Risers , hoe wat en waar

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.786
20
Hilversum
Je hebt deze dus , vorkpootklemmen met risers!!!
32bg.jpg


Of

Een complete LSL/ MDI / ABM... kant en klare kroonplaat
met risers erop gemonteerd. Zeer stevig !!
a_13105.jpg


Of

De oude vertrouwde zelfbouw risers, effe boren en klaar !!
5364.jpg


Wat zijn nou de voors en tegens ??? :?
Denk ook even aan prijs maar ook aan veiligheid. O-)
Waar zijn ze te koop en kwaliteit verschil ?

Ben namelijk zelf nog op zoek naar een oplossing !!! :Y

Greets... RDP
 
Ik heb die onderste erop laten zetten door Carlo. Dit is sowieso de goedkoopste versie van de 3.

Ik heb er zelf nog niet mee gereden, maar het is zeer degelijk. Je hebt daar echt niet het gevoel mee dat het ieder moment kan afbreken.

Wat betreft de bovenste optie.
Je moet dan sowieso je voorvorkpoten door de kroonplaat heen laten komen. Bij mij was dat geen optie, aangezien ik poten had gekocht die dezelfde maat hadden. als die erin zaten en kon hem dus niet erdoor laten zakken, want dan stond de motor wat te laag aan de voorkant (vond ik)

Ik zou alleen maar een nieuwe kroonplaat kopen als ik geld teveel had. Die dingen kosten volgens mij iets van 300 euro. Ik zou dat zelf niet snel doen.

Ik zou gaan voor de laatste optie.
Die risers op onderstaande foto kun je kopen bij jj-streetfighters.nl. Daar kosten ze €70 (40 mm hoog)

Op de beurs zijn ze stukken goedkoper heb ik me laten vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onderstaande van lsl en die voldoen prima:

full



Zijn wel prijzig, meen nieuw rond de 175 en dan nog niet gepolijst ;)
 
Tja, de bovenste ziet gewoon ruk uit. En zoals Stan al aangeeft moet je je poten kunnen laten doorzakken.

De middels is op zich normaal de meest mooie oplossing aangezien alles op elkaar aansluit. Als je goed zoekt en af en toe op E-baty kijkt, heb je een complete set voor iets meer dan € 100,00.

De onderste zal op zich kunnen. Hou er wel rekening mee dat een kroonplaat vaak dusdanig gemaakt is om de krachten zoals ze er normaal op komen, kunnen opvangen. Hier ga je nu gaten inboren. Bekijk daarvoor tevens goed de onderkant van de kroonplaat of je daar wel fatsoenlijk dikke stukken hebt waar je in kunt boren. Plus je moet kijken of je een mooie vlakke kroonplaat hebt met de ruimte om ze aan te brengen. Vaak willen ze aan de voor of achterkan oversteken.
 
persoonlijk zou ik juist niet in de dikke stukken boren dat zijn de verstevegings ribben....... optie 2 is inderdaad het beste maar optie 3 is wel de simpelste en als je het netjes doet en met goede bouten met vlakke ringen eronder zit dit echt wel goed vast hoor.
groeten Carlow
 
Zat er zelf ook aan te denken om de goedkoopste oplossing te kiezen,
Ik ga er niet mee stunten of iets,

Een originele kroonplaat is altijd wel te vinden heb ik begrepen uit mijn zoektocht op marktplaats enz..

En hoe zit het met stuurtjes en stevigheid ?? is daar nog een voordeel uit te behalen ?? Dus Renthal 80 euro i.p.v. Geen merk 29 euro ??
Vind zelf zo'n cross-stuurtje met middenstuk altijd wijs..... :Y


Oeeehh nog een brandende vraag,

Als ik mijn clipons vervang voor een SBK stuur , klopt het dat ik mijn
gaskabel en koppelingskabel moet veranderen of is dat pas als de geometrie
totaal veranderd wordt ?? dus risers van 80mm ofzo ?? Of is dat normaal niet van toepassing?

 
Laatst bewerkt:
En hoe zit het met stuurtjes en stevigheid ?? is daar nog een voordeel uit te behalen ?? Dus Renthal 80 euro i.p.v. Geen merk 29 euro ??
Vind zelf zo'n cross-stuurtje met middenstuk altijd wijs..... :Y

Mijn stuur, dat 29 euro kost, is van ABM. Nu weet ik niet of dat een kwalitatief goed merk is, maar aangezien ze zelf ook kroonplaten maken lijkt me dat niet slecht.

Het duurste is niet altijd het beste.
 
Is er iemand die nog een adresje weet waar ik voor een leuk prijsje risers kan halen voor mijn cbr600f (hurricane) Deze moeten het stuur een cm of 6 ophogen.

Ik heb een beetje zitten rondneuzen op internet maar kan niet echt iets bruikbaars vinden. |(
 
nu steken mn poten iets van 5.5cm uit mn kroonplaat.(hou de standaard fourge)
wat zou dan mn beste oplossing zijn? de eerste, of risers 80mm? (3e optie dan)
zijn er nog tussenmaten zoals risers van 60mm? en weet iemand een winkel die ze willen opsturen? in belgië zijn er naar mijn weten niet echt veel winkels die zulke dingen verkopen, kan ook mis zijn hoor.
grtz :)
 
Is er iemand die nog een adresje weet waar ik voor een leuk prijsje risers kan halen voor mijn cbr600f (hurricane) Deze moeten het stuur een cm of 6 ophogen.

Ik heb een beetje zitten rondneuzen op internet maar kan niet echt iets bruikbaars vinden. |(
Je moet van die schuine dingen hebben, verkopen ze wel bij goparts.nl geloof ik.

Fijn he zo'n vork van een oud 600Fje, heb daarom maar een Blade vork erin gehangen :+

Bjorn
 
Je moet van die schuine dingen hebben, verkopen ze wel bij goparts.nl geloof ik.

Fijn he zo'n vork van een oud 600Fje, heb daarom maar een Blade vork erin gehangen :+

Bjorn

Heb naar aanleiding van dit topic maar de middelste optie besteld bij Noud's motorbazaar. Heb wat foto's gezien en ik vond dat wel de coolste oplossing. Meteen maar nieuwe staal omvlochten remleidingen en en stuur er bij besteld. En dat alles voor minder dan €300-. 8-) En de service bij Noud is tot nu toe perfect!! Petje af. :}
 
Noud gemaild voor wat info ivm CBR600 F / risers en m'n sneue polsjes.
Ik was onder de indruk van het antwoord en de 'meedenk-mentaliteit'

:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan