders zoals ik er niet meer tussen door glippen. :P
 
Ik rij elke dag twee keer over de Ring Amsterdam. Daar heb je nogal wat trajectcontroles, dus probeer ik me altijd aan de snelheidsbeperkingen van 80 en 100 km/h te houden.

Soms gaan de matrix-borden aan, en dan mag je bijvoorbeeld nog maar 50. Weet iemand of de trajectcontrole hier ook van op de hoogte is, of dat deze de 'normale maximumsnelheid' aan houdt als ijkpunt?

Traject controle maakt van iedereen een foto, de enige die een prent thuis krijgen zijn de gene die zijn geflitst met in dit geval 80+ of 100+ of waarvan de gemiddelde snelheid hoger licht dan dat! Er wordt niet bijgehouden wanneer er welke maximum snelheid gereden mocht worden
 
Onthou wel dat "Traject-controle" geen gemiddelde snelheid meet. Maar dat je gewoon per camera geflitst kan worden en dus per camera een boete kan krijgen...

Nu zullen ze niet 3 boetes uitschrijven als je direct 3 boetes achter elkaar krijgt, maar ik bedoel te zeggen dat je niet denkt: aan het begin heb ik 30 gereden, dus aan het einde even met 90 erdoor rijden want dan krijg je gewoon een envelop op de mat.

Klopt niet. Je wordt aan het begin op video gezet via de bodemlus en de camera, de tijd gaat lopen en aan het eind gebeurt weer hetzelfde. De computer scant de kentekens voortdurend, combineerd deze volgens begin en eindpunt en berekend hoe hard je gemiddeld hebt gereden.
Correctie eraf, hoewel niet nodig, want deze meting is exact en prent in de bus. Omdat deze stukjes vaak erg kort zijn kan het zijn dat een hoog gemiddelde krijgt wanneer je steeds keurig 80 hebt gereden of 100 en op het laatst nog even doortrekt om vóór die vrachtwagens nog even de afrit wilt nemen en doortrekt naar 120. Ps hier dus mee op. En de oorspronkelijke vraag:
NEEN, de matrixborden zijn niet gekoppeld aan de trajectcontrole. Het ene systeem is van Peek en het andere van Vialis, dikke concurrenten met verschillende systemen met verschillende parameters. en zo heeft RWS wel meer aannemers.
 
Tussen de lussen doorrijden werkt prima. Ik denk niet dat ze het snel zullen aanpassen. Deze kassa levert al genoeg op, al die kosten en moeite voor die paar motorrijders....
 
Wat de meesten hier al zeggen klopt, als je gewoon 80 rijdt maar er staat 50 op de borden krijg je geen fanmail thuis
Het is echter wel zo dat de politie steeds meer controleerd bij de matrixborden rond Amsterdam B|
Die flikkers staan dan fijn op het viaduct en voor je het weet heb je blauw blauw naast je op een motor B|
Heb er alleen dit jaar al 2 binnen en het motorseizoen is nog niet eens echt volop begonnen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan