Ringen onder koperen koppakking

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.708
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb een koperen koppakking liggen die over een tijdje gemonteerd gaat worden.

Nu heb ik om iedere cilinder een groef zitten waar dus een ring in moet om de boel op zn plek te houden.

cilindera.jpg


Kun je die ringen kopen? Zo ja, waar zijn die te verkrijgen?
Als je e zelf moet maken, waarvan kun je ze het best maken, en hoe krijg je ze mooi rond?
Ik heb geen wals tot mijn beschikking..

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Voor de trekker hebben we ze gewoon van lasdraad gemaakt,
Gaat met een laaddruk van vijf bar goed.
Gewoon met de hand gevormd, en dichtgesoldeert.
Ik weet niet of dat hier goed gaat....
 
Drukt de turbo van een trekker er 5 bar in??!!!
Vast niet vanuit de fabriek?


Hoe maak je dat mooi rond?


Is niet helemaal af-fabriek......
Hij hoeft het ook maar honderd meter te doen.

Ik heb het gewoon met de hand gevormd,
die lasdraad kost niets dus als je er een verknoeit maakt dat ook niet zo veel uit.
 
Google m,aar eens "piano wire"

5 bar is niet zo heel veel bij trekker trek,ik heb ze wel gezien waar er met 12-15 bar werd gevuld (diesel uiteraard)


Een koppakking is een van de goedkoopste fail safe's die je kan hebben,als je de kop gaat piano wire-en dan is dat niet m,eer de zwakste schakel en gaat er dus iets stuk waar je veel meer werk van hebt en wat een stuk duurder is
Misschien iets om over na te denken?
 
Laatst bewerkt:
Google m,aar eens "piano wire"

5 bar is niet zo heel veel bij trekker trek,ik heb ze wel gezien waar er met 12-15 bar werd gevuld (diesel uiteraard)


Een koppakking is een van de goedkoopste fail safe's die je kan hebben,als je de kop gaat piano wire-en dan is dat niet m,eer de zwakste schakel en gaat er dus iets stuk waar je veel meer werk van hebt en wat een stuk duurder is
Misschien iets om over na te denken?


Bij de sportklasse heb ik ze nog niet gezien boven de vijf bar.
 
Zo'n 20 jaar geleden reden de superstock's met maximaal 3 turbo's en een laad druk van 12-15 bar (toen bits n peaces nog op diesel reed)


Klopt, ik heb die man van bits n peaces ooit eens gesproken.
Maar superstock is zowel technisch als financieel een heel ander spelletje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er een fluit op het blok wordt gezet,
Is het verstandig een metalen koppakking met ringen te gebruiken.

Op de tracteur heb ik een poos met een gewone pakking gereden,
Maar die heb ik er een keer of drie er uit geblazen.
Nu met een metalen pakking heb ik voor de koppakking nog nooit de kop er af gehad.
wel voor verbrande kleppen, gesmolten zuigers en een gebarsten kop.....
 
Als er een fluit op het blok wordt gezet,
Is het verstandig een metalen koppakking met ringen te gebruiken.

Op de tracteur heb ik een poos met een gewone pakking gereden,
Maar die heb ik er een keer of drie er uit geblazen.
Nu met een metalen pakking heb ik voor de koppakking nog nooit de kop er af gehad.
wel voor verbrande kleppen, gesmolten zuigers en een gebarsten kop.....


Dan kun je er beter een pakking uit blazen! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan