Ringtime! Het Nordschleife afspreektopic deel 3

Ik ben er gisteren geweest. Prachtige dag … en niet heel erg druk rondom de ring. Heb de Soes lekker uitgelaten op de bochtige wegen rondom de Ring 😁
Daar waar ik ging eten parkeerde een grijze GT4 en een Cayman GTS..... pa en ma in de GT4... zoonlief met vriendin/zus in de GTS. Beiden auto's dezelfde kleur en dezelfde striping en stikkers. Maar geen ceramische remmen. Wel geld voor stikkers maar niet voor ceramische remmen. Arme sloebers :9
De Honde Type R club was er ook. Wat zijn dat toch gave karren........ voor weinig geld competitief mee kunnen rijden.... Gaaf !
 
Ik ben er gisteren geweest. Prachtige dag … en niet heel erg druk rondom de ring. Heb de Soes lekker uitgelaten op de bochtige wegen rondom de Ring 😁
Daar waar ik ging eten parkeerde een grijze GT4 en een Cayman GTS..... pa en ma in de GT4... zoonlief met vriendin/zus in de GTS. Beiden auto's dezelfde kleur en dezelfde striping en stikkers. Maar geen ceramische remmen. Wel geld voor stikkers maar niet voor ceramische remmen. Arme sloebers :9
De Honde Type R club was er ook. Wat zijn dat toch gave karren........ voor weinig geld competitief mee kunnen rijden.... Gaaf !
Keramische remmen hebben meer nadelen dan voordelen. (Extreem duur, slijten relatief snel, remmen slecht koud, kunnen veel lawaai maken, ...)
 
Ik ben er gisteren geweest. Prachtige dag … en niet heel erg druk rondom de ring. Heb de Soes lekker uitgelaten op de bochtige wegen rondom de Ring 😁
Daar waar ik ging eten parkeerde een grijze GT4 en een Cayman GTS..... pa en ma in de GT4... zoonlief met vriendin/zus in de GTS. Beiden auto's dezelfde kleur en dezelfde striping en stikkers. Maar geen ceramische remmen. Wel geld voor stikkers maar niet voor ceramische remmen. Arme sloebers :9
De Honde Type R club was er ook. Wat zijn dat toch gave karren........ voor weinig geld competitief mee kunnen rijden.... Gaaf !
Toevallig een gsxr 1000 met superbike stuur? Mijn dag is wat minder gegaan. Begon aanvankelijk goed. Paar rondjes met de auto's gedaan en een keer voorgereden voor een vriend die de eerst keer er op ging. dacht daarna zelf nog even te gaan maar dat is helemaal mis gegaan :(. na de Caroussel een NL'er op een supermoto gevolgd, dacht mooi tempo. Vervolgens word er plots met geel gezwaaid bij brunnchen. Was me net aan het oplijnen om hem in te halen na de bocht, supermoto gaat terecht van het gas af, en ik rem uit schrikreactie te abrupt en lig om mijn gezicht. Gelukkig zelf goed vanaf gekomen, motor heeft alleen op 1 zij gelegen dus de standaard dingen kan ik gaan vervangen. Balen en stom van mezelf.

Gezien het bij Brunchen is gebeurd zal ik spoedig op youtube verschijnen denk ik :)
 
Toevallig een gsxr 1000 met superbike stuur? Mijn dag is wat minder gegaan. Begon aanvankelijk goed. Paar rondjes met de auto's gedaan en een keer voorgereden voor een vriend die de eerst keer er op ging. dacht daarna zelf nog even te gaan maar dat is helemaal mis gegaan :(. na de Caroussel een NL'er op een supermoto gevolgd, dacht mooi tempo. Vervolgens word er plots met geel gezwaaid bij brunnchen. Was me net aan het oplijnen om hem in te halen na de bocht, supermoto gaat terecht van het gas af, en ik rem uit schrikreactie te abrupt en lig om mijn gezicht. Gelukkig zelf goed vanaf gekomen, motor heeft alleen op 1 zij gelegen dus de standaard dingen kan ik gaan vervangen. Balen en stom van mezelf.

Gezien het bij Brunchen is gebeurd zal ik spoedig op youtube verschijnen denk ik :)

Oei dat is zeer vervelend. Maar goed dat je zelf niks hebt en het nog redelijk onschuldig is afgelopen.
Inderdaad.. blauw witte GSXR1000 met superbike stuur.
 
Keramische remmen hebben meer nadelen dan voordelen. (Extreem duur, slijten relatief snel, remmen slecht koud, kunnen veel lawaai maken, ...)

Ach... je gooit dat geld niet op tafel voor de nadelen maar voor de voordelen.
Als ik een GT3R(SR) kon betalen dan kwamen die dingen er ook op :9~
 
Toevallig een gsxr 1000 met superbike stuur? Mijn dag is wat minder gegaan. Begon aanvankelijk goed. Paar rondjes met de auto's gedaan en een keer voorgereden voor een vriend die de eerst keer er op ging. dacht daarna zelf nog even te gaan maar dat is helemaal mis gegaan :(. na de Caroussel een NL'er op een supermoto gevolgd, dacht mooi tempo. Vervolgens word er plots met geel gezwaaid bij brunnchen. Was me net aan het oplijnen om hem in te halen na de bocht, supermoto gaat terecht van het gas af, en ik rem uit schrikreactie te abrupt en lig om mijn gezicht. Gelukkig zelf goed vanaf gekomen, motor heeft alleen op 1 zij gelegen dus de standaard dingen kan ik gaan vervangen. Balen en stom van mezelf.

Gezien het bij Brunchen is gebeurd zal ik spoedig op youtube verschijnen denk ik :)
Dat is schrikken Falierke. Succes met het herstel van de motor. Belangrijk is dat je zelf weet wat je fout hebt gedaan.
 
Dat is schrikken Falierke. Succes met het herstel van de motor. Belangrijk is dat je zelf weet wat je fout hebt gedaan.
Dank je, dat komt wel goed. Dekseltjes en wat klein spul zijn onderweg dan kunnen we weer zsm opstappen. Het optisch deel komt later (misschien) wel. Voordeel van een lowsider op lage snelheid is dat ik al redelijk dicht bij de grond zat, dus alleen met een gekneusde hand en pols ervan af gekomen. Zijn heel veel factoren waar ik niets aan kan doen, gewoon op het verkeerde moment, op de verkeerde plek. De fout die ik heb gemaakt is de voorrem pakken met hellingshoek. Had beter lichtjes de achterrem kunnen pakken, of de motor oprichten en de motor recht proberen te houden in de grindbak. Helaas gebeurt dit allemaal in een fractie van een seconde, dus simpelweg de verkeerde beslissing gemaakt.
 
Dank je, dat komt wel goed. Dekseltjes en wat klein spul zijn onderweg dan kunnen we weer zsm opstappen. Het optisch deel komt later (misschien) wel. Voordeel van een lowsider op lage snelheid is dat ik al redelijk dicht bij de grond zat, dus alleen met een gekneusde hand en pols ervan af gekomen. Zijn heel veel factoren waar ik niets aan kan doen, gewoon op het verkeerde moment, op de verkeerde plek. De fout die ik heb gemaakt is de voorrem pakken met hellingshoek. Had beter lichtjes de achterrem kunnen pakken, of de motor oprichten en de motor recht proberen te houden in de grindbak. Helaas gebeurt dit allemaal in een fractie van een seconde, dus simpelweg de verkeerde beslissing gemaakt.
Zeker niet de achterrem erbij nemen onder hellingshoek, beter de voorrem gebruiken.
Op de achterband zit er niet veel druk, zeker niet als je remt en je gewicht naar voor verplaatst.
 
Begin deze maand Eifelweekendje gedaan met wat vrienden. 3 dagen camping Victoria station , in de buurt wat rondrijden. Ring was niet open voor TF vanwege race van de VLN.
Zondagmiddag toch maar eens gaan kijken, kaartje gekocht met 2 rondjes erop. Zei nog tegen mijn vrienden dat ik nog niet wist of ik zou gaan rijden want had er geen goed gevoel bij.

Aangezien het naar Ring-normen heel rustig was voor een zondag toch maar erop gewaagd. Tegen mijn princiepe hadden we een kaart gekocht aan de hoofdingang (normaal doen we dat altijd in Adenau) dus daar erop.
Was leuk rijden, lekker rustig op de baan, alles top. Zoals gebruikelijk veel in de spiegels kijken om geen verrassing te krijgen van auto’s (lees: racewagens) die aan “poging tot recordbrekende ronde”-snelheid voorbijknallen op de meest onmogelijke plaatsen.
Bij het afremmen na het snelle stuk richting de Steilstrecke kom ik achter een Renault Megane RS die traag aan de rechterkant van de baan aant rijden is. Deze maakt gebaar dat ik voorbij mag dus haal hem rustig in aangezien ik niet weet wat zijn probleem is. In de helft van de bocht ben in hem voorbij en ga terug op gas richting de Karoussel. Plots een knal, mijn motor vliegt zowat van onder mij vandaan maar ik weet op onverklaarbare wijze rechtop te blijven. Blijkbaar was, tijdens mijn inhaalmanoeuvre op de traagrijdende Megane, er een andere Megane aangesloten en die probeerde mij nog even langs de buitenbocht in te halen. De buitenbocht, waar ik natuurlijk terecht kwam door terug op het gas te gaan. Zwaar onder de indruk van dit hele gedoe komt de Megane die mij raakte voor mij bijna tot stilstand en gebaart mij om daar te stoppen, iets wat ik uiteraard niet zo’n geweldig idee vond, dus ik gebaarde dat hij door moest rijden. (Leek mij logisch om niet op de Nordschleife stil te gaan staan om een praatje te gaan maken).
Ik haalde hem in en reed rustig verder zodat hij niet het idee zou rijgen dat ik ervantussen wou ofzo.
Blijkbaar dacht deze malloot daar even anders over dus. Hij kwam mij na de karoussel terug voorbij, gebalde vuist uit het raam gestoken en doet een brake-check tot 2x toe vlak voor mijn neus. Op dat moment komt er net een Focus van de strecke-siechering voorbij dus ik gebaar naar hen dat de kerel in die Megane niet goed wijs is. Zij gebaren dat ik door moet en gaan even bij de Megane poolshoogte nemen. Ik dus verder, stukje na Brunchen komt die Megane op mij afgevlogen en doet zo’n harde brakecheck dat de rook onder zijn banden afkwam en hij mij net niet van de baan reed. Deze man was volledig aant flippen en nog steeds allerlei gebaren aant maken. Op 1 of andere manier dan toch tot aan de uitgang gesukkeld om daar direct te stoppen bij de baanposten (2 oudjes die daar staan om iedereen de weg te gebaren) Die kerel stapt uit en begint vrolijk verder te flippen en te roepen dat hij politie erbij wil, wat ik gezien zijn acties ook wel een best plan vond. Deze kerel was iemand van een eind in de 50, en had blijkbaar zijn Megane zo ver mogelijk gestripped en voorzien van rolkooi en kuipzetels. Na nog wat beledigingen over en weer (grappig hoe je dan ineens als Belg wat Duitse beledigingen weet te verzinnen :X ) uiteindelijk aan de kant gaan staan en wachten op de Polizei. Kreeg toen ook van die kerel te horen dat hij paar jaar geleden hetzelfde voorhad met een Engelse motorrijder die er wel vantussen peerde en dat hij daarom zo gek reageerde maar dat maakt uiteraard mijn rekening niet. Ondertussen nog wat vrienden van mij erbij en ook van hem wat maakte dat er nog wel wat over en weer gesproken werd.

Uiteindelijk politie erbij, schade vastgesteld (vooral aan zijn Megane, mijn motor had niks opgelopen) en verklaringen afgenomen.
Toen kwam het nog leukere stuk, omdat ik ( en mijn vriend die achter me reed en getuige was) niet in Duitsland wonen of de Duitse nationaliteit hebben mochten we volgen naar het politiekantoor in Adenau. Daar dan nogmaals verklaringen afgenomen en 30 euro administratiekosten mogen betalen alsook 100 euro “voorlopige boete”.
Als ik niet schuldig blijk te zijn dan krijg ik deze 100 euro teruggestort, mooi documentje van gekregen. Na dit alles mochten we terug vertrekken.

Ik kom daar nu al meer dan 10 jaar en heb in totaal een 50 a 60 echte rondjes op de Nordschleife met de motor (en 1000-en op de PlayStation) maar nu stopt het voor mij.
(2 jaar geleden heeft mijn beste vriend ook al een motor afgeschreven in Brunchen, uitgegleden op een koelvloeistofplek)

In het verleden ook al eens met mijn elleboog een achterste zijruit eruit gedrukt van een gekke Engelsman in een oude Honda Civic die mij aan de binnenkant bocht voorbijkwam met 85% van zijn auto door het gras dus ik neem aan dat mijn “geluk” op de Ring nu wel bijna opgebruikt is.

Ik hou het er nu wel voor bekeken. Er naartoe gaan blijf ik doen maar kom er niet meer op met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Sjezus wat een verhaal. Begrijp niet helemaal waarom je een (tijdelijke) boete krijgt. Op basis van welke verkeersregel is die uitgeschreven? Ik ben na mijn schuivertje tot dezelfde conclusie gekomen, ga er wel lekker kijken en eventueel in de auto rondje meerijden.
 
Allemaal redelijk herkenbaar , rij er dan nooit op de brommer maar genoeg gezien en meegemaakt daar.
Gelijk de reden waarom ik met mijn brommer niet erover ga
 
Ik ben er eind vorige week met een ring taxi (jaguar xjr 575) overheen geweest. Lekker veilig knallen met een zeer ervaren chauffeur.En ga morge weer eventjes smullen langs de baan. Zag vorige week wel dat je als biker enorm kwetsbaar bent tussen al dat 4 wiel geweld. En het asfalt is ook niet echt motor vriendelijk vind ik.
 
Sjezus wat een verhaal. Begrijp niet helemaal waarom je een (tijdelijke) boete krijgt. Op basis van welke verkeersregel is die uitgeschreven? Ik ben na mijn schuivertje tot dezelfde conclusie gekomen, ga er wel lekker kijken en eventueel in de auto rondje meerijden.
In princiepe hoeft dat inderdaad niet omdat er een bilateraal verdrag is tussen Duitsland en België. Echter heeft de procureur van het gebied waar de Nordschleife ligt beslist om deze onmiddellijke inning op te leggen. Heb dit niet blindelings betaald en eerst zeker gesteld dat dit niet gelijk is aan schulderkenning uiteraard. De reden voor deze directe inning is dat het grootste deel van de politiezone in Adenau hun werk op de Ring afspeelt en er nagenoeg niets geïnd wordt. Dit komt omdat er merendeels buitenlanders bij betrokken zijn welke achteraf de boete simpelweg niet betalen blijkbaar.
 
Als je halverwege de Steilstrecke curve op het gas gaat is het logisch dat je rechts naar de 'apex' gaat. Die apex ligt dan op de rechter weghelft.
Als dan weer uitwaaiert en een rechte lijn richting Karussel wilt pakken, dan kom je weer op de linker weghelft.
Als je op dat moment ingehaald wordt, dan heeft dat voertuig het recht op de linkerhelft, en moet jij rechts houden.
Ze zullen dus bekijken of de motorrijder in dit geval geen fout heeft gemaakt door plotseling van baan te wisselen, op het moment dat hij ingehaald wordt.

Het is ook gewoon een openbare weg he, met de normale regels mbt weggebruik en inhaalgedrag....
 
Maar waarvoor (welke mogelijke "overtreding") heb je dan precies een boete voor gekregen?
Omdat ik volgens de bestuurder van de Megane een “plots” manoeuvre gedaan zou hebben. En blijkbaar is die beschuldiging van hem naar mij toe voldoende om die voorlopige boete te krijgen.

Wat mij vooral verbaasde dat er niemand iets om leek te geven dat die maftoeter mij verschillende malen heeft van de baan willen rijden na de oorspronkelijke feiten :/ :/ :/
 
Als je halverwege de Steilstrecke curve op het gas gaat is het logisch dat je rechts naar de 'apex' gaat. Die apex ligt dan op de rechter weghelft.
Als dan weer uitwaaiert en een rechte lijn richting Karussel wilt pakken, dan kom je weer op de linker weghelft.
Als je op dat moment ingehaald wordt, dan heeft dat voertuig het recht op de linkerhelft, en moet jij rechts houden.
Ze zullen dus bekijken of de motorrijder in dit geval geen fout heeft gemaakt door plotseling van baan te wisselen, op het moment dat hij ingehaald wordt.

Het is ook gewoon een openbare weg he, met de normale regels mbt weggebruik en inhaalgedrag....
In mijn beleving was er gewoon geen ruimte aan mijn linkerkant aangezien de tragere Megane aan de binnenkant van de bocht reed en ik dus in het midden van de bocht ook in het midden van de baan reed (als je snapt wat ik bedoel :’) )
Mij maakt het eigenlijk ook allemaal niet uit, ik ben blij dat ik en mijn motor nog heel zijn.

Mij viel het wel in het algemeen op dat er de laatste jaren een pak minder respect is naar motorrijders toe. Vele van die wannabee racedrivers doen alles om hun persoonlijke BTG-tijd te verbeteren en als dat dan wil zeggen dat ze wat korter op een motorrijder moeten rijden of wat gevaarlijker moeten inhalen dan is dat maar zo.... :/
 
Dit komt omdat er merendeels buitenlanders bij betrokken zijn welke achteraf de boete simpelweg niet betalen blijkbaar.
Volgens mij mag er geen onderscheid (meer) gemaakt worden tussen EU en EU burgers.. in NL hoeven niet-NL EU burgers de boete ook niet meer direct te betalen.
 
€83,- PP een rondje. Ik had de mazzel dat een kennis van mij die man kende dus gingen wij iets goedkoper. Ik geef toe het is best prijzig. Maar voor een keer is het echt een aanrader om in alle luxe vol uit over de baan te gaan. En geloof me het gaat echt loei hard }) Ik heb nog zeker een uur met een grijns op m'n gezicht gelopen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan