Ringtime! Het Nordschleife afspreektopic deel 3

Volgens mij mag er geen onderscheid (meer) gemaakt worden tussen EU en EU burgers.. in NL hoeven niet-NL EU burgers de boete ook niet meer direct te betalen.
Klopt. Maar als je binnen in dat kantoor zit en ze zeggen dokken of niet vertrekken heb je niet zoveel keuze. Legde ook netjes uit dat er een akkoord is tussen de landen maar dat de plaatselijke procureur dat naast zich neerlegde en het op een andere, doch legale, manier wou geregeld zien....
 
Gisteravond voor de tweede keer op de Nordschleife geweest, in april ook geweest. Beide keren 3 rondes gereden.
Gelukkig geen gekke dingen mee gemaakt en het was redelijk rustig dus lekker door kunnen rijden.
Er waren nog een paar Nederlanders. Mensen van hier?
 
Wordt er nog met veel motoren gereden, ik heb de indruk en ahv filmpjes op YouTube dat men liever kijkt.

Heb ik trouwens altijd gedaan: no-way dat ik op de ring kom...ook niet met mijn auto.
 
Wordt er nog met veel motoren gereden, ik heb de indruk en ahv filmpjes op YouTube dat men liever kijkt.

Heb ik trouwens altijd gedaan: no-way dat ik op de ring kom...ook niet met mijn auto.

Het is zeker minder dan zo'n vijftien jaar geleden. Toen was ik er zelf ook nog minstens twee weekenden per maand op de motor. Toen moest ik ook nog geen kinderen afzetten bij oma als ik wil rijden 😋. Het lijkt er op dat meer motorrijders van toen dat ook hebben en dat een nieuwe generatie niet veel interesse heeft. Circuit dagen op Assen, Zolder en Zandvoort zijn volgens mij ook veel minder gereden de afgelopen jaren dan toen.
 
Wordt er nog met veel motoren gereden, ik heb de indruk en ahv filmpjes op YouTube dat men liever kijkt.

Heb ik trouwens altijd gedaan: no-way dat ik op de ring kom...ook niet met mijn auto.
Voornamelijk locals die er nog echt los gaan, en soms wat verdwaalde engelsen, maar die rijden vaker in een oud barreltje op 4 wielen :). Op youtube verschijnt sowieso niet veel meer omdat de grootste youtuber door de nordschleife gesommeerd is zijn activiteiten te stoppen. Die zend dus geen dagelijkse videos meer uit.
Veel plezier gehad aan het rijden op de ring met de motor, ondanks de horrorverhalen vond ik het gedrag jegens motorrijders 100% meevallen. Wel netjes spiegelen en rechts houden waar mogelijk. Na een schuivertje vorig jaar augustus ben ik er echter op de motor ook wel klaar mee. Nog een paar autofanaten in de groep, dus rij daar wel een keer mee in 2020.
 
Het is zeker minder dan zo'n vijftien jaar geleden. Toen was ik er zelf ook nog minstens twee weekenden per maand op de motor. Toen moest ik ook nog geen kinderen afzetten bij oma als ik wil rijden 😋. Het lijkt er op dat meer motorrijders van toen dat ook hebben en dat een nieuwe generatie niet veel interesse heeft. Circuit dagen op Assen, Zolder en Zandvoort zijn volgens mij ook veel minder gereden de afgelopen jaren dan toen.

Het aandeel (super)sportmotoren dat verkocht word daalt volgens mij ook al jaren, volgens mij is de hele motor industrie wat minder gericht op (super)sport en circuit tegenwoordig. Misschien hangt het daar ook mee samen?

Ik ga zelf ook alleen om gezellig in het gras een beetje auto's te kijken.... leuk sfeertje altijd wel.
 
Nog een paar autofanaten in de groep, dus rij daar wel een keer mee in 2020.

De Volvoman uit Gemert met zijn S70 met "vrachtwagen turbo" misschien? *D Aardige gast.
Ik krijg de indruk dat hij steeds minder rijdt en meer en meer zuipt en achter de BBQ staat !
 
De Volvoman uit Gemert met zijn S70 met "vrachtwagen turbo" misschien? *D Aardige gast.
Ik krijg de indruk dat hij steeds minder rijdt en meer en meer zuipt en achter de BBQ staat !
Nope we moeten het met een schamele golf 7 r, een fiat 500 abarth 😛 en een megane rs doen. Gaan ook een aantal keer die kant op met een aantal man. Idd bbq mee en andere hobby uitoefenen, foto's schieten.
 
Vind op 2 wielen het ook maar niks , zit wel klein beetje op hete kolen om het met 4 wielen weer te doen.
Heb er nu immers ook een prima autotjuh voor die dat heel leuk vind 🤪
 
Nope we moeten het met een schamele golf 7 r, een fiat 500 abarth 😛 en een megane rs doen. Gaan ook een aantal keer die kant op met een aantal man. Idd bbq mee en andere hobby uitoefenen, foto's schieten.

Die Golf en Fiat is inderdaad prut. Maar een RS is toch een aardige track auto.
 
Hop corona oma. Vandaag bij de nordschleife geweest, maar ondanks dat het open is zijn de coronamaatregelen verregaand. Alle parkeerplaatsen bij de bekende kijkplaatsen zijn dicht. Overal staat personeel die je wegsturen, zelfs op afgelegen gebieden als adenauer forst. Grote parkeerplaats bij de ingang mondkapjes verplicht, tickets enkel online te kopen. 2 rondjes met de auto gedaan, wat rond gewandeld en weer binnendoor terug. Hopelijk is het weer snel als "vanouds"., voordeel is wel dat het zelfs voor een zondag rustig was.
 
Was idd érg rustig ja. Echt ff ergens kijken of parkeren was drama.
Ring 28-06.jpeg

Zelf geeneens een poging gedaan om een rondje te doen, nog in aan het rijden. :]
 
Hop corona oma. Vandaag bij de nordschleife geweest, maar ondanks dat het open is zijn de coronamaatregelen verregaand. Alle parkeerplaatsen bij de bekende kijkplaatsen zijn dicht. Overal staat personeel die je wegsturen, zelfs op afgelegen gebieden als adenauer forst. Grote parkeerplaats bij de ingang mondkapjes verplicht, tickets enkel online te kopen. 2 rondjes met de auto gedaan, wat rond gewandeld en weer binnendoor terug. Hopelijk is het weer snel als "vanouds"., voordeel is wel dat het zelfs voor een zondag rustig was.
Hoe was de drukte op de ring? Ook rustiger?
 
Terug
Bovenaan Onderaan