RIP: 1 Suzuki GSXR-600 :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Poohbeer heft dus ook ongelukje gehad, poohbeer niks aan, zelfs geen bluawe plek, motor niet rijdbaar meer.. heb geen ontkoppeling meer en de motor zelf doet ook niks niemeer..

poohbeer gaat nu effe huilen..

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-05-25 21:24 ]


edit: pooh bedoelt eigenlijk dat ie geen schakelpookje of voetsteun meer heeft. Koppeling is 100% ok

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-05-25 22:20 ]
 
/me heb niet eens een dom blauw plekje..
wat is er gebeurd.. in flauwe bocht tegen 10 per uur stopt de kloje voor mij terwijl er geen verkeer aankwam.. door fel zonlicht achterop zie ik zijn remlichten niet tot het te laat is..

-En je motor goed kapot?

'k zou zeggen van niet.. maar hij wil niemeer starten dus'k weet het echt niet..
linker voetje met koppeling is afgebroken.. verder de kuip krassen (niet bepaald diepe) en die zwarte pot onderaan serieuse krassen (best diep)
toen'k eerst probeerde te starten deed ie nog moeite, 15 mins later deed ie niks meer

-Daar word je niet vrolijk van.
-Was je allrisk verzekerd?
-Waarschijnlijk valt de schade aan de motor van de motor wel mee hoor!
-waarschijnlijk draadje kapot

tuurlijk niet all-risk.. dat zou wel ERG duur geweest zijn
los draadje lijkt me onwaarschijnlijk.. aangezien ie eerst nog wel moeite deed, maar er daarna compleet mee stopte

Denk ook wel niet dat motorschade groot is (hij's eigenlijk enkel omgevallen) maar tering me plastiek ziet er niemeer uit :'(



 
bertv: nu gaat poohbeer morgen effe naar de herstel-man natuurlijk

allemaal effe schietgebedje pls, want pooh heeft niet de centen voor dure reparaties.. en dar nieuwe setje banden staat ook al zeker op wacht nu ;(

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-05-25 21:52 ]
 
btw, als je fiets omvalt en er ligt ineens een plasje onder je fiets.. wat is dat dan?
Achteraf lekt ie niet meer (thank god for that).
Aangezien het gans de dag superweer was hier moet't wel van mijn motor afkomstig geweest zijn.
 
was het dikke vloeistof?
Maar ik denk zelf dat het benzine geweest was, om dat ding op zijn kant lag.
 
hier had'k iets om me voet op te laten rusten en te schakelen:

DSC00004.JPG
 
helldesker: jij kent er naar't schijnt 'iets' van:

Motor die eigenlijk slechts domweg is omgevallen en waarvan de versnellingpook is afgebroken (zie foto) die niet meer wil starten (zelfs benzinepomp maakt geen geluid meer na omdraaien sleutel), probeert zelfs niet, terwijl ie kort na de valpartij nog wel moeite deed.

Oorzaak? Kosten? :icon_smile:
 
Je lijkt wel voor de pech geboren,

eerst rijbewijs problemen, nu dit...

afstand houden voortaan :icon_smile:
 
Poohbeer, ik weet waarschijnlijk waarom die niet start!!!!!

Normaal moet je de koppeling inknijpen om hem te starten, en die is toch afgebroken??

Geen probleem dus!! Nieuwe hendel erop, en gaan met die banaan!

Kuipen kun je beter laten spuiten, nieuwe zijn enorm duur (kijk niet raar op als een hele set F2000,- kost!!)

Ik denk dat het wel meevalt.

Die vloeistof is waarschijnlijk koelvloeistof uit het overloopreservoir. Niks aan de hand.
 
Poohbeer, ik weet waarschijnlijk waarom die niet start!!!!!

Normaal moet je de koppeling inknijpen om hem te starten, en die is toch afgebroken??

Geen probleem dus!! Nieuwe hendel erop, en gaan met die banaan!

Kuipen kun je beter laten spuiten, nieuwe zijn enorm duur (kijk niet raar op als een hele set F2000,- kost!!)

Ik denk dat het wel meevalt.

Die vloeistof is waarschijnlijk koelvloeistof uit het overloopreservoir. Niks aan de hand.


euhhm.. ik was effe in de war duderuud, 't is NIET de koppeling die stuk is maar de schakelpookje (dat ding aan je linkse poot) koppeling werkt nog perfekt.
TERING.. ik denk net aan iets.. tering toch niet, staander staat uit dus start ie niet, maarja, hij stond in neutraal dus dat kan't niet geweest zijn ;(

ach, 'k zie morgen wel.. hopelijk hebben ze zo'n ding om je schakelpookje aan te hechten op voorraad.. anders ikke huilen met die week vakantie die ik nu heb
 
Das heel klote voor je....ff hardop denken hoor..

Je motor doet niets....wel licht, horn, knipperlichten e.d.

zo nee...kijk eens naar je hoofdzekering (ok...heeft niets met vallen te maken...maar als je kortsluiting maakt?!?!?)

Zo ja...om motor te starten heb je nodig:
-1 koppeling in (als motor in versnelling staat EN/OF zijstandaard uit staat)
-2 een accu
-3 benzine/lucht
bovenstaande is het denk ik niet...want als je valt...gebeurt er eigenlijk weinig...en je zei al dat je alleen valschade heb (kuip, linker voetsteun+versnelling)

PS heb je je dodemans knop uit :icon_biggrin: ?!?!?!? (rechterhandvat...doet ie meestal ook niets meer )

kortom..je moet ff doorgeven WAT er allemaal NIET doet en het WEL doet.
kunnen we met z`n alle ff storing zoeken.
iig veel succes en ik blijf erbij dat het iets simpels is.
 
voor schadefoto's zie http://www.pricewatch.be/images/mybike/fubar/

wat werkt: contact, elektriciteit, licht, dodemansknop staat af, in neutraal geeft ie echter geen kick tot starten (ook niet met koppeling ingehouden), ook niet dat zoemen na de sleutel omgedraaid te hebben..

meer info nodig? :icon_smile:
 
Lijkt toch wel op een elektrisch probleem met je startmotor. Moet je de bedrading ff goed controleren of die nergens contact maakt waar dat niet moet.

Kan ook echt klote zijn als de startmotor door de klap in zijn geheel is opgehouden met werken, maar dat lijkt mij stug aan je schade te zien.

Klote voor je. Ik weet hoe het voelt...
 
zoemen??? draait je pomp meteen al als je het contact aan zet??

tja..moelijk geval om vanaf hier te zeggen..heb je je zekeringen al gecontroleerd?
en bedrading in de buurt van`t steppje, en linker handvat/hendel.
daar moet een microswitch zitten...hoor je hem klikken?

en zit niet het ontstekings tandwieltje aan de linkerkant??? onder het kapje wat beschadigd is onderaan je kuip...

ik schrijf dus maar wat op hè...hard op denken is altijd beter :icon_biggrin:
 
Sorry voor je, Ik leef met je mee, ik weet ook dat de Ducati 750 SuperSport van onze buurman nix meer deed toen ie omgevallen was, dit scheen een beveiliging te zijn :? .... hij werd toen zowiezo opgehaalt, door van de Biggelaar. Zij hebben het toen op een deal gegooit met de ouders van zijn vrouw, die hebben een hond en die is nu de schuldiguuh (die is er dus per abuis tegen aangelopen :icon_wink: ). Mischien kun je het zo oplossen of had de auto ook schade, dat je schade formulieren hebt ingevult ???

Ik weet het is niet de juiste manier .. maar ach .... :icon_biggrin:
 
wacht ff...voor dat we eindeloos doorgaan....

je zegt alles doet het behalve starten? kijk eerst (weer) ff naar je zekering (meestal 30A) bij je startrelais....zie je wel dat het em is door een dikke rode draad vanaf je accu...(bij m`n kawa heb ik een aparte zekering hier op zitten)

als dit het niet is..dan kunnen we verder kijken, want dan weten we dat het dus hierna is...

heb je een wiring diagram??? in`t onderhouds boekje.
 
zoemen??? draait je pomp meteen al als je het contact aan zet??

tja..moelijk geval om vanaf hier te zeggen..heb je je zekeringen al gecontroleerd?
en bedrading in de buurt van`t steppje, en linker handvat/hendel.
daar moet een microswitch zitten...hoor je hem klikken?

en zit niet het ontstekings tandwieltje aan de linkerkant??? onder het kapje wat beschadigd is onderaan je kuip...

ik schrijf dus maar wat op hè...hard op denken is altijd beter :icon_biggrin:
euhhm.. ik heb niks gecontroleerd.. ik ken geen jota van motoren.. zelfs niet hoe erop blijven zitten blijkbaar :icon_frown:

ik bedoel trouwens dat ik normaal een gezoem (benzinepomp?) heb na't omdraaien van de sleutel (contact maken), nu niet meer .. niks nada

PS: doe je ook priveles in België? :icon_smile:
 
wacht ff...voor dat we eindeloos doorgaan....

je zegt alles doet het behalve starten? kijk eerst (weer) ff naar je zekering (meestal 30A) bij je startrelais....zie je wel dat het em is door een dikke rode draad vanaf je accu...(bij m`n kawa heb ik een aparte zekering hier op zitten)

als dit het niet is..dan kunnen we verder kijken, want dan weten we dat het dus hierna is...

heb je een wiring diagram??? in`t onderhouds boekje.

euhh.. jongens.. ik zeur al 3 weken aan JW's oren om een boekje.. ik weet nu zoveel van m'n motor als van het spijsverteringssysteem van een zimbabwaans roodbuiknijlpaard.. N I K S dus.
voor jw me neus afbijt: 'k dacht kortelings een boek te bestellen via link van duderuud maar da's er nog niet van gekomen.

waar zit die accu trouwens bij een gsxr?

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-05-26 01:38 ]
 
Sorry voor je, Ik leef met je mee, ik weet ook dat de Ducati 750 SuperSport van onze buurman nix meer deed toen ie omgevallen was, dit scheen een beveiliging te zijn :? .... hij werd toen zowiezo opgehaalt, door van de Biggelaar. Zij hebben het toen op een deal gegooit met de ouders van zijn vrouw, die hebben een hond en die is nu de schuldiguuh (die is er dus per abuis tegen aangelopen :icon_wink: ). Mischien kun je het zo oplossen of had de auto ook schade, dat je schade formulieren hebt ingevult ???

Ik weet het is niet de juiste manier .. maar ach .... :icon_biggrin:

verzekering valt af denk'k.. ken niemand met full omnium (hoe noemt dat ook alweer in Nederland, ALLE schade verzekerd, ook eigen)
ikzelf ben WA + verzekerd, dus enkel wa, diefstal en that's it zowat.

Auto had wel geen schade.. niks formulier of nada ingevuld.. heb die kerel eens goed de huid volgescheld (was op mezelf aan't schelden maar weet die arme knul veel) maar verder niks gebeurd.


Maar misschien is dat een idee.. kan zoiets maar.. vriendins hond is ertegen gelopen dus betaald vriendins familiale het? Mmm, alleen jammer dat'k geen vriendin heb en nog liever me motor in't kanaal dump dan naar me ouders toega.

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-05-26 01:37 ]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan