Ringtime! Het Nordschleife afspreektopic deel 3

Optieven oma.

Nog mensen die gaan ringen dit seizoen? Ik zelf twijfel nog steeds om door te gaan......

:N Zeker geen seizoen meer, al jaren niet meer. Ik ben het weekend van 28/29 april in de buurt maar dat is op de motorscooter :+ Waarschijnlijk komt er dit jaar nog wel een rondje met de auto maar op twee wielen is de lol er van af. Het begint echt té gevaarlijk te worden. Of dat komt door de auto's en motoren met steeds meer vermogen of dat de mensheid ter plaatste steeds lomper lijkt te worden weet ik niet precies.
 
In de zomervakantie naar Lindner vakantiepark aan de nordschleife, "genieten van de mooie omgeving" heb ik er voor het thuisfront maar van gemaakt :). Dit jaar nog wel een keer met het koekblik, en misschien een rondje met de motor doen, maar geen fanatiek jaar voor mij dus.
 
Zo toch nog mar eens gaan kijken, vrijdagavond en vandaag. Gisteravond heel goed te doen, lekker rustig. Vandaag :X rond negen uur vanmorgen een motorrijder die bij wehrseifen rechtdoor was gegaan....baan anderhalf uur dicht, baan open en direct weer dicht door een grote klapper net na bergwerk. Toen ben ik maar afgetaaid.
 
Hup oma op de nordschleife, rustig hier. Zit 10 dagen aan de nordschleife. Vandaag wezen kijken, helaas een Nl panigale goed onderuit :(. Iemand de komende dagen nog ringen?
 
Schop...

Veel motoren bij de ring gezoen vandaag, allemaal kijkers of nog mensen van hier gereden ?


Ik zelf niet.. zo tijdens toeristfahren weekend lijkt mij niet het beste moment voor een rondje ring
 
Zijn er nog dagen alleen voor motoren ?

Die zijn er maar heel heel weinig en heb het nog niiet gelezen.
Kom er toch al 11 jaar en jaren gehad dat ik er 3x in de week kwam en nog geen motor dagen meegekregen.
Als je gewoon keer rustig rondje TF wilt rijden moet je op een maandag gaan en dan niet de maandagen waar de Ring de hele week open is want dan is het meestal nog vrij druk.
 
Die zijn er maar heel heel weinig en heb het nog niiet gelezen.
Kom er toch al 11 jaar en jaren gehad dat ik er 3x in de week kwam en nog geen motor dagen meegekregen.
Als je gewoon keer rustig rondje TF wilt rijden moet je op een maandag gaan en dan niet de maandagen waar de Ring de hele week open is want dan is het meestal nog vrij druk.

:Y What he says.
 
Zondagen in de zomer zijn gewoon ronduit k*t tegenwoordig .
Ring is dan meer leuk voor beetje rond te kijken dus kom maar op met die foto`s O-)
Zodra mijn brommer geleverd is ga ik ook weer eens die kant uit :]
 
Morgen naar de Ring.
Nog iemand van hier die toevallig aanwezig is ?
Zal nog wel even op het terrasje zitten bij hannes voor een currywurst en pommes
 
A.s. zondag een dagje uit naar de Ring. Goed weer, hopelijk kunnen we een paar rondjes doen. Zo niet dan word het kijken en snitzels eten :P
 
Ben geen vaste ring rijder hoor, pas 3 rondjes op de motor en 4 met de auto (en ontelbare op de xbox maar dat telt niet :) ) . Ik ga met een 2009 z1000, rest van het groepje z1000sx, golf 7 en een knalgele renault megane RS. Vooral een beetje rondkijken, foto's maken, hapje/drankje. Als we een paar rondjes kunnen doen is dat mooi meegenomen.
 
Nee. mijn ervaring, en nogmaals dat zijn maar een paar rondjes, is dat er goed rekening gehouden word met motorrijders, maar dat je als motorrijder wel netjes aan de kant gaat bij sneller verkeer. Ben banger voor eventuele vloeistoffen op de baan waar je meteen de sigaar bent als motorrijder. Gewoon genieten, het is voor mij de mooiste baan waar ik ooit op heb gereden, ook al moet ik hem delen met auto's en wannabee Hamiltons :).
 
Ben zelf een ervaren Ring rijder , en om die reden rij ik er ook niet met de brommer.
Zal misschien ooit eens op een hele rustige maandag een rondje doen maar zeer zeker niet op een weekend dag.
Veel te veel slecht onderhouden auto`s die na 10x richting de 6500rpm langzaam wat druppels vloeistof verliezen 🙈 heb iets te vaak aan een motorrijder moeten vragen of die nog leefde en moeten vragen of die nog vingers kan bewegen.
Be carefull 😘
 
Ben zelf een ervaren Ring rijder , en om die reden rij ik er ook niet met de brommer.
Zal misschien ooit eens op een hele rustige maandag een rondje doen maar zeer zeker niet op een weekend dag.
Veel te veel slecht onderhouden auto`s die na 10x richting de 6500rpm langzaam wat druppels vloeistof verliezen 🙈 heb iets te vaak aan een motorrijder moeten vragen of die nog leefde en moeten vragen of die nog vingers kan bewegen.
Be carefull 😘

Ik ga er ieder jaar ca. 6-10x kijken en rijden in de Eifel. Geweldig ! De zondagen zijn vaak te druk. Zelf rij ik er niet met de motor. Overweeg al jaren om een goedkope track auto te kopen (e30, e36, civic oid) maar kan rationeel gezien het geld er niet aan uitgeven.

Paar jaar geleden een groep Engelsen ontmoet. 6 motorrijders. Op zaterdag gingen er 2 onderuit. De overige 4 reden vrolijk door. Op zondag weer 2 onderuit. De overige 2 reden vrolijk door. Zondagavond gingen ze terug richting UK ……. met 4 schademotoren in hun bus ;(
 
Ik vind de Ring een geniaal circuit op de motor. Als je een rustige baan wilt zorg je dat je met openingstijd aan de slagboom staat. Anders doordeweeks en niet in het weekend.
 
Absoluut geilste circuit wat er te vinden is en zal met de motor best te doen zijn zeker als je zoals mij 400 rondes ervaring hebt maar de slecht onderhouden auto's maken het gewoon gevaarlijk.
Maar inderdaad rustige door de weekse dag is goed te doen.
Zal zelf vast een keer op maandag rijden en dan waar ze van 17uur tot 20uur ofzo open zijn dan heb je minste kans dat er iets door toedoen van een andere gebeurd.
Voor mij dan ook maar 130km rijden dus dan is zn maandag te doen
 
Absoluut geilste circuit wat er te vinden is en zal met de motor best te doen zijn zeker als je zoals mij 400 rondes ervaring hebt maar de slecht onderhouden auto's maken het gewoon gevaarlijk.
Maar inderdaad rustige door de weekse dag is goed te doen.
Zal zelf vast een keer op maandag rijden en dan waar ze van 17uur tot 20uur ofzo open zijn dan heb je minste kans dat er iets door toedoen van een andere gebeurd.
Voor mij dan ook maar 130km rijden dus dan is zn maandag te doen

Rond het ontstaan van MF was er een groep die er regelmatig en fanatiek rondjes ging rijden. Zat je daar al bij ?
 
Nee in die tijd zat ik wel op nurburgring.nl
Reed daar fanatiek met een BMW E36 325i wat ring klaar was en daarvoor met een normale e36 325i en E30.
Nu rij ik jaarlijks nog enkele rondjes.
Helaas erg dure hobby en verdien niet zo heel veel :(
st200ringvoor.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan