Ringtime! Het Nordschleife afspreektopic deel 3

:Y zoveel kan er nooit veranderd zijn, heb wel begrepen dat je niet meer de Steil strecke omhoog kunt, zou 1 of anderen bocht omheen gelegd zijn. :/
Kan nog steeds! Gewoon door/langs/over/over/onder het hekje heen!

Ik ben er ook za/zo, gewoon op Breidscheid.
 
Doe je goed, weer setje banden aan snot gereden zeker?

Voorbandjes zijn al goed voor 200+ rondjes, zitten nu wel aan de nok. Achter inmiddels grofweg 100 rondjes en kan nog zeker het dubbele aan. Geen gas geven helpt :P

Jou ook al een tijd niet gezien daar :? '(
 
Laatst bewerkt:
Voorbandjes zijn al goed voor 200+ rondjes, zitten nu wel aan de nok. Achter inmiddels grofweg 100 rondjes en kan nog zeker het dubbele aan. Geen gas geven helpt :P

Jou ook al een tijd niet gezien daar :? '(


Klopt, dit jaar nog niet van gekomen, vorig jaar 2 of 3 keer geweest. Wordt weer eens tijd idd. })
 
afgelopen Zondag heb ik mijn eerste Ring-rondjes op de motor gedaan. Ik kom er al vanaf 2004 en heb er 100+ rondjes auto ervaring. Waarvan meerdere rondjes onder de 10min. Maar ik vond het op de motor ronduit intimiderend. ik voelde mij op de motor super kwetsbaar. Ik heb maar 2 verkennende rondjes gereden met het knipperlicht continu aan naar rechts en voornamelijk rechts gehouden. Ik heb niet eens echt langzaam gereden maar de snelheids verschillen waarmee andere motorrijders en sportwagens (waaronder hele snelle Radicals) voorbij kwamen vond ik echt intimiderend. Je moet er maar op vertrouwen dat anderen jou zien. Ik kon gewoon niet in m'n gebruikelijke flow komen en ik kon er ook niet echt van genieten zoals ik dat wel doe ik een auto.
Voor dat ik de baan op kon waren er 2 baansluitingen wegens crashes-met-gewonden-en-olie-spill.
Ik had ook de indruk dat er nogal agressief werd gereden, alsof iedereen met het mes tussen de tanden rond reed...
Ik heb ook 2 gerolkooide BMW e30's gezien die rond reden op rally-slicks, of dat wel toegestaan is? Voor zover ik weet mag je alleen rijden op straatbanden.

Toen ik de baan af kwam heb ik nog even naar mijn eigen banden gekeken, geen chickenstrips meer te zien en de rafels hingen eraan. Het rubber voelde aan als plakkerig kauwgum. Dus ik mag wel claimen dat ik m'n best heb gedaan. LOL.

Dat was het dan, het was een hele ervaring maar ik ken mijn eigen grenzen en dat betekent voor mij dat dit mijn enige Ring bezoek op de motor was en blijft.
 
Hier een filmpje van op de Nordschleife in september vorig jaar.


Met de BMW S1000RR.

:) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Gister nog even een rondje gedaan. Was weer heerlijk zeg, zijn toch altijd een paar van de heftigste minuten in je leven.
Circuit of wedstrijd rijden blijft soft vergeleken met dit :P.
 
A.s. zaterdag nog iemand (op de motor) naar de Ring?? Ik vertrek ergens in de ochtend, rij richting Luik en ga vanaf daar binnendoor naar Adenau (B258).

Ik vertrek vanuit Ridderkerk, rij langzaam op snelweg en sportief secundair ;)
 
misschien wel interesse hoelaat wil je gaan en hoelaat wil je terug zijn want moet eind van de dag wel terug zijn kom zelf uit Nijmegen en rij een tuono
A.s. zaterdag nog iemand (op de motor) naar de Ring?? Ik vertrek ergens in de ochtend, rij richting Luik en ga vanaf daar binnendoor naar Adenau (B258).

Ik vertrek vanuit Ridderkerk, rij langzaam op snelweg en sportief secundair ;)
 
Ik blijf daar een nachtje pitten en ga zondag terug, maar je kan natuurlijk tegen de avond gewoon weer terug sturen. Ik heb de route rond en rij +-9.15/09.45 weg vanuit Ridderkerk, over de A16 richting Antwerpen en ....blabla, edit: zie de foto hieronder voor de route :)

full



Waar zou je aan kunnen/willen sluiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan